مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پارما ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پارما ایتالیا

از برنامه های تحصیلی پر تقاضا در جهان، تحصیل در دانشگاه پارما ایتالیا است که یک دانشگاه دولتی واقع در پارما و در امیلیا رومانیا می باشد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و در قرن دهم تأسیس شد. این مرکز آموزش عالی در سال 962 بعد از میلاد، با فرمان شاهنشاهی اتو یکم، به عنوان مدرسه ای برای دفاتر اسناد رسمی تأسیس شد. این موسسه در 9 بخش سازماندهی شده است و از سال 2016 تا کنون، همواره حدود 26000 دانشجو را داشته است. این دانشگاه خودگردان است و دارای استقلال اداری، سازمانی و حسابداری می باشد. این دانشگاه خدمات مناسبی را برای دانشجویان ارائه می دهد که مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی آن خواهند پرداخت.

جزییات تحصیل در دانشگاه پارما ایتالیا

پردیس اصلی دانشگاه پارما، در شهر پارما واقع شده است. ساختار این دانشگاه به صورت شهری ساخته شده است. این دانشگاه دارای یک رصدخانه نجومی، یک باغ گیاه شناسی و آزمایشگاه های آناتومی، شیمی و فیزیک تجربی است. همچنین دارای محوطه ریاضیات و علوم کامپیوتر در محوطه دانشگاه است. به طور کلی، UNIPR دارای امکانات متعددی در محوطه دانشگاهی خود می باشد. مکان های مختلف موجود به دانشجویان این امکان را می دهد تا در سازه های راحت و کارآمد، حتی در نزدیکی مناطق سرسبز، مطالعه کنند. این محوطه که به وسعت 77 هکتار در جنوب شهر می باشد، میزبان بخش های علمی، سالن های سخنرانی مدرن و مجهز، اتاق مطالعه، آزمایشگاه های پیشرفته از نظر فناوری و مرکز CNR و همچنین چندین مرکز ورزشی است.

دانشکده پزشکی نیز در شهر و در بیمارستان واقع شده است. در حالی که دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی در کنار Parco Ducale قرار دارند. امکانات و تحقیقات دانشگاه پارما دارای 9 گروه است که گروه های هنر و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت، حقوق و سیاست، پزشکی و علوم دامپزشکی می باشند. به طور کلی، شرایط زندگی در پارما، تعداد زیادی از دانشجویان را از سراسر ایتالیا و جهان به خود جذب می کند. همچنین سرویس HousingAnywhere یک پلت فرم مسکن رایگان برای دانشجویان بین المللی است که در آن تقاضا و عرضه اقامت کوتاه مدت می تواند با هم ترکیب شود. دانشجویان خارج از کشور، می توانند از خدمات متعدد این سرویس استفاده کنند. منابع ادبی دانشگاه پارما در بسیاری از کتابخانه ها نگهداری می شوند که منابع ادبی را تا حدود 1000000 کتاب و 8000 مجله ارائه می دهند.

جزییات تحصیل در دانشگاه پارما ایتالیا

سیستم تحصیلی دانشگاه پارما ایتالیا

دانشگاه پارما، برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین دوره های صدور گواهینامه ها و دیپلم های فنی را نیز شامل می شود. دانشجویان این مرکز می توانند در دوره های آنلاین نیز شرکت کنند. دانشجویان، پژوهشگران و اساتید با هدف ایجاد آینده ای روشن، با اشتیاق و استعداد در دانشگاه حضور می یابند. این دانشگاه دارای 9 دپارتمان و 12 دانشکده در بخش های مختلف است. این دانشگاه دارای بیش از 1800 کادر علمی و حدود 26000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد است. همچنین این موسسه دارای 39 دوره درجه یک، 6 دوره تک سیکل، 41 دوره درجه 2 (5 دوره از آن به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند).

علاوه بر این، دفتر تحقیقات بین المللی موضوعات اداری، مالی و سازمانی مربوط به پروژه های تحقیقاتی بین المللی را اداره می کند. ارائه مشاوره فنی و اداری در مورد تهیه پیشنهادات و برنامه های تحصیلی به دانشجویان از وظایف این انجمن می باشد. یکی دیگر از فعالیت های کلیدی این دفتر، انتشار اطلاعات در مورد فراخوان های مختلف برای پیشنهاد پروژه های بین المللی از طریق یک سرویس اختصاصی (F1RST-UNIPR) و یک خبرنامه هفتگی می باشد. این انجمن در سازماندهی و توسعه دوره های آموزشی، سمینار ها و کارگاه های آموزشی مربوط به سازمان افق 2022 و برنامه های اصلی تامین مالی اروپا (به عنوان مثال LIFE ،Creative Europe ،Interreg و غیره) نقشی اساسی دارد. شرایط تحصیل در سایر کشورها مانند تحصیل در فرانسه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

اخذ پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه پارما ایتالیا

دانشگاه پارما یک موسسه آموزشی بزرگ است که دارای ظرفیت 34000 دانشجو است. این دانشگاه درخواست دانشجویان خارجی را نیز می پذیرد. همچنین در UNIPR، کارکنان دانشگاهی حدود 1000 متخصص مختلف را شامل می شوند. این دانشگاه برنامه های بین المللی مبادله دانشجویی را ارائه می دهد که توسط شبکه گسترده موسسات آموزشی و شرکت های علمی همکار امکان پذیر شده است. علاوه بر این صفحات رسانه های اجتماعی فیس بوک و لینکدین، زندگی دانشجویی، رویدادهای اخیر و موارد دیگر را پوشش می دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام موفقیت آمیز در این موسسه، شامل موارد زیر است:

  • کلیه اسناد دانشگاهی و دبیرستانی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین
  • گذرنامه
  • اطلاعات تماس
  • جزئیات خانوادگی
  • عکس
  • اثبات پرداخت شهریه
  • اثبات مهارت در زبان ایتالیایی و انگلیسی
  • بیمه سلامت
  • ویزای دانشجویی
  • اعلامیه حمایت مالی

سال تحصیلی در دانشگاه پارما به نیمسال تقسیم می شود. UNIPR دارای برنامه های کارشناسی مقرون به صرفه است که هزینه آن کمتر از 2500€ (یورو) در سال است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این مرکز، برای هر فرد حدود 2500€ (یورو)، برای یک سال، هزینه دارد. علیرغم این که میزان هزینه تحصیل بسیار پایین است، دانشجویان اغلب در برنامه های بورسیه ای شرکت می کنند.

در نمودار زیر برآورد هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پارما بر حسب یورو قابل مشاهده است:

هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پارما به یورو

دستاورد های برجسته دانشگاه پارما ایتالیا

پروفسور مارکو ونتورا، فارغ التحصیل گروه علوم زیستی در سال 2005 دانشگاه پارما، جایزه برتر علمی ایتالیایی، برای دانشمندان برجسته را دریافت کرد. همچنین به عنوان بهترین فارغ التحصیل در بخش کشاورزی در سال 1995 مفتخر شد. دیگر دانش آموختگان مشهور این موسسه ویتوریو گالسه (پروفسور ایتالیایی)، برناردینو رامازینی (پزشک ایتالیایی)، چزاره زاواتینی (فیلمنامه نویس ایتالیایی)، آتیلیو برتولوچی (شاعر ایتالیایی) و جیان دومنیکو رومانوسی (فیلسوف ایتالیایی) می باشند. در خصوص مهاجرت به کشوری نظیر کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مهاجرت به کانادا خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را مطرح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :