مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه بوغازیچی ترکیه

تحصیل در دانشگاه بوغازیچی ترکیه جزء یکی گزینه های محبوب برای دانشجویان خارجی است که به عنوان رابرت کالج در سال 1863 تاسیس شد. این مرکز اولین موسسه آموزش عالی آمریکایی است که در خارج از ایالات متحده تاسیس شده است. اگرچه امروزه تحت مدیریت کشور ترکیه است، این دانشگاه هنوز ارتباطات زیادی با سیستم آموزشی آمریکا دارد.

پردیس اصلی آن در ضلع اروپایی تنگه بسفر واقع شده است. این دانشگاه 4 دانشکده و 2 دانشکده کارشناسی و 6 موسسه ارائه دهنده مدرک تحصیلات تکمیلی دارد. به طور سنتی، زبان آموزشی این موسسه انگلیسی است. این دانشگاه همچنین به عنوان دانشگاه بسفر نیز شناخته می شود. در مقاله پیشرو کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل در این دانشگاه می پردازند.

شرایط تحصیل در دانشگاه بوغازیچی ترکیه

دانشگاه بوغازیچی در 6 محوطه دانشگاهی در استانبول فعالیت می کند. 4 محوطه که پردیس جنوبی، پردیس شمالی، پردیس هیسار و پردیس اوچاکساوار نام دارند، نزدیک به یکدیگر هستند و بر روی تپه ای در منطقه مرفه ببک در سمت اروپایی استانبول واقع شده اند. ساختمان کندی لژ نیز در پردیس جنوبی واقع شده است. همچنین به عنوان یک مرکز استقبال از استادان و کارمندان بازدیدکننده فعالیت می کند. پردیس کندیلی درست روبروی ساحل واقع در سمت آسیایی استانبول قرار گرفته است و میزبان رصدخانه کندیلی و موسسه تحقیقات زلزله (KOERI) است. جدیدترین محوطه این دانشگاه نیز در منطقه کیلیوس، در ساحل دریای سیاه مستقر است و یک ساحل خصوصی دارد.

این دانشگاه زیرساخت تحقیقاتی قابل توجه همراه با 32 مرکز تحقیقاتی و 141 آزمایشگاه تحقیقاتی دارد. تقریبا 4500 دانشجو روزانه از کتابخانه بازدید می کنند. از اینرو به بیش از 481000 کتاب، 79900 مجله، 3256000 کتاب الکترونیکی، 190 پایگاه داده دسترسی دارند. این مرکز دارای خوابگاه هایی با ظرفیت حدودا 3800 دانشجو است. اسکان در اتاق های مشترک در خوابگاه مردان، خوابگاه های زنان، خوابگاه کیلیوس و خوابگاه های شمالی، قابل دسترس است. محل اقامت در واحدهای آپارتمانی نیز در خوابگاه اوچاکساوار، خوابگاه کیلیوس و خوابگاه شمال و ابر خوابگاه، در نظر گرفته شده است.

سیستم تحصیلی در دانشگاه بوغازیچی ترکیه

شدت تحقیق دانشگاه بوغازیچی بر اساس تعداد مقالات خروجی نسبت به اندازه دانشگاه بالا است. از اینرو توسط گزارش های مختلف دارای قابل توجه است. این دانشگاه با برخی از دانشگاه های مشهور در زمینه تاریخ، ریاضیات، فیزیک و اقتصاد در ارتباط است. این مرکز دانشگاهی، سیاستمداران و بازرگانان و هنرمندان موفقی را معرفی کرده است. دانشگاه بوغازیچی دارای مجموعه ای چشمگیر از برنامه ها تحصیلی در زمینه های هنر، آموزش و پرورش، علوم اقتصادی و اداری، زبان های خارجی، مهندسی و رشته های کاربردی است. همانطور که ذکر شد، این دانشگاه با پیوندهای محکم خود با سیستم آموزشی آمریکا فضای یادگیری پویا و در عین حال لیبرالی را ارائه می دهد.

از زمان تاسیس، این موسسه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را جهت تحصیل در ترکیه همواره گسترش داده است. در حال حاضر، دانشگاه بوغازیچی یکی از برجسته ترین دانشگاه های تحقیقاتی در ترکیه در زمینه علوم طبیعی و اجتماعی، علوم انسانی، مهندسی، آموزش و رشته های کاربردی است. این دانشگاه با داشتن اساتید در سطح کلاس جهانی، آزمایشگاه ها و تجهیزات درجه یک، بهترین مرکز آموزش عالی مورد توجه دانشجویان ترکیه و منطقه است. ماموریت این دانشگاه ارتقا دانش جهانی و آموزش افرادی است که به استاندارد های اخلاقی احترام می گذارند.

سیستم تحصیلی در دانشگاه بوغازیچی ترکیه

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه بوغازیچی ترکیه

دانشگاه بوغازیچی با داشتن بیشترین تعداد متقاضی از طریق کنکور دانشگاه ترکیه، بالاترین رتبه را در ترکیه دارد. از اینرو این دانشگاه را به رقابتی ترین موسسه دولتی در این کشور تبدیل می کند. این دانشگاه دائما بیشترین متقاضیان را از طریق YGS-LYS (آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه) جذب می کند. در مجموع بیش از 12350 دانشجو در دوره های کارشناسی و 4980 دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی این موسسه ثبت نام کرده اند. این دانشگاه همچنین حدود 300 توافق نامه با دانشگاه های مختلف در سراسر جهان دارد و میزبان بسیاری از دانشجویان خارجی است.

این دانشگاه 437 عضو هیئت علمی تمام وقت، 82 مربی و 88 استاد خارجی دارد. بوغازیچی به دلیل برنامه های خود در زمینه های مهندسی، علمی کاربردی، آموزش و علوم اجتماعی محبوب است. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه باید امتحانات ورودی در نظر گرفته شده را بگذرانند. سال تحصیلی دانشگاه شامل 2 ترم است. هنگام ثبت نام برای پذیرش در دانشگاه بوغازیچی ترکیه، باید تمام مدارک لازم تهیه شود. لیستی مدارک لازم ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد. شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در بوغازیچی ترکیه

با این حال مدارک لازم جهت پذیرش به شرح زیر است:

  • تمام اسناد دانشگاهی
  • فرم درخواست آنلاین
  • گواهینامه آیلتس
  • گذرنامه
  • شماره تماس
  • شناسه پست الکترونیک
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست
  • توصیه نامه ها
  • رزومه کاری
  • بیمه درمانی و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • نامه تشویقی موسسات آموزشی قبلی

جهت دریافت مدرک کارشناسی برای هر فرد کمتر از 1000€ (یورو) هزینه دارد. هزینه دوره های کارشناسی ارشد BU نیز، کمتر از 1000€ (یورو) است. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در ترکیه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مشخص شده خواهد بود.

در نمودار زیر، برآورد هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه بوغازیچی، بر حسب یورو، قابل مشاهده است:

سالانه هزینه مرتبط دانشگاه بوغازچی به یورو

فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه بوغازیچی ترکیه

از اولین نخست وزیر زن ترکیه گرفته تا آکادمیسین ها و هنرمندان برجسته، دانشگاه بوغازیچی لیستی قابل توجه از فارغ التحصیلان برجسته را ارائه می دهد. این لیست شامل نام های تانسو چیلر (اولین نخست وزیر زن ترکیه)، احمد داووتو لو (نخست وزیر سابق ترکیه)، نوری بیلگه سیلان (برنده بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن)، ایلماز جم (کمدین، ​​بازیگر و کارتونیست) و گولر صبانچ (مدیرعامل هلدینگ Sabanci) می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تبادل نظر، می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :