مهاجرت تحصیلی مجارستان

تحصیل در دانشگاه دبرسن مجارستان

تحصیل در دانشگاه دبرسن مجارستان

تحصیل در دانشگاه دبرسن مجارستان، از سوی دانشجویان بین المللی و اروپایی به طور قابل توجهی مورد بررسی علمی قرار می گیرد. دبرسن دانشگاهی است که در شهری به همین نام واقع شده است. این مرکز قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در مجارستان می باشد و در سال 1538 تاسیس شده است. این دانشگاه برنامه های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی، به ویژه در زمینه پزشکی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این مرکز برای اولین بار در سال 1986 کلاس های خود را به زبان انگلیسی برقرار کرد. تقریبا 6000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه همچنین پردیس پزشکی عمومی مرتبط در شهرستان Geochang، کره جنوبی را نیز اداره می کند. دانشگاه دبرسن یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان است که جایگاه شایسته خود را در بین 5 موسسه آموزشی برتر این کشور به خود اختصاص داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در مجارستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

موقعیت دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن دارای 3 پردیس بزرگ در دبرسن است و همانطور که گفته شد، یک پردیس ماهواره ای در شهرستان جئوچانگ در کره جنوبی دارد. این پردیس ها، محل استقرار همه دانشکده ها، ساختمان های اداری و موسسات تحقیقاتی هسته ای هستند. محوطه اصلی قدیمی که اکثر بخش های دانشکده های علوم انسانی، علوم، پزشکی، موسیقی و همچنین باغ گیاه شناسی را در خود جای داده است. پردیس نوساز کاسای نیز بیشتر ساختمان های دانشکده های اقتصاد حقوق و انفورماتیک را شامل می شود. پردیس Böszörményi نیز میزبان دانشکده های علوم کشاورزی و تغزیه و مدیریت محیط زیست است.

همچنین دانشکده ها دارای انواع باشگاه های دانشجویی هستند. باشگاه های ورزشی دارای امکانات مجهز از جمله زمین های تنیس و بسکتبال، سالن بدنسازی و یک استخر شنا در نزدیکی در محوطه دانشگاه قرار گرفته اند. در مرکز شهر تعدادی کافی شاپ و چای فروشی و کلوپ هایی وجود دارد که انواع سرگرمی های شبانه را ارائه می دهند. دانشجویان برای اقامت می توانند در دانشگاه دبرسن خوابگاه های اجاره ای یا آپارتمان های خصوصی را انتخاب کنند. خوابگاه های دانشجویی در محوطه دانشگاه واقع هستند و عمدتا توسط دانشجویان خارجی اشغال شده است. پردیس اصلی این دانشگاه میزبان دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده علم و فناوری و دانشکده موسیقی می باشد.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن برنامه های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در موضوعاتی مانند کشاورزی و علوم غذایی و مدیریت محیط زیست، علوم انسانی، دندانپزشکی، اقتصاد و تجارت و پزشکی ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین برنامه هایی در زمینه انفورماتیک، حقوق، موسیقی، داروسازی، علم و فناوری، بهداشت عمومی، مهندسی و آموزش کودکان و نیاز های ویژه در نظر گرفته است. این دانشگاه همچنین برنامه پزشکی را در پردیس ماهواره ای Geochang، کره جنوبی ارائه می دهد. این دانشگاه برنامه های خود را بر اساس چارچوب صلاحیت های اروپایی فرآیند بولونیا تدریس می کند. بنابراین دیپلم های اخذ شده در دانشگاه دبرسن به طور کلی در کشورهای اتحادیه اروپا پذیرفته می شود.

برنامه های پزشکی این موسسه توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، وزارت آموزش و پرورش دولتی ایالات متحده (NY)، هیئت پزشکی کالیفرنیا، شورای پزشکی هند، ایرلند، ایران، نروژ و ایالات متحده معتبر شناخته می شوند. دانشجویان می توانند طیف گسترده ای از فعالیت های فوق برنامه ای را انتخاب کنند. زمینه های تحقیقاتی دانشگاه دبرسن علوم مولکولی، علوم فیزیکی، محاسباتی و مواد، علوم پزشکی، بهداشت، محیط زیست و کشاورزی، زبان شناسی، فرهنگ و اخلاق زیستی هستند. علاوه بر این، دانشگاه مجلات زیادی مانند مجله مجارستانی و مطالعات انگلیسی و آمریکایی را منتشر کرد. جهت اطلاع از مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها، از جمله آلمان، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در آلمان است.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه دبرسن مجارستان

شرایط تحصیل در دانشگاه دبرسن مجارستان

از آنجا که دانشگاه دبرسن یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های مجارستان است، دارای پذیرش رقابتی است. بر اساس رتبه بندی های بین المللی، این موسسه در میان 5% برتر دانشگاه های جهان قرار دارد. این جایگاه عمدتا به دلیل ارائه برنامه های تحصیلی هنر، علوم انسانی، علوم زندگی و پزشکی بدست آمده است. هنگام درخواست پذیرش در دانشگاه دبرسن مجارستان، باید تمام مدارک مورد نیاز تهیه شود.

لیستی اسناد لازم ممکن است برای متقاضیان کشورهای مختلف متفاوت باشد. برخی از این موارد به شرح زیر است:

  • کلیه مدارک دانشگاهی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گواهینامه مهارت در زبان انگلیسی یا زبان آلمانی
  • گذرنامه
  • اطلاعات شخصی
  • عکس
  • بیمه سلامت و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • اعلامیه حمایت مالی
  • طرح های پیشنهادی تحقیقی

لازم به ذکر است که دبرسن در کنار ارزیابی عملکرد تحصیلی متقاضی، نتایج آزمون ورودی را نیز بررسی می کند. این موسسه سال تحصیلی خود را به 2 ترم تقسیم می کند. همچنین هزینه تحصیل برای برنامه های کارشناسی سالانه حدود 5500€ (یورو) محاسبه می شود. کسانی که به دنبال دریافت مدرک کارشناسی ارشد از این مرکز هستند، باید آماده باشند که حداقل 6500€ (یورو) در سال هزینه کنند.

دستاوردهای برجسته دانشگاه debrecen مجارستان

دانشگاه دبرسن محل بزرگترین سازمان خوشه محاسباتی در مجارستان است که با نام Leo یا 203 TFlop/s شناخته می شود. این دانشگاه در بین 500 موسسه ابر رایانه ای برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه همچنین 5 هنرمند برنده اسکار را در گذشته معرفی کرده است. بدین ترتیب فارغ التحصیلان برجسته این مرکز Zsuzsanna Jakab (مدیر منطقه ای WHO اروپا)، Gyula Priskin ، Tamás Perlaki ، Márk Jászberényi ، Imre Major و Csaba Khegyi (برندگان اسکار) می باشند. برای آگاهی از اطلاعات به روز، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :