مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد

تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد

تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد در سال 1878 به عنوان کالج شروع به کار کرد و در واقع جزء یکی از مهم ترین مراکز آموزشی در اروپا شناخته شده است. هدف از تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد ایجاد جامعه ای است که توانایی تفکر انتقادی مبتنی بر دانش و تحقیق را داشته باشد. دانشگاه استکهلم سوئد در سال 1960 جایگاه دانشگاهی خود را بدست آورد و اکنون جزء یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است که در زمینه آموزش و پرورش، علوم انسانی و علوم تحقیقاتی، پیشگام است. شهر استکهلم یکی از پویاترین پایتخت های اروپایی می باشد.

در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 27000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد، 1400 دانشجوی دکترا و 5700 کارمند در زمینه های مختلف علمی دارد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزییات کاملی در خصوص تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد را در اختیار شما قرار خواهند داد.

بررسی تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد

در خصوص بررسی تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد بایستی بدانید که این دانشگاه در مرکز اولین پارک ملی جهان (Royal National City Park) واقع شده است. قسمت اصلی دانشگاه استکهلم سوئد در منطقه فرسکاتی قرار گرفته است که از باغ گیاه شناسی Bergius در شمال تا منطقه Sveaplan در جنوب، امتداد دارد. از ویژگی های دانشگاه استکهلم سوئد می توان به فضای سبز، ساختمان هایی با معماری مدرن اشاره کرد که یکی از ساختمان های برجسته آن مانند Aula Magna (سالن اجتماعات) می باشد. در فرسکاتی، علاوه بر باغ گیاه شناسی Bergius ، مناطق Frescati Backe ، Frescati Hage ، Kräftriket Lilla Frescati و Sveaplan واقع شده اند. نام بسیاری از این مناطق پیشینه ای دارد که به اواخر دهه 1700 برمی گردد. دانشگاه استکهلم سوئد پردیس دیگری در کیستا دارد که گروه علوم رایانه ای را در خود جای داده است.

کتابخانه دانشگاه استکهلم سوئد یکی از بزرگترین کتابخانه های تحقیقاتی در سوئد و یکی از پربازدیدترین موسسات فرهنگی در این کشور است که روزانه بیش از 1.5 میلیون بازدیدکننده دارد. اتحادیه دانشجویی دانشگاه، خدمات پشتیبانی مرتبط با تحصیل و تخفیف در هزینه های دانشگاه و زندگی را ارائه می دهد. همچنین امکانات خوابگاهی دانشجویان در دانشگاه استکهلم سوئد موجود نیست و توصیه می شود، متقاضیان بین المللی قبل از شروع برنامه از طریق وب سایت دانشگاه برای اسکان دانشجویی اقدام کنند. همچنین دانشگاه استکهلم سوئد دارای اتاق های کاملا مجهز با مبلمان و کامپیوترهای قابل تنظیم با فناوری های درجه یک است که دانشجویان معلول می توانند آن را در صورت نیاز رزرو کنند.

سیستم تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد

سیستم تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد به گونه ای است که حدود 300 برنامه و 1700 دوره در زمینه علوم اجتماعی و علوم انسانی را ارائه می دهد. همچنین حدود 75 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بدین ترتیب دوره های تحصیلی دانشگاه استکهلم سوئد، شامل دوره هایی در زمینه علوم رایانه ای و سیستم، تجارت و اقتصاد، هنر و علوم انسانی، رسانه و ارتباطات، علوم انسانی و اجتماعی، سیاست، حقوق، علوم، ریاضیات و زبان شناسی است. همچنین این دانشگاه با دانشگاه هایی از سراسر دنیا ارتباط علمی برقرار می کند که واسطه همکاری موثر بین المللی در زمینه های آموزشی و پژوهشی باشند. دانشگاه مدنی اروپا، دانشگاه هلسینکی، دانشگاه ایلینوی و دانشگاه توکیو با استکهلم، دارای تعامل علمی هستند. دانشگاه استکهلم سوئد همچنین با سازمان نظامی Accelerator، مرکز دریای بالتیک و رصدخانه محیط زیست Navarino همکاری های استراتژیک دارد.

به طور کلی روند تحصیلات و تحقیقات در تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد بی نظیر است و آنچه استکهلم را از سایر دانشگاه ها متمایز می کند، امکان شرکت در دوره های مستقل در مقاطع پایه و پیشرفته است. تحقیقات و آموزش در دانشگاه از طریق 53 مرکز و موسسه ارائه می شود. تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد همراه با برنامه های تحصیلی مختلف می تواند یک یا چند دوره کوتاه مدت را در اختیار متقاضیان قرار دهد. بدین ترتیب 14 موضوع علمی قابل ارائه این مرکز در بین 100 موضوع برتر جهان، در گزارش سازمان جهانی QS در سال 2022 رتبه بندی شده اند. همچنین در مقطع دکترا، برنامه ها به انگلیسی تدریس نمی شوند، از این رو، کسب دانش زبانی سوئدی، قبل از اقدام برای تحصیل الزامی است.

سیستم تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد

شرایط پذیرش تحصیلی در دانشگاه استکهلم سوئد

هنگام پذیرش متقاضیان از دانشگاه استکهلم سوئد عامل تعیین کننده، عملکرد تحصیلی دانشجو است. سال تحصیلی در SU به 2 ترم تحصیلی تقسیم می شود. دانشگاه استکهلم سوئد همچنین فرصت آنلاین مطالعه را برای دانشجویان علاقه مند ارائه می دهد.

مدارک لازم برای ثبت نام متقاضیان در دانشگاه استکهلم سوئد شامل موارد زیر است:

  • رونوشت های رسمی
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • جواب آزمایشات بهداشتی
  • نتایج آزمون های تسلط به زبان انگلیسی
  • نامه انگیزشی
  • پایان نامه مورد نیاز (برای مقطع دکترا)
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده

برای پذیرش موفقیت آمیز در دانشگاه استکهلم، مهارت در زبان انگلیسی الزامی است که دانشجویان می توانند در آن آزمون هایی مانند تافل، آیلتس و PTE شرکت کنند. دانشجویان بین المللی هنگام تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد مجبور به پرداخت هزینه های مختلفی می شوند. این موارد شامل شهریه، هزینه محل اقامت، حمل و نقل و سایر هزینه های متفرقه است. شهریه سالانه در استکهلم سوئد در هر رشته متفاوت است. این موضوع به این معنی است که برنامه های دانشکده اقتصاد استکهلم سوئد هزینه های متفاوتی نسبت به دانشکده تجارت دارند. به طور کلی، هزینه های تحصیل در سوئد نسبتا زیاد است و برای یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه استکهلم سوئد حداقل 25000€ (یورو) برای داوطلبان هزینه دارد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه استکهلم سوئد

تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد یک طرح بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی خود ارائه می دهد که برای تحصیلات خود مجبور به پرداخت شهریه هستند. لازم به ذکر است، در حال حاضر، برنامه بورسیه تحصیلی، محدود به دوره های کارشناسی ارشد است و فقط هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. اعطاء این کمک هزینه ها براساس لیاقت علمی انجام می پذیرد. همچنین همه دانشجویان باید توجه داشته باشند که حتی در صورت ارسال درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه، باید شهریه خود را پرداخت کنند و در صورت اعطاء بورسیه تحصیلی، مبلغ واریز شده، بازپرداخت می شود. برای کسب اطلاعات دقیق تر، می توانید با مشاوران مجرب و دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :