مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در دانشگاه بوخوم آلمان

تحصیل در دانشگاه بوخوم آلمان

تحصیل در دانشگاه بوخوم آلمان، به علت وجود سیستم آموزشی با کیفیت این کشور می تواند گزینه قابل بررسی برای دانشجویان بین المللی باشد. این دانشگاه واقع در تپه های جنوبی منطقه روهر مرکزی در شهر بوخوم می باشد. این دانشگاه در سال 1962 به عنوان اولین دانشگاه دولتی پس از جنگ جهانی دوم در آلمان تأسیس شد. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های آلمان و عضوی از انجمنDeutsche Forschungsgemeinschaft، مهمترین سازمان بودجه تحقیقاتی آلمان است. همچنین این دانشگاه به میزان قابل توجهی 14% از کل پذیرش خود را به دانشجویان بین المللی اختصاص داده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیشرو به بررسی شرایط تحصیل در این دانشگاه می پردازند.

موقعیت تحصیل در دانشگاه بوخوم آلمان

مکان اصلی این دانشگاه در شهر بوخوم، در منطقه دره روهر آلمان، قرار دارد. همچنین در خارج از کشور نیز در شهرهای نیویورک، مسکو و ریودوژانیرو دارای پردیس است. بر خلاف بسیاری از دانشگاه های قدیمی آلمان، همه دانشکده های بوخوم در یک محوطه متمرکز شده اند. دانشگاه روهر بوخوم در 20 دانشکده مختلف مانند الهیات، مطالعات آسیای شرقی و پزشکی، سازمان یافته است. یکی از مکان های مسحورکننده برای جذب دانشجو در محوطه دانشگاه، استقرار باغ گیاه شناسی زیبا با تعدادی از گونه های عجیب گل ها و درختان است. این محوطه همچنین از سالن های ورزشی و بدنسازی، زمین های بازی دانشگاهی موسوم به Unifit تشکیل شده است.

دانشجویان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای دریافت مجوز اقامت، درخواست خود را به انجمن Ausländerbüro ارائه کنند. به طور کلی 18 سالن در شهر وجود دارد که توسط گروه ها و انجمن های دانشجویی اداره می شود. مدت زمان لازم برای پذیرش درخواست اقامت ممکن است ۳ تا ۶ ماه طول بکشد. بنابراین دانشجویان باید قبل از عزیمت به آلمان برای اقامت، به صورت آنلاین درخواست دهند. سالن های ارائه شده توسط سرویس دانشجویی به اینترنت پرسرعت مجهز هستند. همچنین 8 سالن دانشجویی خصوصی یا کلیسایی در نزدیکی دانشگاه همراه با اتاق ها و آپارتمان های مختلف برای میزبانی از حدود 1000 دانشجو در بوخوم، وجود دارد. دانشجویان همچنین می توانند خانه های مورد نظر خود را در بازار های مسکن خصوصی، جستجو کنند.

سیستم آموزشی دانشگاه بوخوم آلمان

دانشگاه روهر بوخوم، برنامه های تحصیلی را از طریق 20 دانشکده مختلف خود ارائه می کند. علوم کامپیوتری کاربردی، زیست شناسی، بیوشیمی، مهندسی عمران، ریاضیات و فلسفه، به عنوان برخی از دروس در لیست دوره های کارشناسی این موسسه می باشد. همچنین دوره های مطالعات انگلیسی و آمریکایی، تنها برنامه های کارشناسی هستند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دوره های حسابداری و حسابرسی، تاریخ هنری، الهیات کاتولیک، جغرافیا، تاریخ و باستان شناسی نیز برخی از برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه بوخوم هستند.

دوره های شیمی، سنجش اقتصاد، بیوشیمی از معدود برنامه های کارشناسی ارشد می باشند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه بوخوم یکی از اولین دانشگاه های آلمان بود که مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین المللی را معرفی کرد که جایگزین دوره های دیپلم و ماگستر سنتی آلمان شد. به جزء موارد خاص (به عنوان مثال رشته حقوق)، تمام رشته های مربوط به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در کلیه دانشکده های بوخوم ارائه می شود. در حال حاضر، این دانشگاه در مجموع 184 برنامه مطالعاتی مختلف از همه رشته های دانشگاهی ارائه می دهد. همچنین خدمات ورزشی دانشگاه، تعادل بین تحصیلات و تناسب اندام دانشجو را تضمین می کند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در آلمان مقاله لینک شده را از طریق مراجعه به سایت مرجع ما مطالعه بفرمائید.

سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه بوخوم آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه بوخوم آلمان

دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش در دانشگاه بوخوم نیاز به ارائه برخی از مدارک خود را دارند. لازم به ذکر است، اکثر برنامه های کارشناسی و آزمون های دولتی و همچنین اکثر برنامه های کارشناسی ارشد به زبان آلمانی تدریس می شوند. این دانشگاه، فقط مدارک خاصی در زمینه مهارت در زبان را می پذیرد. این موسسه بابت ثبت نام، هیچ هزینه ای دریافت نمی کند.

داوطلبان پذیرش در دانشگاه بوخوم، مدارک زیر را باید آماده کنند:

  • اثبات مهارت در زبان آلمانی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • نمرات رسمی آزمون های ورودی استاندارد برای تحصیل در آلمان
  • کپی معتبر گواهی مدارک تحصیلی اخذ شده (ترجمه شده)
  • ریز نمرات
  • کپی گذرنامه معتبر
  • رزومه کاری (در صورت وجود)

دانشگاه بوخوم با حدود 43000 دانشجو که طبق آمار پذیرش سال 2022 در دانشگاه ثبت نام کرده اند، در واقع یکی از برترین دانشگاه های آلمان، برای دانشجویان بین المللی است. در مجموع حدود 6500 داوطلب بین المللی، به نمایندگی از 130 کشور جهان، در این موسسه پذیرفته شده اند. با تأثیر از همه گیری بیماری COVID 19 در سراسر جهان، دانشگاه بوخوم نحوه درخواست پذیرش خود را به صورت آنلاین تغییر داده است. در واقع، ترم های تحصیلی در این دانشگاه با ادغام آموزش های آنلاین و حضوری خواهد بود. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی که به دلیل کرونا دچار مشکلات مالی هستند، می توانند درخواست حمایت مالی کنند. دفتر بین المللی نیز به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه می کند و به پذیرفتگان خود مشاوره می دهد. جهت اطلاع از هزینه زندگی در آلمان در خصوص تحصیل در این کشور مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

هزینه های مرتبط با دانشگاه بوخوم کشور آلمان

دانشگاه بوخوم، در حال حاضر هیچ شهریه ای دریافت نمی کند. با این حال، دانشجویان باید هزینه ترمی اجباری، در حدود 330€ (یورو) را پرداخت کنند.

همچنین نمودار زیر، برآورد هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه بوخوم را بر حسب یورو، نشان می دهد:

هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه بوخوم را بر حسب یورو

در صورت توانایی در عملکرد عالی تحصیلی، دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی مختلف برای تحصیل در آلمان، استفاده کنند. این بورسیه ها شامل کمک های مالی از سازمان های تبادل آکادمیک آلمان (DAAD)، صندوق بورسیه تحصیلیRUB ، بورسیه های دفتر بین المللی دانشگاه و غیره است. دانشجویان بین المللی فقط در برخی شرایط واجد شرایط دریافت وام های دولتی هستند که به افراد خانواده های کم درآمد اعطاء می شوند. دانشجویان باید فقط نیمی از مبلغ وام را با بهره صفر بازپرداخت کنند. برای مطرح کردن سوالات خود، با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :