مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان

در طول تحصیل در بلغارستان متقاضیان بین المللی می توانند از مزایا و فعالیت های اوغات فراغت مورد علاقه خود نیز لذت ببرند. جمهوری بلغارستان زادگاه الفبای سیریلیک است، که به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم ها نوشتاری در جهان شناخته می شود. الفبای سیریلیک یکی از قدیمی ترین و یکی از رایج ترین الفبای امروزی در جهان است.

بلغارستان از سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است. بنابراین اگر تحصیل در بلغارستان را انتخاب کنید مدرک دیپلم شما در سطح بین المللی شناخته شده است. که فرصت های شغلی زیادی را پس از فارغ التحصیلی به شما خواهد داد. برای آشنایی بیشتر با کشور بلغارستان و تحصیل در این کشور می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید. بلغارستان ممکن است کشور کوچکی باشد اما بسیاری از خارجی ها در این کشور به تحصیل و کار می پردازند.

دلایل تحصیل در بلغارستان

دلایل بی شماری برای تحصیل در بلغارستان وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به کیفیت عالی تحصیل و زندگی اروپایی اشاره کرد. با تحصیل در بلغارستان شما در اروپا تحصیل خواهید کرد که زمینه خوبی برای مشاغل آینده در سراسر جهان برای شما فراهم می شود. علاوه بر این، موسسات آموزشی عالی در بلغارستان ارتباط بسیار خوبی با کشورهای اتحادیه اروپا و فراتر از آن دارند. که شما شانس شرکت در بسیاری از برنامه های تحرک و تبادل را خواهید داشت. همچنین اگر به تاریخ علاقه مند هستید، بلغارستان مانند مهد برخی از قدیمی ترین تمدن های اروپا مکانی مناسب برای دانشجویان تاریخ است. علاوه بر این جمهوری بلغارستان موقعیت استراتژیکی دارد و ثبات سیاسی، زندگی ایمن و هزینه کم زندگی را ارائه می دهد.

شرایط پذیرش و مدارک لازم برای تحصیل در بلغارستان

شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی به دسته بندی دانشجویان و تخصص هایی که انتخاب می کنند بستگی دارد. روش درخواست نیز از نظر شرایط و ضوابط متفاوت است. همچنین برای شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال شهروندان اتحادیه اروپا، بسته به رشته ای که انتخاب می کنند با شرکت در امتحانات ورودی یا بر اساس نمرات دریافتی خود در دبیرستان رتبه بندی می شوند. در صورتی که کشورهای متقاضی غیر اتحادیه اروپا باید مدارکی را جهت پذیرش ارسال کنند. همچنین برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان نیز باید اقدام فرمایند.

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه های بلغارستان به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • یک رزومه مختصر
  • کپی پاسپورت
  • یک کپی از مدرک تحصیلی متوسطه و ترجمه تایید شده دیپلم برای شروع تحصیلات عالی
  • رونوشت سوابق
  • سندی صادر شده توسط مقامات، که گواهی حق متقاضی برای ادامه تحصیل در سطح دانشگاهی را می دهد.
  • گواهی پزشکی که ظرف یک ماه قبل صادر شده باشد.
  • 4 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • مدرک زبان معتبر

شرایط پذیرش و مدارک لازم برای تحصیل در بلغارستان

بهترین رشته های تحصیلی در بلغارستان

موسسات آموزشی زیادی در بلغارستان وجود دارد، بنابراین شما می توانید رشته های تحصیلی متنوعی را انتخاب کنید. در جدول زیر می توانید رشته های محبوب در بلغارستان را با یکدیگر مقایسه کنید:

انواع رشته تحصیلیهزینه شهریه به لو بلغارستانخصوصیات
تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در بلغارستان3500BGNاکثر دانشجویان بین المللی در رشته پزشکی در بلغارستان تحصیل می کنند که شامل 12 ترم می باشد.
تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در بلغارستان4000BGNدومین برنامه تحصیلی محبوب در بین دانشجویان بین المللی در بلغارستان می باشد که 5 سال و نیم به طول می انجامد.
تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در بلغارستان2900BGNشرکت در آزمون پذیرش بخشی از شرایط ورود به این رشته تحصیلی می باشد. تحصیل به مدت 5 سال و در 10 ترم صورت می گیرد.
تحصیل در رشته دامپزشکی به زبان انگلیسی در بلغارستان2500BGNطول دوره 5 سال و نیم می باشد و افراد با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند.
تحصیل در رشته مهندسی یا علوم کامپیوتر در بلغارستان3200BGNدانشگاه فنی صوفیه در این رشته ها بسیار معروف است و برنامه متعدد کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

کار حین تحصیل در بلغارستان

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در بلغارستان، شما واجد شرایط کار پاره وقت حین تحصیل خود در این کشور هستید. هدف بسیاری از دانشجویان از انجام کار حین تحصیل در این کشور، تامین هزینه های تحصیل و زندگی در بلغارستان است. دانشجویان خارجی در بلغارستان مجاز به کار پاره وقت در این کشور هستند، مشروط بر اینکه در یکی از دانشگاه های بلغارستان تحصیل کرده باشند و از تحصیل خود غافل نشوند. مشاغل پاره وقت در جمهوری بلغارستان نه تنها سودمند هستند بلکه راه خوبی برای ایجاد یک مجموعه شغلی با کسب تجربه کاری می باشند. یافتن کار در بلغارستان کمی دشوار است زیرا اکثر آنها به راحتی در دسترس نیستند و یا به دانش اولیه یا متوسط زبان بلغاری نیاز دارند.

در نمودار زیر قصد داریم به برخی از مشاغل پاره وقت محبوب در بلغارستان بپردازیم:

درصد محبوبیت انواع مشاغل پاره وقت در بلغارستان

فعالیت های اوغات فراغت هنگام تحصیل در بلغارستان

هنگام تحصیل در بلغارستان فعالیت های بسیاری را می توان انجام داد. اول از همه دولت بلغارستان امکانات ورزشی بسیاری را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. این به این معنی است که شما می توانید در این کشور سرگرمی را پیدا کنید که شما را همیشه سالم و با نشاط نگه دارد. همچنین در جمهوری بلغارستان کافه ها، پارک ها و رستوران های زیادی وجود دارد. بنابراین می توانید با دوستان خود قدم بزنید و یک فنجان قهوه بخورید.

علاوه بر این بسیاری از جوامع دانشجویی بر اساس علایق مشترکی مانند فوتبال، کتاب و هنر در این کشور فعالیت دارند. در بلغارستان یافتن افرادی که چیزهای مشابه شما را دوست دارند، وقت زیادی از شما نمی گیرد. سفر به اطراف بلغارستان نیز می تواند یک پیشنهاد ویژه برای دانشجویان بین المللی باشد. زیرا این کشور دارای غارها، آبشارها، دریاچه ها و سواحل دریایی فوق العاده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سال های اخیر دانشجویان بسیاری را از ایران به سراسر جهان برای تحصیل اعزام کرده است. به همین دلیل می تواند تجربیات بسیاری را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهد. مشاوران مجرب ما در این موسسه همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در بلغارستان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :