مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در دانشگاه برلین آلمان

تحصیل در دانشگاه برلین آلمان

تحصیل در دانشگاه برلین آلمان از برنامه های محبوب در بین دانشجویان بین المللی در سراسر جهان بوده و این دانشگاه آزاد در سال 1948 تأسیس شد. این ابتکار برای ایجاد یک دانشگاه آزاد به نام دانشگاه برلین آلمان بود و به شدت مورد حمایت اکثریت قرار گرفت و دانشگاه کمک های مالی زیادی به دست آورد. در حال حاضر دانشگاه برلین آلمان دارای 12 بخش آکادمیک، 4 انستیتوی چند رشته ای مرکزی و یک دانشکده پزشکی با دانشگاه هومبولت برلین است.

تحصیل در دانشگاه برلین آلمان دارای عضویت در سازمان های معتبر بین المللی و ملی مانند انجمن دانشگاه های اروپایی (EUA) و شبکه دانشگاهی پایتخت های اروپا (UNICA) نیز می باشد. این موسسه با پشتیبانی متحدین آمریکا و سیاست های برلین توسط دانشجویان و دانشگاهیان راه اندازی شد. در حال حاضر نامی مشهور در لیست برترین دانشگاه های آلمان است که متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی این دانشگاه می پردازند.

درباره تحصیل در دانشگاه برلین آلمان

درباره تحصیل در دانشگاه برلین آلمان بایستی بدانید که این دانشگاه دارای 4 پردیس اصلی است. از اینرو دانشگاه برلین آلمان در جنوب غربی برلین واقع شده است. دانشگاه برلین آلمان دانشکده های مختلفی مانند علوم انسانی، علوم اجتماعی، تاریخ، حقوق، تجارت، اقتصاد، علوم سیاسی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک را در خود جای داده است. در محوطه دانشگاه برلین آلمان همچنین 106 هکتار باغ گیاه شناسی و موسسه مطالعات آمریکای شمالی جان اف کندی، واقع شده است. تحصیل در دانشگاه برلین آلمان شامل دانشکده علوم جغرافیایی، دانشکده هواشناسی، انستیتو علوم زمین شناسی و انستیتو علوم فضایی است.

جهت تحصیل در دانشگاه برلین آلمان کتابخانه جاذبه اصلی این موسسه است. دانشگاه برلین آلمان مجهز به اتاق کارهای فردی و گروهی است و دارای نسخه های خطی، متن پژوهشی و محتوای الکترونیکی است. کتابخانه پردیس حاوی مطالب علمی و پژوهشی برای موضوعات روانشناسی، علوم زیستی، ریاضیات، علوم رایانه ای و مطالعات فرهنگی نیز می باشد. دانشگاه برلین آلمان در ارتباط با سازمان ERG Universitätsservice GmbH، به دانشجویان خود اقامتگاه هایی را ارائه می دهد. همچنین آپارتمان های IBZ جهت تحصیل در دانشگاه برلین آلمان قابل سرویس دهی می باشند که فقط برای دانشجویان مقطع دکترا و دانشمندان در دسترس هستند. علاوه بر این، اتاق های تک نفره، همراه با امکانات مشترک و آپارتمان های استودیویی نیز برای اقامت در دسترس هستند. در اتاق های تک نفره با گزینه امکانات مشترک، دانشجویان، امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اینترنت و ماشین لباسشویی را دریافت می کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه برلین آلمان

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه برلین آلمان بایستی بدانید که این دانشگاه دارای 52 دوره در مقطع دکترا، 105 دوره در مقطع کارشناسی ارشد و 73 دوره در مقطع کارشناسی را در رشته های مختلف، مانند علوم اجتماعی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، پزشکی، داروسازی، ریاضیات، زبان، مطالعات فرهنگی، حقوق، اقتصاد، تجارت و هنر ارائه می دهد. دانشگاه برلین آلمان بیش از 30000 دانشجو و بیش از 4500 کارمند را در خود جای داده است. تحصیل در دانشگاه برلین آلمان در بین دانشگاه های بین المللی برای میزبانی از تعداد بالای دانشجویان و استادان بین المللی به شمار می آید. دانشگاه برلین آلمان همچنین با سازمان ها و موسسات بین المللی متعددی مانند فرانسه، هند، ترکیه، بلژیک، کرواسی، مجارستان، انگلیس، هلند، روسیه و سایر همکاری می کند. شرایط و جزییات تحصیل در آلمان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

از این رو، دانشگاه برلین آلمان می تواند دوره های کارآموزی و فرصت های شغلی برجسته و با کیفیت را برای دانشجویان خود فراهم کند. از حدود 30000 دانشجو که در دانشگاه برلین آلمان تحصیل می کنند، حدود 13% در دوره کارشناسی و 27% در دوره کارشناسی ارشد جزء دانشجویان بین المللی هستند. دانشگاه آزاد برلین آلمان دارای 11 بخش است و در مجموع 180 رشته برای انتخاب به متقاضیان ارائه می دهد. بررسی متعدد سازمان های رتبه بندی، دانشگاه برلین را در میان 5 دانشگاه برتر آلمان قرار داده است. دانشگاه برلین آلمان میزبان 5 نفر از برندگان جایزه نوبل، به عنوان کارمند بوده و در گزارش سازمان رتبه بندی جهانی Times Higher Education در رتبه 104 قرار دارد.

شرایط تحصیل در دانشگاه برلین آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه برلین آلمان

یادگیری زبان انگلیسی با توجه به کمبود دانش زبان آلمانی در بین بسیاری از متقاضیان بین المللی، واسطه آموزش بسیاری از دوره ها است. برخی از دوره های معروف که در جهت تحصیل در دانشگاه برلین آلمان به زبان انگلیسی تدریس می شوند، دوره های کارشناسی ارشد علوم داده، تاریخ جهان، جامعه شناسی (جوامع اروپا) و ریاضیات می باشند. جهت تحصیل در دانشگاه برلین آلمان همچنین برخی از دوره های کارشناسی ارشد برای داوطلبان در زمینه بازاریابی، مدیریت، مردم شناسی و سایر ارائه می دهد. کارشناسی ارشد در علوم داده یک دوره انتخاب شده توسط داوطلبان بین المللی است که به زبان انگلیسی تدریس می شود. اخذ پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه برلین آلمان در 2 ترم زمستان و تابستان، در دسترس متقاضیان است. هزینه درخواست ثبت نام 10€ (یورو) می باشد.

برای پذیرش در دانشگاه برلین آلمان ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • گواهینامه های اخذ شده
  • ترجمه گواهینامه ها (اگر در اصل به زبان انگلیسی نیست)
  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی
  • اثبات مهارت در زبان آلمانی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • بیانیه شخصی
  • اثبات پشتیبانی مالی
  • توصیه نامه ها
  • کپی گذرنامه
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • بیمه سلامت

همچنین در کنار مبحث تحصیل در آلمان پیشنهاد می شود از مطالعه مقاله هزینه زندگی در آلمان غافل نمانید.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه برلین آلمان

بررسی بورسیه های تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه برلین آلمان جزء موضوعات مهم تلقی می گردد. از اینرو بورسیه تحصیلی در باب تحصیل در دانشگاه برلین آلمان برای دانشجویان بین المللی ارائه نمی شود، اما با مرکز همکاری بین المللی (CIC) تعامل دارد. برای حفظ دانشجویان های بین المللی دانشگاه برلین آلمان، کمک های مالی کوتاه مدت نیز، ارائه می شود. خدمات تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) نیز، هر ساله بورسیه های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان در نظر می گیرد. این بورسیه می توانند دوره های زبان، دوره های کارشناسی ارشد، دکترا و دوره های کارآموزی دانشگاه را پوشش دهد. سازمان های تحقیقاتی آلمان مانند DFG و FhG ، MPG نیز کمک های مالی خود را برای پروژه های تحقیقاتی فردی یا گروهی ارائه می دهند.

همچنین، موسسه کتابخانه جان اف کندی از مجموعه های چشمگیر خود هر ساله به دانشجویان متعددی کمک هزینه اعطاء می کند. دانشگاه برلین آلمان توسط یک شبکه فارغ التحصیلی با کیفیت، با بسیاری از فارغ التحصیلان برجسته مربوط به رشته های مختلف مرتبط است. شوچنگ ژانگ یک فیزیکدان موفقی بود که به خاطر کار در مقره های توپولوژیک شهرت داشت. یورگن کوکا مورخ مشهور آلمانی بود و کلاوس واوریت شهردار سابق برلین بود. هارتموت زینسر دانشمند موفق مطالعات دینی آلمان است و مایکل استورمر یک مورخ آلمانی است. متقاضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود، می توانند با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :