مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان

تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان

تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان در قیاس با دانشگاه هایی مثل آکسفورد و کمبریج برای متقاضیان هم راحت تر و هم ارزان تر در نظر گرفته شده است. رنکینگ جهانی دانشگاه منچستر انگلستان به خوبی دانشگاه های آکسفورد و کمبریج نیست و نتیجتا فضای اخذ پذیرش از آن کمتر رقابتی است. البته باید توجه نمود دانشگاه های انگلستان از جمله دانشگاه منچستر، از دانشجویان بریتانیایی، یعنی کسانی که انگلیسی، ولزی، اسکاتلندی یا ایرلندی هستند، شهریه کمتری اخذ می کند. همچنین در مقایسه با تمامی کشورهای انگلیسی زبان و توسعه یافته دنیا، کانادا طرفداران بیشتر در مقایسه با آمریکا، استرالیا، انگلستان و سایر دارد.

از اینرو کسانی که در کشور کانادا امتیازات کافی را اخذ نمایند پس از فارغ التحصیلی می توانند از طریق سیستم ورود سریع یعنی همان Express Entry مستقیما اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند. بدین ترتیب در حالی که در انگلستان چنین امکانی فراهم نیست. با این حال تحصیل در انگلستان هم طرفداران زیادی دارد به همین دلیل در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در این خصوص به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • رتبه جهانی دانشگاه منچستر انگلستان از دید طبقه بندی های مختلف و مطرحی مثل QS چیست؟
  • شهریه رشته های مختلف در دانشگاه منچستر در سال تحصیلی 2022 چقدر است؟

درباره تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان

درباره تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان جالب است بدانید که دانشگاهی دولتی و تحقیق محور است که در شهر منچستر واقع شده، یعنی جایی که هزینه های کمتری در قیاس با لندن دارد. دانشگاه منچستر که در سال 2004 از ادغام 2 دانشگاه ذیل به وجود آمده یکی از بهترین دانشگاه های دنیا است:

  • University of Manchester Institute of Science and Technology
  • Victoria University of Manchester

ساختمان اصلی دانشگاه منچستر در بخش جنوبی و مرکزی شهر منچستر و در جاده آکسفورد واقع گردیده است. دانشگاه منچستر که یکی از زیباترین دانشگاه های انگلستان است دارای جذابیت های زیادی از جمله موزه منچستر، گالری هنری وایتورث، کتابخانه جان رایلندز و غیره می باشد که همواره مورد توجه دانشجویان، خصوصا دانشجویان خارجی، بوده است. دانشگاه منچستر انگلستان بیش از 40 هزار دانشجو و بیش از 10 هزار استاد و کارمند دارد که سبب شده دومین دانشگاه بزرگ در کل انگلستان به شمار رود.

خیلی از دانشجویان بین المللی اخذ پذیرش از دانشگاه منچستر را به دانشگاه های مطرح تری مثل آکسفورد یا امپریال کالج لندن ترجیح می دهند. این در حالی است که دانشگاه منچستر هم دانشگاه خوبی به حساب می آید. در نتیجه فارغ التحصیلان این دانشگاه هم شانس خوبی برای کاریابی در انگلستان دارند. خصوصا با توجه به این که از سپتامبر 2020 قانون انگلستان به دانشجویان خارجی اجازه داد تا 2 سال پس از اتمام تحصیلات همچنان در این کشور بمانند و دنبال کار بگردند.

در جدول ذیل در رنکینگ های مختلف نشان داده شده است:

طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه منچستر در انگلستان
THE Ranking 202251
QS Ranking 202227
USN Ranking 202264

درباره تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان

هزینه های تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان

هر رشته ای در دانشگاه منچستر انگلستان شهریه متفاوتی دارد. اما به طور کلی گران ترین رشته های تحصیلی را می توان رشته های مدیریت و همچنین گرایش های پزشکی خصوصا دندانپزشکی دانست. از جمله رشته های خاص که البته بازار کار خوبی در انگلستان و شهر منچستر دارد می توان به رشته آموزش ناشنوایان اشاره نمود. کاشناسی ارشد آموزش ناشنوایان در دانشگاه منچستر یک ساله به اتمام می رسد و کلاس های آن از اکتبر 2022 آغاز می گردد. شهریه رشته مربوطه برای دانشجویان بین المللی دانشگاه منچستر 22162€ (یورو) است. یکی از رشته های فوق العاده محبوب اما گران دانشگاه منچستر رشته معماری است. از اینرو هزینه های تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان با توجه به انتخاب رشته متقاضی متفاوت خواهد بود.

از دیگر رشته های محبوب دانشگاه منچستر انگلستان می توان به یکی از گرایش های ارشد حقوق یعنی حقوق مالکیت فکری اشاره نمود. کارشناسی ارشد مالکیت فکری در دانشگاه منچستر یک ساله است و تا ژوئن 2022 فرصت اخذ پذیرش دارد. آغاز کلاس های مالکیت فکری دانشگاه مزبور از اکتبر 2022 و شهریه آن 22648€ (یورو) می باشد. مهندسی هوا فضا هم جزء رشته های خاص و فوق العاده رقابتی است که کارشناسی ارشدش در دانشگاه منچستر تنها یک سال به طول می انجامد. رشته توسعه دارویی هم از دیگر رشته های محبوب دانشگاه منچستر است که یک ساله می توان کارشناسی ارشد آن را به اتمام رساند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان، مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

کار ضمن تحصیل در انگلستان

به جزء یکسری مشاغل خاص از جمله دندانپزشکی، دامپزشکی، پرستاری، پزشکی و سایر و همچنین کار به عنوان یک کارآفرین، دانشجویان خارجی به طور کلی اجازه کار ضمن تحصیل در انگلستان را دارند. البته این موضوع محدود به سقف 20 ساعت در هفته است، اما همین میزان ساعات کاری می تواند منتهی به کسب درآمد هفته ای 100€ الی 200€ (یورو) شود. کار پس از تحصیل در انگلستان هم قبلا مجاز نبود اما از سپتامبر 2022 دانشجویان خارجی مجاز شدند تا 2 سال پس از اتمام تحصیلات اقامت خود در انگلستان را به منظور یافتن شغل تمدید نمایند. در این مقاله راجع به تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان توضیحاتی ارائه شد و علاقمندان تحصیل در این دانشگاه یا سایر دانشگاه های انگلستان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :