مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا

تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا

تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا که یکی از بهترین دانشگاه های رقابتی دنیا است، مزیت مهمی برای دانشجویان به حساب خواهد آمد. البته با توجه به بالا بودن شهریه دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه آدلایلد و همچنین به دلیل این که استرالیا یکی از گران ترین کشورهای دنیا به لحاظ هزینه های زندگی است، غالبا افراد ترجیح می دهند از طریق روش کاری به این کشور مهاجرت کنند یا اگر قصد تحصیل است، کشورهای ارزان تری مثل کانادا، نروژ، ایتالیا، هلند و سایر را انتخاب نمایند. البته مهاجرت کاری به استرالیا نیز نیازمند داشتن امتیازات بالا است. خصوصا در سابکلس 189 که یکی از ارزشمندترین انواع اقامت است و از همان ابتدا به افراد واجد صلاحیت اقامت 4 ساله استرالیا را به ارمغان می آورد.

البته به دلیل فوق العاده رقابتی بودن اقدام از طریق سابکلس 189، بسیاری از افراد ابتدا رمز ورود خود را تحصیل در دانشگاه های این کشور قرار می دهند تا هم امتیاز بابت بخش تحصیلات بالاتر برود، هم با بازار کار استرالیا بیشتر آشنا شوند و هم سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند. از بین دانشگاه هایی که خیلی مورد توجه دانشجویان بین المللی است می توان به دانشگاه آدلاید استرالیا اشاره نمود که فارغ التحصیل شدن از آن به منزله سهولت کاریابی است، چه در استرالیا چه در سایرکشورهای دنیا. دانشگاه آدلاید اگرچه دانشگاهی دولتی است اما برخلاف دانشگاه های دولتی نروژ، آرژانتین، آلمان، ایتالیا و غیره، کم هزینه یا رایگان نیست.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در استرالیا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا طی سال 2022 چقدر است؟
  • رتبه جهانی دانشگاه آدلاید استرالیا از دید طبقه بندی های مختلف از جمله QS چیست؟

درباره تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا

درباره تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا جالب است بدانید که این مرکز آموزشی دانشگاهی دولتی است که در شهری با همین نام که در بخش جنوبی کشور استرالیا قرار دارد، واقع شده و در سال 1874 تاسیس گشته است. دانشگاه آدلاید استرالیا سومین دانشگاه قدیمی در این کشور به حساب می آید که علاوه بر شهر آدلاید در شهرهای دیگر استرالیا از جمله ملبورن به علاوه کشور سنگاپور هم ساختمان دارد. بسیاری از تجار، وکلا، پزشکان و سیاستمداران مشهور از دانشگاه آدلاید استرالیا فارغ التحصیل شده اند. در حال حاضر هم تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا مزیت مهمی به شمار می آید.

برای بررسی بهتر  در سطح جهانی در جدولی که در ادامه ترسیم شده رنکنیگ جهانی دانشگاه آدلاید در سال 2022 از دید طبقه بندی های مطرح بین المللی بیان می شود:

طبقه بندی های بین المللیجایگاه دانشگاه آدلاید استرالیا
THE Ranking 2022118
QS Ranking 2022106
USN Ranking 202273

درباره تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا

دانشگاه آدلاید از دانشجویان بین المللی به مراتب شهریه بالاتری در قیاس با دانشجویان استرالیایی اخذ می نماید. البته علاوه بر تابعیت دانشجو، در دانشگاه آدلاید همانند تمامی دانشگاه های دنیا موارد دیگری از جمله رشته انتخابی نیز در میزان شهریه دریافتی از دانشجویان تاثیرگذار می باشد. یکی از رشته های فوق العاده محبوب در استرالیا و سایر کشورهای دنیا که اتفاقا در استرالیا موقعیت های شغلی خیلی زیادی هم دارد رشته دندانپزشکی است.

هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد رشته دندانپزشکی که دوره ای 2 ساله است در دانشگاه آدلاید به این صورت است که دانشجویان استرالیایی هیچ شهریه ای نمی پردازند، اما دانشجویان بین المللی سالانه 32552€ (یورو) به دانشگاه پرداخت می نمایند. همچنین در خصوص تحصیل در دانشگاه کانبرا استرالیا مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

از دیگر رشته های محبوب و پردرآمد در استرالیا می توان به مهندسی هوا فضا اشاره نمود که کارشناسی ارشد آن 2 ساله است و شهریه سالانه آن به شرح نمودار ذیل می باشد:

شهریه سالانه کارشناسی ارشد رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه آدلاید استرالیا یورو

کار ضمن تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه آدلاید استرالیا نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد. از جمله مهم ترین مدارکی که به این منظور می توان به آنها اشاره نمود عبارتند از:

  • نامه پذیرش دانشگاه آدلاید در رشته مربوطه به همراه اطلاعات دقیق از دانشجو
  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی استرالیا
  • مدرک زبان معتبر با توجه به حداقل های تعیین شده برای رشته مورد نظر
  • گواهی رسید پرداخت هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه
  • ارائه مدرک زبان معتبر

با داشتن ویزای تحصیلی استرالیا که برای دوره های تحصیلی تمام وقت است دانشجویان امکان کار ضمن تحصیل به صورت پاره وقت را خواهند داشت. لازم به ذکر است دانشجویان علاوه بر این که امکان کار نیمه وقت در دانشگاه آدلاید استرالیا به عنوان دستیار استاد، عکاس دانشگاه و سایر را دارند، خارج از دانشگاه هم می توانند مشغول به کار شوند. درآمد حاصل از کار دانشجویی در استرالیا با توجه به نوع شغل افراد متفاوت می باشد اما حداقل آن ساعتی 18.23AUD (دلار استرالیا) می باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در دانشگاه آدلاید استرالیا، هزینه های زندگی در استرالیا و سایر می توانند جهت مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :