مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا

تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا

تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا یک موسسه تحقیقاتی در نوا اسکوشیا، است که دارای 3 دانشگاه در شهرهای مختلف هالیفاکس، بایبل هیل و نیوبرانزویک می باشد. دالاهو بیش از 4000 دوره و 180 مدرک را در 12 دانشکده کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، ارائه می دهد. این دانشگاه عضو U15 (گروهی از دانشگاه های تحقیقاتی در کانادا) است. همچنین QS World 2021 (سازمان رتبه بندی دانشگاه ها) دانشگاه دالهاوزی را در رتبه 291 جهان و 12 کانادا قرار داده است. جهت تحصیل در کانادا و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های این کشور می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

بررسی دانشگاه دالهاوزی کانادا

دالهاوزی به عنوان یک کالج غیرمذهبی در سال 1818 توسط فرماندار نامدار نوا اسکوشیا، جورج رامسی، تاسیس شد. این کالج کلاس اول خود را تا سال 1838 برگزار کرد و تا آن زمان به دلیل مشکلات مالی به صورت پراکنده فعالیت می کرد. برای سومین بار در سال 1863 به دنبال سازماندهی مجدد نام این دانشگاه، به فرمانداران کالج و دانشگاه دالهاوزی، تغییر یافت. این دانشگاه از طریق قانون استانی که موسسه را با دانشگاه فنی نوا اسکوشیا ادغام کرد، در سال 1997 رسما نام خود را به دانشگاه دالهاوزی تغییر داد.

در حال حاضر اتحادیه دانشجویی دالهاوزی و انجمن دانشجویان تحصیلات تکمیلی دالهاوزی،‌ منافع دانشجویان را در این دانشگاه مشخص می کنند. دالهاوزی یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی است که بیش از 18000 دانشجو و 130000 دانش آموخته در سراسر جهان دارد. از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه می توان به برندگان جایزه نوبل، 91 نفر از محققان رودز و طیف وسیعی از مقامات ارشد دولتی، دانشگاهیان و رهبران بازرگانی اشاره کرد. فارغ التحصیلان دالهاوزی که در زمینه های مختلف موفق به کسب تخصص شده اند، به عنوان سرپرست مجموعه متنوعی از موسسات دولتی و خصوصی فعالیت می کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا

پردیس Studley در هالیفاکس به عنوان پردیس اصلی دانشگاه دالهاوزی شناخته می شود. این ساختمان اکثریت ساختمان های دانشگاهی از جمله دانشکده ها، امکانات ورزشی و ساختمان اتحادیه دانشجویی دانشگاه را در خود جای داده است. محوطه این دانشگاه تا حد زیادی توسط محله های مسکونی احاطه شده است. همچنین خیابان رابی پردیس Studley را از محوطه دانشگاه کارلتون جدا می کند. در کارلتون دانشکده های دندانپزشکی، پزشکی و سایر بخش های بهداشتی قرار دارد. این دانشگاه در مجاورت دو بیمارستان بزرگ آموزشی مرکز بهداشت IWK و مرکز علوم بهداشتی ملکه الیزابت دوم است. پردیس سکستون، در مرکز شهر هالیفاکس، میزبان دانشکده های مهندسی، معماری و برنامه ریزی است. پردیس سکستون قبل از ادغام، به عنوان پردیس دانشگاه فنی نوا اسکوشیا، خدمت می کرد.

پردیس کشاورزی در بایبل هیل نیز قبل از ادغام با Dalhousie در سال 2011، به عنوان پردیس کالج کشاورزی نوا اسکوشیا فعالیت می کرد. این دانشگاه در حال حاضر بزرگترین سیستم کتابخانه دانشگاهی را در آتلانتیک کانادا ارائه می دهد. سن ساختمان های دالهاوزی مانند ساختمان هارت هاوس، که در سال 1864 تکمیل شد و ساختمان آموزش همگانی بهداشت که در سال 2015 به افتتاح رسید، با هم بسیار متفاوت است. همچنین پروژه احداث ساختمان اصلی دانشگاه دالاهو در سال 1824 در هالیفاکس به پایان رسید. شرایط تحصیل در کانادا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا

کتابخانه های دانشگاه دالهاوزی کانادا

دانشگاه دالهاوزی 5 کتابخانه دارد. بزرگترین کتابخانه یادبود کیلام در سال 1971 افتتاح شد. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه دانشگاهی آتلانتیک کانادا با بیش از یک میلیون کتاب و 40000 مجله است. اولین کتابخانه این دانشگاه، به نام چارلز مک دونالد، استاد سابق دانشگاه می باشد. مجموعه این کتابخانه تا حد زیادی به دانشکده های هنر و علوم اجتماعی، علوم، مدیریت و علوم رایانه ارتباط دارد. کتابخانه علوم بهداشتی W. K. Kellogg خدمات عمده ای را برای دانشکده های دندانپزشکی، پزشکی و سایر مشاغل بهداشتی ارائه می دهد. کتابخانه طراحی و فناوری Sexton در پردیس Sexton واقع شده است. مجموعه آن عمدتا در ارتباط با دانشكده های مهندسی، معماری و برنامه ریزی است.

کتابخانه حقوقی Sir James Dunn مجموعه ای از کتاب های مبتنی بر قانون، نشریات دوره ای حقوقی و همچنین کتاب هایی در زمینه حقوق بین الملل و حقوق محیط زیست را در خود جای داده است. کتابخانه MacRae در پردیس کشاورزی دانشگاه واقع شده است. همچنین این دانشگاه دارای بزرگترین مجموعه از منابع کشاورزی در آتلانتیک کانادا است. بایگانی دانشگاه دالهاوزی سوابق رسمی مربوط به افراد یا فعالیت های مرتبط با دانشگاه و زیر مجموعه های آن را در اختیار دارد. همچنین مطالب مربوط به تئاتر، تجارت و کار در نوا اسکوشیا در بایگانی این کتابخانه نگهداری می شود. این مجموعه از نسخه های خطی، متون، عکس ها، موارد دیداری و شنیداری، میکروفیلم، موسیقی و مصنوعات تشکیل شده است. در خصوص تمایل به شروع کار در کانادا پیشنهاد می شود مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

هزینه و پذیرش تحصیلی از دانشگاه دالهاوزی کانادا

دالهاوزی بیش از 3700 دوره و برنامه 190 واحدی را در 12 دانشکده کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. شرایط پذیرش بین دانشجویان نوا اسکوشیا، دانشجویان سایر استان های کانادا و دانشجویان بین المللی و بسته به نوع دوره، متفاوت است. دانشجویان کانادایی ممکن است بتوانند از دولت فدرال و استانی روند درخواست انواع کمک های مالی، مانند کمک هزینه دانشجویی نوا اسکوشیا، وام و کمک هزینه تحصیلی کانادا را دنبال کنند. این کمک های مالی همچنین ممکن است به صورت بورسیه تحصیلی، کاهش بدهی های تحصیلی، باشد.

همچنین دانشجویان بین المللی، باید درخواست های خود را تا ماه آوریل برای دانشگاه ارسال کنند. شرایط درخواست از قرار زیر است:

  • ریز نمرات رسمی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • نامه هدف از تحصیل در کانادا
  • رزومه کاری (در صورت لزوم)
  • مدارک تحصیلی
  • نتایج پایان نامه

هزینه زندگی در کانادا با توجه به نیاز دانشجویان متفاوت است. با این حال، دانشجویان، به ویژه محصلان بین المللی، باید به صورت تقریبی مبلغی را که برای تحصیل در دانشگاه دالهاوزی متحمل می شوند، تخمین بزنند. برای اطالاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود پیرامون مبحث تحصیل، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :