مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه

تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه

آگاهی از شرایط تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه می تواند در خصوص روند مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه برای متقاضیان موثر واقع گردد. دانشگاه آنکارا ترکیه در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد. دانشگاه آنکارا (AU) یک دانشگاه دولتی در پایتخت ترکیه است. این دانشگاه اولین موسسه آموزش عالی بود که پس از تشکیل جمهوری (1923) در سال 1946 در ترکیه تأسیس شد. در حال حاضر، این موسسه در بین 450 دانشگاه برتر جهان، از نظر پزشکی رتبه بندی شده است.

دانشگاه آنکارا یک موسسه آموزشی است که با قانون دانشگاه و اولین دانشگاه جمهوری ترکیه تاسیس شده است. یکی از مهم ترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه است. همچنین این مرکز دارای دانشکده دامپزشکی است که در سال 1842 تاسیس شده و دانشکده علوم سیاسی که در سال 1859 تاسیس شده است را در خود جای داده است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

جزییات تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه

در خصوص جزییات تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه بایستی بدانید که این دانشگاه در پردیس اصلی نزدیک مرکز آنکارا، پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور پس از استانبول واقع شده است. آنکارا شهری باستانی است و دانشجویان به راحتی به مجموعه وسیعی از اماکن مذهبی و فرهنگی و موزه های شهر دسترسی دارند. آنکارا به عنوان یک کلانشهر بزرگ، دارای تمام ویژگی های یک شهر مدرن اروپایی با پارک های گسترده، امکانات زندگی شبانه و یک شبکه حمل و نقل مدرن است. دانشگاه آنکارا یک پردیس سرسبز دارد که در این شهر واقع شده است. این محوطه شهری از تعدادی ساختمان به همراه باغ هایی با منظره های زیبا تشکیل شده است، تا محیطی ایده آل را برای مطالعه و استراحت فراهم کند. محوطه دانشگاه آنکارا ترکیه همچنین در نزدیکی ایستگاه حمل و نقل عمومی و کلیه امکانات نظیر مغازه ها، بانک ها و رستوران ها قرار دارد.

با تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه طیف وسیعی از امکانات را به دانشجویان ارائه داده خواهد شد. کلاس های هنری و سالن های سخنرانی با امکانات دیداری و شنیداری، مراکز تحقیقاتی، گزینه های غذاخوری و زمین های ورزشی هستند. علاوه بر این، مکان های مشترک مانند اتاق جلسات، مرکز بهداشت و تناسب اندام، سالن های شنود و آزمایشگاه های تحقیقاتی نیز در محوطه دانشگاه قرار دارند. همچنین برخی از برنامه های این دانشگاه در 9 مدرسه تحصیلات تکمیلی و موسسات تحقیقاتی مختلف در سطح شهر برگزار می شود. دانشگاه آنکارا ترکیه اکنون در 17 دانشکده خود تعداد زیادی دانشجو (تقریبا 70000 دانشجو) ثبت نام کرده است. این مرکز، علاوه بر ارائه خوابگاه ارزان قیمت برای دانشجویان ترکیه ای و بین المللی، بیش از 180 باشگاه دانشجویی را میزبانی می کند.

سیستم تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه

سیستم تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه به گونه ای است که دارای 40 برنامه شغلی، 120 برنامه كارشناسی و 110 برنامه تحصیلات تکمیلی است. این دانشگاه دولتی با بیش از 60000 دانشجو، یک مجموعه دانشگاهی بزرگ را با دوره هایی در زمینه رشته های متعدد علمی، از جمله علوم اجتماعی، علوم پزشکی، علوم طبیعی و کاربردی و همچنین هنر و ورزش ارائه می دهد. همچنین برنامه های سطح کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا این موسسه، در سطح جهانی معتبر می باشد. علاوه بر این، دوره های آموزش از راه دور و مداوم نیز در دسترس است.

تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه به گونه ای است که 16 برنامه در مقطع کارشناسی و 18 برنامه تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد. دانشگاه آنکارا شامل تعدادی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در طیف گسترده ای از موضوعات از جمله علوم سیاسی، روابط بین المللی، مدیریت عمومی، مدیریت بازرگانی، اقتصاد، حقوق، جغرافیا، زبان و تاریخ نیز می باشد. دانشگاه آنکارا ترکیه همچنین برنامه هایی در زمینه علوم و فناوری، پزشکی و علوم بهداشتی، کشاورزی، دامپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، علوم تربیتی، ارتباطات، جنگلداری، بهداشت، هنرهای زیبا و علوم کاربردی برای متقاضیان، در نظر گرفته است. همچنین شرایط تحصیل در ترکیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

سیستم تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه آنکارا ترکیه

همانطور که ذکر شد، دانشگاه آنکارا دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به ارائه مدارک آموزش عالی رسمی در سطوح مختلف، در چندین زمینه تحصیلی می شود. این موسسه آموزش عالی 74 ساله ترکیه ای، دارای سیاست پذیرش انتخابی بر اساس نمرات آزمون های ورودی است. متقاضیان بین المللی واجد شرایط درخواست ثبت نام هستند. AU همچنین چندین امکان و خدمات دانشگاهی و غیر آکادمیک مانند کمک های مالی و یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های تبادلی، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری با کیفیت به دانشجویان ارائه می دهد.

تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه که به عنوان یک موسسه بزرگ آموزشی تلقی می گردد بیش از 65000 دانشجو در آن شرکت می کنند. دانشگاه آنکارا ترکیه علاوه بر دانشجویان داخلی، دانشجویان خارجی می پذیرد و حدود 4% خارجی ها هستند. بیش از 3000 معلم و استاد جهت تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه استخدام شده اند. آنکارا در برنامه های مختلف تبادلی بین المللی موجود، بین دانشجویان و کارکنان شرکت می کند. به علاوه، این دانشگاه در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک حضوری فعال دارد. هنگام ثبت نام برای پذیرش در دانشگاه آنکارا در ترکیه، باید تمام مدارک لازم تهیه شود. لیست اسناد لازم ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد. همچنین اعزام دانشجو به ترکیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مدارک لازم جهت ثبت نام جهت تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه، شامل موارد زیر است:

  • مدارک تحصیلی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گواهینامه آیلتس یا تافل
  • گذرنامه
  • شماره تماس
  • شناسه پست الکترونیک
  • جزئیات شخصی داوطلب
  • توصیه نامه ها
  • رزومه کاری

اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه

جهت تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه ترجیح داده شده است که سال تحصیلی را به 2 ترم تقسیم کنند. دانشگاه آنکارا ترکیه علاوه بر بورسیه های تحصیلی سخاوتمندانه، هزینه تحصیل و هزینه اقامت ارزان قیمت را ارائه می دهد. دریافت مدرک کارشناسی برای هر داوطلب کمتر از 1000€ (یورو) هزینه دارد. دانشگاه آنکارا همچنین با تعدادی از موسسات خارج از کشور همکاری می کند تا در پروژه های تحقیقاتی همکاری داشته باشد.

این دانشگاه همچنین تعدادی از محققان و دانشگاهیان را در مراکز تحقیقاتی مشهور خود جذب می کند. همچنین فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه آنکارا مانند عدنان مندرس (نخست وزیر سابق ترکیه)، مسوت ییلماز (سیاستمدار ترکیه)، کان دوندار (روزنامه نگار ترک) و انگین آکیورک (بازیگر ترک) می باشند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانند با مشاوران کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از این امکان، به صورت رایگان بهره مند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :