مهاجرت تحصیلی آرژانتین

تحصیل در آرژانتین

تحصیل در آرژانتین

همچون سایر گزینه ها که هرساله توسط مهاجران انتخاب می شود، تحصیل در آرژانتین یکی از راه های مهاجرت به این کشور است. علاوه بر آن فرصت خوبی برای بهره مندی از آموزشی ارزان در یک کشور غنی از فرهنگ است. کشوری که از فوتبال تا جشنواره های فرهنگی و از مکان های مدرن فراغتی تا معماری تاریخی مجذوب کننده در آن وجود دارد، تا شما یک زندگی دانشجویی جذاب را تجربه نمایید.

علاوه بر این در طی سال های گذشته با بهبود وضع اقتصادی، سیستم درمان این کشور به خصوص برای دانشجویان بین المللی به سیستمی مناسب و مقرون به صرفه تبدیل شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است تا در صورت تصمیم جدی شما برای آغاز تحصیل در این کشور، بسترهای مناسب مهاجرت تحصیلی شما را فراهم نماید تا راهی این کشور پر مهاجر آمریکای لاتین شوید.

کلیات تحصیل در آرژانتین

شهروندان تانگو، استیک های آبدار و فوتبال از جمله کلماتی هستند که هنگام فکر کردن به آرژانتین به ذهن اکثر مردم می رسد. با این حال، این کشور آمریکای جنوبی بسیار بیشتر از این حائز معنا است. تاریخ و فرهنگ غنی آن و مناظر متنوع آن، آرژانتین را به مکانی عالی برای بازدید یا مطالعه تبدیل کرده است. دانشگاه ‌های آرژانتین در بین بهترین دانشگاه‌ های جهان رتبه ‌بندی می‌ شوند و سیستم بودجه دولتی آنها را برای دانشجویان داخلی و بین‌ المللی بسیار مقرون به صرفه می‌ کند. به همین دلیل است که سالانه بیش از 50000 دانشجوی بین المللی اینجا را انتخاب می کنند. 39 دانشگاه دولتی بدون شهریه هستند. برخی شروع به دریافت حداقل هزینه از دانشجویان بین المللی کرده اند، اما برخی دیگر هم برای آرژانتینی ها و هم برای شهروندان خارجی رایگان هستند.

دانشگاه های خصوصی پولی هستند، اما در مقایسه با ایالات متحده و اروپا بسیار مقرون به صرفه هستند. همچنین هزینه های زندگی در این کشور پایین است. فرآیند پذیرش بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید متفاوت است و باید مستقیما برای هر دانشگاه درخواست دهید. هیچ آزمون استانداردی برای دانشجویان آینده نگر وجود ندارد، اما برخی از دانشگاه ها یک چرخه پایه دارند که یک سال طول می کشد. دانشجویان پذیرفته شده برای شروع دوره های شغلی انتخابی خود باید آن را بگذرانند. بسته به کشور مبدا، شرایط مورد نیاز برای دانشجویان بین المللی متفاوت خواهد بود. اگر شهروند کشوری هستید که متعلق به MERCOSUR است، این روند بسیار ساده خواهد بود.

نظام تحصیل در کشور آرژانتین

آموزش عالی آرژانتین بین بخش دولتی و خصوصی تقسیم شده است. در دانشگاه های دولتی شهریه ای وجود ندارد. هنگامی که مجوز تحصیل در آرژانتین خود را می گیرید، از هرگونه هزینه معاف هستید. تحصیل در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کاملا رایگان است. اما این در مورد دانشگاه های خصوصی صادق نیست. دانشگاه های خصوصی در آرژانتین کسب و کار هستند و به همین دلیل باید گردش مالی سالمی داشته باشند. هزینه ها عمدتا توسط دولت تنظیم نشده است، اما معمولا بین 5000$ الی 15000$ (دلار) آمریکا در سال متغیر است. تغییرات بزرگ به این دلیل است که برنامه های کاربردی، مانند پزشکی یا مهندسی، هزینه بیشتری برای اجرا دارند، بنابراین هزینه بیشتری برای مطالعه دارند. هزینه ‌های برنامه‌ های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ های خصوصی می‌تواند بالاتر از 15000$ (دلار) آمریکا باشد دانشجویان بین‌ المللی کمتری در تحصیلات تکمیلی دانشگاه ‌های خصوصی ثبت‌ نام می‌ کنند.

البته خوشبختانه، تعدادی گزینه بورس تحصیلی در دسترس است. سخاوتمندانه ترین و عمومی ترین آنها برنامه فولبرایت است. این بورسیه برای هر کسی که قبلا ثبت نام کرده یا به تازگی از یک کالج ایالات متحده فارغ التحصیل شده است، باز است، این بورسیه برای یک سال تحصیلی کامل در آرژانتین هزینه می کند، در حالی که از طریق کار پاره وقت آموزش زبان انگلیسی نیز به شما درآمد می دهد. علاوه بر این، برنامه بورسیه تحصیلی گیلمن برای کسانی که از خانواده های کم درآمد هستند، باز است که در غیر این صورت ممکن است فرصت های تحصیل در خارج از کشور را از دست بدهند. دانشجویان دارای معلولیت یا کسانی که از پیشینه های اقلیت هستند به ویژه تشویق می شوند که درخواست دهند. توضیحات بیشتر درباب تحصیل پزشکی در آرژانتین در مقاله مذکور شرح داده شده است.

دانشگاه های آرژانتین برای تحصیل در آرژانتین

یکی از مهم ترین جنبه هایی که باید در نظر بگیرید این است که زبان یاد بگیرید. اگرچه برخی از دانشگاه ها تعداد کمی دوره را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، اکثریت آنها فقط برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان اسپانیایی ارائه می دهند. این بدان معناست که شما باید مدرکی دال بر مهارت اسپانیایی خود ارائه دهید یا دوره های زبان ارائه شده توسط دانشگاه (در صورت وجود) را تکمیل کنید. بنابراین، اگر می خواهید در این دانشگاه های ارزان در آرژانتین تحصیل کنید، عاقلانه است که حداقل مقداری اسپانیایی یاد بگیرید. نکته دیگر این است که پرداخت شهریه ها به صورت ماهانه انجام می شود.

این سیستم پرداخت استاندارد است، اما برخی از دانشگاه ها در صورتی که دانشجو توانایی پرداخت کل شهریه را در شروع سال داشته باشد، تخفیف می دهند. به عنوان مثال دانشگاه بوئنوس آیرس به عنوان بهترین دانشگاه آرژانتین رتبه بندی شده است و شهرت زیادی در سراسر جهان دارد. این دانشگاه دارای 13 دانشکده است که برنامه هایی را برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. همچنین یک چرخه پایه مشترک یک ساله برای همه دانشجویان جدید دارد. این دانشگاه در سراسر بوینس آیرس ساختمان دارد. جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

توضیحاتی در مورد دانشگاه ها برای تحصیل در آرژانتین

دانشگاه های ارزان قیمت برای تحصیل در آرژانتین

دانشگاه پاپی کاتولیک آرژانتین یا (UCA) یک دانشگاه خصوصی است که به عنوان بهترین موسسه خصوصی در آرژانتین رتبه بندی شده است و رتبه 344 را در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2022 دارد. این دانشگاه در 6 شهر آرژانتین پردیس دارد و دارای بیش از 20 دانشکده و موسسه در سراسر 6 پردیس است. یک واقعیت جالب در مورد این دانشگاه ارزان در آرژانتین این است که صدراعظم UCA تا سال 2013 کاردینال خورخه ماریو برگولیو بود که امروزه بیشتر با نام پاپ فرانسیس شناخته می شود. هزینه های تحصیل بسته به شغل متفاوت است. آنها در وب سایت خود هزینه های ماهانه برای هر شغل را مشخص می کنند.

این در مقایسه با دانشگاه های کشورهای دیگر بسیار مقرون به صرفه است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به بخش پذیرش آنها مراجعه کنید. دانشگاه پالرمو (UP) دومین دانشگاه خصوصی برتر در آرژانتین است و بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را دارد. این دانشگاه در بوئنوس آیرس واقع شده است و به دانشگاه های دیگر در سراسر جهان مانند مدرسه اقتصاد لندن وابسته است. این دانشگاه ارزان در آرژانتین به گرمی از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. برای اینکه ثابت کنید می توانید به طور موثر به زبان اسپانیایی ارتباط برقرار کنید، باید یک تست بدهید و به مصاحبه بروید. با این حال، آنها همچنین دوره های زبان اسپانیایی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

در شکل زیر هزینه های تحصیل در آرژانتین شرح داده شده است:

هزینه های تحصیل در آرژانتین

مقطع کارشناسی برای تحصیل در آرژانتین

انواع مختلفی از دانشگاه ها از جمله موسسات فنی و کالج های تخصصی وجود دارد، اگرچه دانشگاه ها یکی از محبوب ترین گزینه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی هستند. از آنجایی که کشور آرژانتین در نیمکره جنوبی است، تابستان از ماه های دسامبر تا فوریه رخ می دهد. به همین دلیل سال تحصیلی معمولا از ابتدای ماه مارس شروع می شود و در اواسط دسامبر به پایان می رسد. همچنین معمولا یک تعطیلات زمستانی وجود دارد که در اواسط ژوئیه است و همچنین تعطیلات کوتاه‌ تر مدرسه در اواسط ترم‌ ها که معمولا توسط خود مدرسه تعیین می‌ شود. اکثر موسسات آموزش عالی ترم اول خود را از مارس تا جولای و ترم دوم خود را از جولای یا آگوست تا دسامبر می گذرانند.

به طور معمول، تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور آرژانتین شامل 2 گزینه است:

  • یک دوره آموزشی یا فنی که می تواند یک تا 3 سال طول بکشد.
  • یک مدرک حرفه ای پیشرفته تر که می تواند به 4 تا 6 سال تحصیل نیاز داشته باشد.

مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در آرژانتین

اکثر دوره ها در این 2 مقطع به سخنرانی بستگی دارد و نمرات بر اساس یک آزمون یا مقاله در پایان دوره است. از سوی دیگر بسیاری از تحصیلات تکمیلی در آرژانتین نیاز به دریافت کمک مالی برای پرداخت شهریه دارند. همچنین اکثر دوره ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند، بنابراین ممکن است لازم باشد قبل از ثبت نام در دوره آموزشی مهارت خود را به زبان اسپانیایی ثابت کنید. انتخاب مدرک کارشناسی ارشد یک تصمیم مهم است. گزینه های زیادی برای تحصیل در کشورهای دیگر وجود دارد، اما ممکن است واقعا گران باشند. از سوی دیگر آرژانتین مدارک کارشناسی ارشد جامعی را ارائه می دهد که به ویژه برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است.

در جدول زیر مهمترین برنامه های کارشناسی ارشد در آرژانتین اشاره شده است:

ردیفنوع برنامه های مقطع ارشد
1ارتباطات سازمانی
2روزنامه نگاری در بوئنوس آیرس
3روابط بین المللی
4بازاریابی دیجیتال

علاوه بر این در مقطع دکتری، فرصت های ارزشمندی در زمینه های بازرگانی، مهندسی، فناوری اطلاعات و کشاورزی وجود دارد. این به دلیل در دسترس بودن امکانات تحقیقاتی کافی در شهر و نیاز به متخصصان در بازار کار محلی است. مدت تحصیل در این دوره ها 4 سال است و برنامه به طور جامع توسط 2 نفر از کارشناسان دانشگاهی نظارت می شود. علاوه بر بخش های مختلف مطرح شده در این مقاله پیرامون تحصیل در آرژانتین، کارشناسان فعال در زمینه مهاجرت به آرژانتین در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شرایط دریافت پذیرش را به تفکیک هر رشته به شما اعلام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :