مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه بیلگی ترکیه

تحصیل در دانشگاه بیلگی ترکیه

تحصیل در دانشگاه بیلگی ترکیه، می تواند انتخاب خوبی برای پیشرفت علمی دانشجویان بین المللی و اروپایی در سطح آموزش جهانی باشد. دانشگاه بیلگی رسما در سال 1996 تاسیس شد و یک دانشگاه خصوصی واقع در استانبول است. این دانشگاه در فهرست 130 دانشگاه برتر در در اروپا (QS) و آسیای میانه در سال 2022، قرار گرفته است. همچنین بر اساس این رتبه بندی، بیلگی در میان 4 دانشگاه برتر بنیادی در ترکیه قرار دارد. بدین ترتیب دانشگاه بیلگی در سطح بین المللی موفقیت خود را در زمینه های طراحی برنامه، تحقیقات، اعتبار بین المللی، اشتغال فارغ التحصیلان، مسئولیت اجتماعی، فراگیری و امکانات ثابت کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه بفرمائید.

شرایط تحصیل در دانشگاه بیلگی ترکیه

پیش از تاسیس رسمی دانشگاه بیلگی، دانشکده مطالعات بین المللی استانبول، تحصیلات خود را در سال 1994 با همکاری دانشگاه پورتسموث و دانشکده اقتصاد لندن، با ارائه دوره های مدیریت بازرگانی، روابط بین الملل، اقتصاد و برنامه های اقتصاد LSE آغاز کرد. این موسسه دارای بیش از 150 برنامه تحصیلی است که به دانشجویان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خود ارائه می دهد. لازم به ذکر است که 5 برنامه سطح کارشناسی دانشکده مهندسی و علوم طبیعی دانشگاه بیلگی استانبول (کامپیوتر، برق و الکترونیک، سیستم های انرژی، صنعتی، ژنتیک و مهندسی زیستی) توسط سازمان MÜDEK تا 30 سپتامبر 2022 معتبر شناخته شده است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

مبنای تاسیس بیلگی برای دسترسی بیشتر و مقرون به صرفه تر کردن آموزش است. به طوری که دانشجویان بیشتری بتوانند آرزوهای خود را دنبال کنند. این مرکز به دنبال آموزش افراد آزاد اندیش، خلاق و کنجکاو از نظر فکری و کارآفرینی است. این دانشگاه مسئولیت اصلی تهیه، حفظ و توسعه فضای دانشگاهی را بر عهده دارد که در آن دانشجویان و اعضای هیئت علمی قادر به یادگیری و تولید دانش در بالاترین سطح هستند. برنامه های تحصیلی در زمینه های معماری، بازرگانی، ارتباطات، مهندسی و علوم طبیعی، علوم بهداشتی، حقوقی، علوم اجتماعی و انسانی هستند. این دانشگاه همچنین دارای 3 آموزشگاه حرفه ای است که مهارت های عملی و مرتبط با صنعت را ارائه می دهد.

شرایط تحصیل در دانشگاه بیلگی ترکیه

موقعیت مکانی دانشگاه بیلگی ترکیه

دانشگاه بیلگی دارای 4 پردیس است که در استانبول واقع شده اند که با نام هایSantralIstanbul ، Kuştepe ، Dolapdere و Kozyatağı شناخته می شوند. در سال 1997، پردیس Kuştepe همراه با 3 دانشکده، 2 انستیتو و 12 برنامه، با ظرفیت بیش از 1000 دانشجو افتتاح شد. تحصیلات در پردیس Dolapdere نیز از سال 2000 آغاز شد. در همان سال، دانشگاه به طور رسمی اولین دانشجویان خود را فارغ التحصیل کرد. در سال 2007، پردیس SantralIstanbul، سومین پردیس دانشگاه، در محل نیروگاه تاریخیSilahtarağa، اولین نیروگاه برق در مقیاس شهری، پس از فرآیند بازسازی، افتتاح شد. در سال 2015، پردیس Kozyatağı در سمت آسیایی استانبول تاسیس شد. ساختمان Boiler House که توسط معمار Nezat Zayn بازسازی شد.

علاوه بر این، پردیس SantralIstanbul دارای یک ساختمان الحاقی است که بیش از 5000 متر مربع فضا را برای حدود 3000 دانشجو اشغال کرده است. دانشگاه بیلگی استانبول دارای 3 کتابخانه است که در پردیسDolapdere ، Kuştepe و Santralistanbul واقع شده اند. این کتابخانه ها یک سیستم گسترده برای پشتیبانی از برنامه های دانشگاهی، تحقیقاتی و تدریس ارائه می دهند. همچنین کتابخانه مجازی شامل بیش از 445000 کتاب الکترونیکی، 62500 مجله الکترونیکی، 125 پایگاه داده و دائره المعارف الکترونیکی است. جهت آشنایی با شرایط مهاجرت به ترکیه پیشنهاد می شود مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه بیلگی ترکیه

دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه بیلگی باید در امتحانات ورودی شرکت کنند. به طور سنتی سال تحصیلی مانند بسیاری از دانشگاه های دیگر ترکیه به 2 ترم تقسیم می شود. علی رغم اینکه بودجه دانشگاه به صورت خصوصی تأمین می شود، دانشجویان همچنان فرصت دارند که برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند. داوطلب در این مرکز می تواند طیف گسترده ای از برنامه های تمام وقت را انتخاب کند. با این حال، بیلگی دوره ها و برنامه های آنلاین را نیز ارائه می دهد. لیست مدارک لازم برای ثبت نام در این موسسه ممکن است در کشور های مختلف دارای تفاوت باشد.

برخی از این مدارک به شرح زیر است:

  • تمام اسناد دانشگاهی
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گواهینامه آیلتس یا تافل زبان انگلیسی
  • گذرنامه
  • اطلاعات شخصی
  • توصیه نامه ها
  • رزومه کاری
  • بیمه درمانی

دانشگاه بیلگی استانبول که یک دانشگاه در مقیاس متوسط ​​است، به بیش از 14000 دانشجو آموزش می دهد. همچنین هیات علمی این دانشگاه 900 متخصص مختلف را شامل می شود. از این رو برنامه های تبادل دانشجویی نیز یکی از امکانات دانشگاه است. شرکت در برنامه های تحصیلات تکمیلی 2 ساله حدود 4000€ (یورو) در سال هزینه دارد. میزان هزینه برای برنامه های کارشناسی 4 ساله نیز حدود 1000€ (یورو) در سال در نظر گرفته می شود. از این رو اطلاع از هزینه زندگی در ترکیه مبحث مهم دیگری است که دانشجویان بایستی از آن اطلاع داشته باشند.

در نمودار زیر، برآورد هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه بیلگی بر حسب یورو، قابل مشاهده است:

هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه بیلگی به یورو

چشم انداز فارغ التحصیلی دانشگاه بیلگی ترکیه

از سال 2022، دانشگاه بیلگی نزدیک به 20000 دانشجو و 45000 دانش آموخته خواهد داشت. فارغ التحصیلان این دانشگاه به منابعی از جمله کلینیک حقوقی، آزمایشگاه های بهداشت و درمان، استودیوهای RGB و کارگاه های مختلف دسترسی دارند. همچنین این افراد در طول سال، به بیش از 1000 رویداد دانشگاهی دسترسی دارند. دانش آموختگان از طریق برنامه اشتغال دانشجویی دانشگاه، فرصتی برای کار در طول مدت تحصیل در استانبول دارند.

از طریق این برنامه، شغل های نیمه وقت در گروه های مختلف، به دانشجویان پیشنهاد می شود. این امر، به آن ها امکان می دهد تا تجربه کاری ارزشمندی کسب کنند. فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه Bilgi University استانبول، هازل کایا (بازیگر مرد ترکیه ای)، ادا اچه (بازیگر زن ترکیه)، هانده سورال (بازیگر زن ترکیه ای) و غیره می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود،‌ با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :