مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا

تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا

تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا نه تنها در استرالیا بلکه جزء بهترین دانشگاه های جهان می باشد و نخبگان به دنبال اخذ پذیرش از آن هستند. با این حال کسی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه ملبورن استرالیا شود بابت کاریابی ضمن تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی راحت خواهد بود. استرالیا کشوری توسعه یافته است که صاحب سیزدهمین اقتصاد قدرتمند در دنیا می باشد. به همین دلیل همواره به قدری مورد توجه مهاجران قرار داشته که در حال حاضر بیش از 30% جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. این بالاترین میزان برای کشوری با بیش از 10 میلیون نفر جمعیت است. دولت استرالیا همواره تمایل به جذب نیروهای متخصص و جوان داشته و هم با توجه به آزادی های مدنی حاکم بر این کشور، امکانات بهداشتی، رفاهی، آموزشی و اقتصادی، مورد توجه مهاجران بوده است.

مهاجرت به استرالیا از طریق کار، ازدواج، سرمایه گذاری، تحصیل و پناهندگی امکان پذیر است و معمولا اکثر این روش ها خود زیر شاخه های متعددی هم دارند. مثلا مهاجرت کاری به استرالیا شامل سابکلس های مختلف از جمله 189 و 190 می شود. تحصیل هم جزء بهترین روش های مهاجرتی به استرالیا می باشد ولی باید توجه داشت که استرالیا چه به لحاظ شهریه دانشگاه و چه از نظر هزینه های زندگی جزء گران ترین کشورهای دنیا است و کار دانشجویی پاسخگوی همه این هزینه ها نخواهد بود. اما کسی که تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل در استرالیا را دارد بهتر است رمز ورود خود را همین روش قرار دهد.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه ملبورن استرالیا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های استرالیا کدام اند؟
  • کار ضمن تحصیل در استرالیا چگونه است؟

درباره تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا

شهر ملبورن 28 دانشگاه و بیش از 4.3 میلیون نفر جمعیت دارد. دانشگاه ملبورن استرالیا هم دانشگاهی واقع شده در همین شهر است که همان طور که جدول ذیل نشان می دهد، جزء بهترین دانشگاه های ایران و جهان می باشد:

بهترین دانشگاه های استرالیاQS Ranking 2022
دانشگاه ملبورن استرالیا41
دانشگاه سیدنی استرالیا40
دانشگاه ملی استرالیا31
دانشگاه کوئینزلند استرالیا46
دانشگاه موناش استرالیا55

درباره تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا جالب است بدانید که دانشگاهی دولتی و تحقیق محور است که در سال 1853 تاسیس شده است. همچنین جزء دومین دانشگاه قدیمی در کشور استرالیا می باشد. در دانشگاه ملبورن استرالیا در حال حاضر بیش از 50000 دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند. هر چند بعضا امکان اخذ بورسیه های تحصیلی هم در استرالیا وجود دارد، اما به طور کلی بهتر است کسانی تحصیل در دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه ملبورن را مد نظر قرار دهند که در صورت موفق نشدن به اخذ بورسیه، تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل در دانشگاه ملبورن و زندگی در کشور استرالیا را داشته باشند.

درباره تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا

عمده ترین هزینه ای که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند شهریه دانشگاه ملبورن استرالیا است. البته میزان دقیق شهریه در دانشگاه ملبورن همانند سایر دانشگاه های استرالیا علاوه بر رشته انتخابی و مقطع تحصیلی، به تابعیت دانشجویان نیز بستگی دارد. هزینه های تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا به طور کلی با توجه به ملیت متقاضی و نوع رشته انتخابی متفاوت خواهد بود. دکتری رشته حسابداری در دانشگاه ملبورن استرالیا 5 سال به طول می انجامد و تا آگوست 2022 برای اخذ پذیرش از آن فرصت وجود دارد. کلاس های دوره دکتری رشته مزبور از مارس 2022 آغاز می شوند و به منظور اخذ پذیرش از آن داشتن تافل 94، آیلتس 7 یا PTE 65 ضروری است.

بدین ترتیب شهریه سالانه دوره دکتری رشته حسابداری در دانشگاه ملبورن استرالیا به یورو در نمودار زیر بدین شرح می باشد:

شهریه سالانه دوره دکتری رشته حسابداری در دانشگاه ملبورن استرالیا

رشته محبوب دیگر دانشگاه ملبورن استرالیا دکتری رشته مدیریت است که سال طول می کشد و تا فوریه 2022 فرصت پذیرش دارد. دوره دکتری رشته مدیریت دانشگاه ملبورن استرالیا از جولای 2022 آغاز می شود و شهریه سالانه آن برای دانشجویان بین المللی 4400AUD (دلار استرالیا) و برای استرالیایی ها 33430AUD (دلار استرالیا) می باشد. از دیگر دوره های دکتری در دانشگاه ملبورن می توان به رشته بازاریابی اشاره نمود که 5 سال طول می کشد و تا فوریه 2022 فرصت اپلای دارد. دکتری بازاریابی در دانشگاه مزبور برای استرالیایی ها رایگان است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه تحصیل در استرالیا را مطالعه بفرمائید.

هزینه زندگی حین تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا

زندگی در ملبورن استرالیا بدون در نظر داشتن اجاره بهای ماهانه آپارتمان یا خانه، برای یک خانواده 4 نفر ماهی 4745AUD (دلار استرالیا) یعنی معادل 3740$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد. هزینه زندگی یک نفر در ملبورن نیز بدون احتساب اجاره مسکن ماهی 1325AUD (دلار استرالیا) یعنی حدود 1045$ (دلار آمریکا) هزینه دارد. البته به این ارقام باید بهای اجاره مسکن در این شهر را نیز افزود. هرچند دانشجویانی که به جای آپارتمان مستقل، خوابگاه بگیرند می توانند قدری از هزینه های خود را کاهش دهند.

در سال 2022 اجاره بهای آپارتمان مستقل یک خوابه در مرکز شهر ملبورن ماهانه 1755AUD (دلار استرالیا) می باشد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در استرالیا را مطالعه بفرمائید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا، کار ضمن تحصیل در استرالیا و غیره توضیحاتی ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :