مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در دانشگاه اولم آلمان

تحصیل در دانشگاه اولم آلمان

جهت آگاهی از شرایط تحصیل در دانشگاه اولم آلمان بایستی بدانید که در سال 1967، در ایالت بادن وورتمبرگ در جنوب آلمان به طور رسمی تاسیس شد. به طور دقیق دانشگاه اولم آلمان بر روی تپه ای در قسمت شمالی شهر اولم واقع شده است که محل تولد آلبرت اینشتین نیز می باشد. دانشگاه اولم آلمان تحقیقاتی است و یکی از پویاترین دانشگاه ها در آلمان است. این دانشگاه بیشتر روی زمینه های پزشکی، مهندسی، اقتصاد، رایانه و علوم طبیعی تمرکز دارد. دانشگاه اولم آلمان با تکیه بر ارائه آموزش با کیفیت از نزدیک به 10000 دانشجو، میزبانی می کند. دانشگاه اولم آلمان در سطح جهانی در رتبه 149 توسط سازمان رتبه بندی Times Higher Education در سال 2022 قرار دارد. جهت کسب اطلاعات جامع در باب تحصیل در دانشگاه اولم آلمان بی شک تماس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بی تاثیر نخواهد بود.

بررسی تحصیل در دانشگاه اولم آلمان

در خصوص بررسی تحصیل در دانشگاه اولم آلمان بایستی بدانید که با مراکز تحقیقاتی آزاد، صنعتی و مراکز در حال توسعه است. این دانشگاه محیط یادگیری آرام را برای دانشجویان فراهم می کند و کلیه امکانات مورد نیاز دانش پژوهان را تامین کرده است. زیر ساخت های دانشگاه به شدت سازمان یافته و منظم است. علاوه بر این، ادامه تحصیلات آکادمیک، مدارک لازم را برای تخصص در حرفه، ارائه می دهد. اولم یک پارک علمی است که در آن تعداد زیادی از مراکز تحقیقاتی و توسعه فناوری پیشرفته عمومی و صنعتی، همراه با 3 بیمارستان واقع شده است. دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند، اغلب دوره های کارآموزی را در شرکت های مستقر در دانشگاه می گذرانند.

دانشگاه اولم آلمان از 4 دانشکده پزشکی (شامل یک بیمارستان دانشگاهی است)، مهندسی، علوم کامپیوتر و روانشناسی، اقتصاد و علوم طبیعی تشکیل شده است. دانشگاه اولم آلمان بیشتر تمرکز تحقیقاتی خود را در حوزه های مهندسی و فناوری، علوم اجتماعی و پزشکی، مواد نانو و مواد زیستی و خدمات مالی قرار دهد. محوطه دانشگاه دارای سالن های سخنرانی، غذاخوری و کتابخانه می باشد که در مجاورت یکدیگر قرار دارند. همچنین 10 سالن اقامت در سراسر شهر اولم وجود دارد که توسط انجمن Studierendenwerk Ulm اداره می شود. اجاره بها محل اقامت، بسته به نوع مسکن بین 250€ الی 400€ (یورو) است. دانشجویان باید به صورت آنلاین درخواست کنند و اتاقی را که Studierendenwerk Ulm، ارائه می شود را انتخاب و 300€ (یورو) به عنوان ودیعه را هنگام ورود به خانه پرداخت کنند.

آموزش و تحصیل در دانشگاه اولم آلمان

دانشگاه اولم آلمان در برنامه های مختلف تبادل دانشجو با حدود 200 دانشگاه در 50 کشور جهان، همکاری می کند. برنامه های ارائه شده در این دانشگاه شامل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دوره های تحصیلی پایه است. در مجموع 62 برنامه تحصیلی توسط این دانشگاه ارائه می شود که شامل 37 دوره کارشناسی ارشد، 24 دوره کارشناسی و یک دوره دکترا می باشد. این برنامه ها شامل موضوعات مختلفی است که به دانشجویان، بستری مناسب برای سازگاری با حوزه مورد علاقه، فراهم می کند. این موسسه همچنین برنامه های 2 درجه ای را ارائه می دهد که باعث افزایش پذیرش بین المللی در دانشگاه می شود. اولم دوره های تحصیلی در زمینه های فلسفه، مطالعات فرهنگی، زبان و غیره را از طریق دانشکده علوم انسانی خود، ارائه می دهد.

آموزش و تحصیل در دانشگاه لمان برای دانشجویان بین المللی، 12 برنامه کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دانشگاه اولم آلمان همچنین مدرک آنلاین پیشرفته انکولوژی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و از ترم زمستان شروع می شود. مدت زمان این برنامه آنلاین، 2 سال است و از دانشجویانی که دوره را دنبال می کنند شهریه ای بالاتر از دوره های دیگر، دریافت می شود. این دانشگاه همچنین یک دوره 3 ساله دکترا در پزشکی مولکولی را به زبان انگلیسی تدریس می کند. این برنامه ها که از طریق دانشکده مطالعات پیشرفته و حرفه ای ارائه می شوند، به دو زبان انگلیسی و آلمانی موجود می باشند. جهت تحصیل در آلمان مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

آموزش و تحصیل در دانشگاه اولم آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه اولم آلمان

برخی از دوره های تحصیلی دانشگاه اولم دارای محدودیت های پذیرش هستند. به عنوان مثال، تعداد محدودی ظرفیت در دسترس است و متقاضیان بر اساس عملکرد تحصیلی خود پذیرفته می شوند. ورود به برنامه هایی با محدودیت پذیرش ماهیتی رقابتی دارند و این محدودیت ها در 2 سطح ملی و محلی تنظیم شده است. تمام برنامه های آموزشی ارائه شده در آلمان یا حتی داروها، داروخانه ها دارای محدودیت های ملی هستند و محدودیت های محلی توسط خود دانشگاه اعمال می شوند. برخی از برنامه های کارشناسی ارشد ارائه شده در دانشگاه اولم با محدودیت های پذیرش، شامل دوره های کارشناسی ارشد آنلاین سرطان شناسی، پزشکی مولکولی و علوم اعصاب مولکولی، می شوند.

دانشجویان بین المللی احتمالی که به دنبال پذیرش در UUlm هستند، در صورتی که قصد گذراندن دوره کارشناسی پزشکی انسانی و دندانپزشکی را دارند، باید از طریق سازمان Uni assist اقدام کنند. درخواست ها برای برنامه های کارشناسی ارشد نیز مستقیماً از طریق وب سایت دانشگاه انجام می شود. هزینه درخواست برای ثبت نام، 75€ (یورو) است. برای هر انتخاب اضافی در حین تحصیل، هزینه اضافی، به مبلغ 30€ (یورو) اخذ می شود. همچنین مهلت و شرایط برنامه برای دوره های کارشناسی ارشد ممکن است متفاوت باشد. جهت اطلاع از هزینه تحصیل در آلمان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای ثبت نام و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه اولم آلمان شامل موارد زیر است:

  • نتیجه آزمون ورودی
  • اثبات مهارت در زبان آلمانی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • بیانیه شخصی
  • CV یا رزومه کاری (در صورت وجود)
  • مدارک تحصیلی اخذ شده دانشگاهی و دبیرستان
  • کپی گذرنامه
  • اثبات تمکن مالی
  • بیمه درمانی

بورسیه های تحصیلی دانشگاه اولم آلمان

دانشجویان بین المللی (غیر اتحادیه اروپا) که برنامه های بورسیه های تحصیلی دانشگاه اولم آلمان را دنبال می کنند، باید شهریه 1500€ (یورو) در هر ترم را پرداخت کنند. دانشگاه اولم کمک هزینه های تحصیلی خود را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که نیاز مالی خود را بدون هیچ گونه تقصیری از خود و یا داشتن صلاحیت علمی بالا، نشان می دهند. فقط داوطلبانی که حداقل 2 ترم در دانشگاه اولم گذرانده باشند می توانند از هر نوع کمک مالی دانشگاه برخوردار شوند. مبلغ این بورسیه تحصیلی از 250€ الی 300€ (یورو) در هر ماه است که برای حداکثر یک ترم (به مدت 6 ماه) به نامزدهای واجد شرایط، اعطاءمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود در مورد دانشگاه اولم آلمان با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :