مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش به دلیل هزینه بسیار پایین تحصیل در یکی از بهترین کشورهای اروپایی مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت به اتریش قرار می گیرد. یکی از شروط تحصیل در اتریش و پذیرش از سوی دانشگاه های اتریشی ورود به دانشگاه های عالی کشور مبدا قبل از درخواست پذیرش می باشد. لذا افرادی که در دانشگاه های سراسری ورود پیدا می کنند می توانند برای ادامه تحصیل یا انتقالی از دانشگاه های اتریش پذیرش بگیرند و در این کشور تحصیل کنند. متاسفانه دانشگاه های آزاد آنچنان در اتریش معتبر نمی باشند.

تقریبا ورود به دانشگاه های دولتی اتریش از این طریق غیرممکن است. از آنجا که زبان رسمی مردم اتریش آلمانی می باشد تحصیل در اتریش به زبان های آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است. البته برای یادگیری زبان آلمانی می توان در خود اتریش نیز اقدام نمود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، تحصیل در اتریش و شرایط لازم را بررسی کرده است.

تحصیل در مدارس اتریش

مدارس اتریش هم به صورت دولتی هم به صورت خصوصی اداره می شوند. به طور کلی کیفیت و سطح آموزش در اتریش از پایه تا آموزش عالی بسیار بالا می باشد. بدین ترتیب از این نظر جای هیچ نگرانی نخواهد بود. در اتریش 9 سال تحصیل در مدارس برای همه الزامی می باشد. البته تحصیل در این 9 سال رایگان نیز می باشد. دوره ابتدایی در اتریش 4 سال و دوره متوسطه با توجه به نوع مدرسه و نوع برنامه های آموزشی متفاوت می باشد.

این تفاوت ها به انتخاب خود دانش آموز و والدین دانش آموز انجام می گیرد. این نوع مدارس به نام های مدارس عمومی، مدارس ویژه، مدارس آکادمیک و فنی و حرفه ای و دیگر موارد می باشد. علاوه بر مدارس دولتی مدارس خصوصی در اتریش وجود دارد که بیشتر آنها مدارس مذهبی می باشند. توجه داشته باشید که تحصیل در مدارس خصوصی اتریش رایگان نمی باشد.

تحصیل در دانشگاه های اتریش

در حال حاضر برای دولت اتریش تحصیلات و آموزش عالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در هر 9 ایالت این کشور دانشگاه های متعددی مشغول به فعالیت هستند. از میان این دانشگاه ها در اتریش 22 مورد آن دانشگاه دولتی می باشد. بدین ترتیب 6 دانشگاه هنر، 3 دانشگاه پزشکی و 3 دانشگاه فنی و مهندسی که به طور ویژه در این رشته ها فعالیت می کنند. علاوه بر دانشگاه های دولتی 16 دانشگاه خصوصی و 21 دانشگاه علوم کاربردی در کنار دیگر دانشگاه ها در اتریش مشغول به فعالیت هستند. در حال حاضر بیش از 10 دانشگاه اتریش در میان دانشگاه های برتر جهان قرار دارند.

همچنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. تحصیل در دانشگاه های اتریش با توجه به شهریه بسیار پایین که برای دانشگاه های دولتی حدود 360€ الی 760€ (یورو) در هر ترم می باشد بسیار قابل توجه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار در اتریش با ویزای تحصیلی مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :