مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در سال 2022 برای کسانی که مایل به تحصیل در این کشور هستند یکی از بهترین گزینه ها می باشد. کشور آلمان با برخورداری از نظام تحصیلی رایگان یکی از پرطرفدارترین کشورها برای تحصیل ایرانیان می باشد. با توجه به نرخ پایین بیکاری در آلمان، این کشور همواره به عنوان کشوری برای زندگی و مهاجرت انتخاب شده است. اما یکی از مشکلات متقاضیان تحصیل در آلمان شاید مسئله زبان باشد. در اغلب دانشگاه های آلمان تحصیل به زبان آلمانی رایگان است، اما برای بسیاری از دانشجویان که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند ممکن است ابهاماتی در زمینه تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان وجود داشته باشد.

ابهاماتی چون:

  • تحصیل در چه مقاطعی در کشور آلمان به زبان انگلیسی ممکن است؟
  • تحصیل در چه دانشگاه هایی در کشور آلمان رایگان است؟
  • هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان چقدر است؟

در گفتار زیر تیم ترجمه موسسه سفیران سروش سعادت به بسیاری از سوالات شما پاسخ داده اند. در صورت هرگونه ابهام و سوال می توانید با مشاورین موسسه سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

شرایط تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

کشور آلمان به عنوان یکی از کشورهای خوب در حوزه اروپا مقصد بسیاری از دانشجویان است. در مقطع دبیرستان تقریبا تمامی مدارس این مقطع را به زبان آلمانی برگزار می کنند. در مقطع کارشناسی نیز دانشجویان باید به زبان آلمانی تا سطح B2 مسلط باشند. البته برخی دانشگاه ها پذیرش به زبان انگلیسی دارند. اما باید توجه داشت که تحصیل به زبان انگلیسی دیگر رایگان نیست. همه رشته ها به زبان انگلیسی ارائه نمی شوند، تنها برخی از رشته ها را می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد. البته برای این دروس نیز باید حتما مدرک آیلتس 6.5 ارائه شود. رشته های خاصی به زبان انگلیسی ارائه می شوند که در زیر به معرفی این رشته ها می پردازیم.

این رشته ها عبارتند از:

  • پزشکی
  • هنر
  • زبان و مطالعات فرهنگی
  • مطالعات هنر
  • دامپزشکی
  • ورزش

هزینه تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

با توجه به اینکه هزینه تحصیل در آلمان در دانشگاه های دولتی رایگان است، اما تحصیل به زبان انگلیسی نیز همچون زبان آلمانی رایگان است. البته این مسئله بستگی به رشته و خود دانشگاه دارد. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و شهرهای مختلف آلمان متفاوت است. به طور کلی دانشگاه های دولتی که به طور اختصاصی به زبان انگلیسی نیز دروسی را ارائه می کنند هزینه ای بالغ بر 50€ الی 100€ (یورو) در ماه دریافت می کنند. لذا به دلیل قابل اغماض بودن این میزان شهریه به طور کلی به این دانشگاه ها رایگان گفته می شود. اما برای تحصیل به زبان انگلیسی در دیگر دانشگاه های آلمان (دانشگاه های غیردولتی) شهریه ای به صورت سالیانه 20000€ الی 30000€ (یورو) باید پرداخت گردد.

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان به شرایط گوناگونی وابسته است. هزینه تحصیل بستگی زیادی به دانشگاه مورد انتخاب و رشته مورد تحصیل فرد دارد. از سویی سازمان هایی هم در دانشگاه های آلمان وجود دارند که به فرد برای تامین هزینه های زندگی کمک می کنند. یکی از بورسیه های معروف آلمان به نام DAAD به دانشجویان برتر اعطاء شده است. این بورسیه هزینه زندگی و تحصیل در آلمان را پوشش می دهد. همچنین دانشجویان در حین تحصیل در آلمان باتوجه به مقطع تحصیلی از حق کار برخوردارند. به طور معمول برای هر ساعت کار دانشجویی در این کشور €9 الی 15€ (یورو) درآمد دارد. شرایط کار در آلمان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیلات در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان

البته به طور کلی می توان برخی از رشته های مربوط به مهندسی را در مقطع کارشناسی در آلمان به زبان انگلیسی تحصیل کرد. این رشته ها در کشور آلمان عبارتند از دروسی چون مهندسی الکترونیک، فناوری اطلاعات، هوا فضا و مهندسی مکانیک. البته به طور کلی به دلیل کمبود نیروی کار در رشته های مربوط به کامپیوتر، نرم افزار و مهندسی فناوری اطلاعات و برنامه نویسی امکان کار به زبان انگلیسی نیز برای این رشته ها وجود دارد. این رشته ها در بعضی از دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شوند. جهت تکمیل اطلاعات خود در بخش تحصیل در آلمان پیشنهاد می شود مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه فنی آخن
  • دانشگاه فناوری کارلسروهه
  • دانشگاه برمن
  • دانشگاه مانهایم آلمان

گفتنی است دانشگاه های فوق در رتبه بندی جهانی دارای اعتبار بسیار خوبی هستند. بنابراین دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی 2 مسیر برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر و کار در شرکت های خوب آلمان را پیش رو دارند.

هزینه های زندگی دانشجویان خارجی در آلمان

هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان بستگی زیادی به شهر محل زندگی و سبک زندگی فرد دارد. به طور معمول هر فرد در ماه هزینه ای بالغ بر 800€ (یورو) خواهد داشت. هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی شامل هزینه اجاره خانه و خوابگاه، هزینه غذا، حمل و نقل و دیگر هزینه های جاری زندگی است.

در جدول زیر ریز هزینه های زندگی در آلمان ذکر شده است:

لیست هزینه های زندگیهزینه به یورو
اجاره آپارتمان در مرکز و حومه شهر300€ الی 700€
هزینه هر مسیر تاکسی1.55€ الی 2.5€
یک قرص نان 500 گرمی1.24€
یک کیلو برنج2.03€
یک کیلو گوشت گوساله11.65€
12 عدد تخم مرغ1.64€

قوانین سفارت آلمان در مورد اخذ پذیرش تحصیلی

سفارت آلمان در ایران در مقطع کارشناسی قوانین سختگیرانه و پیچیده ای دارد. به طور معمول دانشجویان در صورت داشتن پذیرش و مدرک زبان حتی b2 آلمانی بیش از 12 ماه در نوبت مصاحبه سفارت خواهند ماند. اما برای کسانی که برای مقطع کارشناسی ارشد، دکترا و فرصت های مطالعاتی اقدام می کنند، اگر مدرک زبان آلمانی و انگلیسی تایید شده توسط دانشگاه مورد پذیرش را ارائه دهند این زمان به چیزی در حدود 3 الی 4 هفته تقلیل می یابد. مدت زمان سفارت برای دوره کارشناسی، دوره های فنی و دیگر گزینه ها اغلب بیش از 11 ماه به طول می انجامد.

طبق قوانین بین المللی اقدام برای گرفتن وقت سفارت از برخی کشورها برای آلمان بعد از مقیم شدن فرد در کشور ثانی وجود دارد. در صورتی که فرد در یک کشور دیگر به مدت 6 ماه اقامت داشته باشد می تواند از طریق کشور ثانی اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان نماید. در حال حاضر این امکان در کشورهای مجارستان و ترکیه وجود دارد. معمولا وقت سفارت در این کشورها چیزی در حدود 2 هفته الی 2 ماه طول می کشد. شما می توانید با تماس با مشاوران خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد مهاجرت به کشور آلمان و شرایط تحصیل در این کشور اطلاعات لازم را بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :