مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل داروسازی در لیتوانی

تحصیل داروسازی در لیتوانی

وزارت آموزش کشور لیتوانی در خصوص تحصیل چندین دانشگاه مهم را برای تحصیل داروسازی در لیتوانی برای دانشجویان در نظر گرفته است. نرخ با سوادی جمعیت لیتوانی 100% است و حضور در دانشگاه ها بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. لیتوانی یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد کشورهای بالتیک را در 2 دهه اخیر دارد. این امر باعث شده تا در سال های اخیر دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان به تحصیل داروسازی در لیتوانی بپردازند.

لیتوانی علی رغم مدرنیزه شدن و رشد اقتصادی سریع خود، فرصتی برای تحصیل در یکی از بهترین کشورهای قرون وسطی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. دانشگاه ها در لیتوانی از دستورالعمل های اعلامیه بولونیا پیروی می کنند. که سیستم بولونیا از سیستم انتقال و انباشت اعتبار اروپا استفاده می کند. برای درک بهتر موضوعات ما را در این مقاله که توسط گروه متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است همراهی فرمایید.

اخذ بورسیه برای تحصیل داروسازی در لیتوانی

دانشجویان بین المللی که در رشته داروسازی در دانشگاه های لیتوانی مشغول به تحصیل هستند واجد شرایط درخواست بورسیه دولتی لیتوانی برای تامین هزینه تحصیل خود هستند. برنامه بورسیه تحصیلی دولت لیتوانی برای دانشجویان داروسازی، مدرسان یا محققان خارجی که در لیتوانی مشغول تحصیل هستند طراحی شده است. تا آنها را قادر به تحصیل در موسسات آموزش عالی در جمهوری لیتوانی کند.در بیشتر موارد بورسیه ها، هم هزینه های زندگی و هم هزینه تحصیل در لیتوانی را پوشش می دهند. علاوه بر این اکثر دانشگاه های لیتوانی برای دانشجویانی که شرایط مشخصی را برآورده می کنند بورسیه های تحصیلی را از بودجه خود ارائه می دهد.

برای آشنایی با دانشگاه های داروسازی که در لیتوانی به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی اعطاء می کنند به جدول زیر مراجعه فرمایید:

اسامی دانشگاه های داروسازی در لیتوانیرتبه جهانی
دانشگاه ویلنیوس755
دانشگاه فناوری کاوناس924

دلایل تحصیل داروسازی در لیتوانی

از دلایل مهمی که باعث شده دانشجویان بسیاری سالانه از سرتاسر جهان لیتوانی را برای تحصیل داروسازی انتخاب کنند به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • مهارت های عملی توسعه یافته را در آزمایشگاه های جدید با تجهیزات به روز در دانشگاه های داروسازی این کشور انجام می دهیم.
  • مدرک بسیار معتبر این دانشگاه که در اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و سایر کشور ها به رسمیت شناخته شده است.
  • شما در دانشگاه های داروسازی لیتوانی امکان شرکت در پروژه های مختلف تحقیقاتی را به دست خواهید آورد.
  • شما با تحصیل در دانشگاه های داروسازی لیتوانی امکان تحصیل یک ترم در خارج از لیتوانی را خواهید داشت.
  • تجربه محیطی چند فرهنگی و جامعه دانشجویی در لیتوانی
  • سیستم حمایت از سازگاری دانشجویان در دانشگاه ها

جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به لیتوانی پیشنهاد ما به مطالعه مقاله مذکور می باشد.

دلایل تحصیل داروسازی در لیتوانی

ساختار برنامه تحصیل داروسازی در لیتوانی

شما با تحصیل در دانشگاه های لیتوانی در رشته داروسازی با ساختار برنامه های این دانشگاه ها به خوبی آشنا خواهید شد. ساختار برنامه داروسازی در لیتوانی به شرح زیر می باشد:

برنامه های داروسازی لیتوانیسال تحصیلی
زیست شناسی، فیزیک، ریاضیات، فیزیولوژی، آناتومی، پاتوفیزیولوژی، بیماری های داخلی و زبان لیتوانیایی را در دانشگاه ها فرا می گیرند.سال اول و دوم
شیمی تجذیه، شیمی معدنی و آلی، گیاه شناسی دارویی و فارماکوگنوزی، شیمی دارویی، فناوری دارویی، فارماکولوژی، داروسازی بالینی و دارو درمانی، سم شناسی، مراقبت های دارویی و داروشناسی عمومی در بیمارستان بیولوژیکی داروسازی، داروسازی عمومیسال سوم تا پنجم

علاوه بر این پس از فارغ التحصیلی و گذراندن موفقیت آمیز تمامی دروس ارائه شده در دانشگاه های داروسازی لیتوانی می توانید به فعالیت های زیر بپردازید:

  • انجام فعالیت های دارویی و تحقیقات علمی در لیتوانی و یا در سراسر جهان
  • با ورود به دوره های دکتری می توانید به تحصیلات و سپس کار در لیتوانی ادامه دهید.

انواع مشاغل پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به روایت تصویر:

محبوب ترین برنامه های مقطع دکتری داروسازی در لیتوانی

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های لیتوانی را دارند باید با محبوب ترین برنامه های دوره دکتری این دانشگاه ها به خوبی آشنا شوند. در جدول زیر محبوب ترین برنامه های داروسازی در مقطع دکتری را برای شما مورد بررسی قرار داده ایم:

برنامه تحصیلی در مقطع دکتریوظایف
درمان بالینی و تجربیهدف برنامه دکتری در درمان بالینی و تجربی ایجاد دانشمندی است که از طریق آموزش بین رشته ای به علم تیمی مشغول است.
فارماکولوژی و فیزیولوژیبخش فارماکولوژی و فیزیولوژی یک برنامه فارغ التحصیلی جامع و دقیق را ارائه می دهد، که منجر به دکتری می شود.
علوم داروسازیراه های تحقیقاتی برای دانشمندان داروسازی از کشف دارو گرفته تا تحویل دارو کاملا باز است.
علوم داروییتحصیل در مقطع دکتری در رشته علوم دارویی بر حل مشکلات ناشی از رشته علوم دارویی متمرکز است.
سم شناسیتحقیقات در بخش سم شناسی شامل مطالعاتی است که مکانیزم های اساسی و ترجمه اثر دارو بر بدن انسان را مورد بررسی قرار می دهند.

الزامات ورود برای تحصیل داروسازی در لیتوانی

حداقل شرایط لازم ورود برای تحصیل داروسازی در لیتوانی مدرک دیپلم لیتوانی یا معادل بین المللی آن است. که در حوزه بیوتکنولوژی، بیوشیمی، شیمی، پزشکی، زیست شناسی مولکولی، فارماکولوژی یا علوم مرتبط باشد. از دیگر الزامات ورود این است که پیشینه فیزیک یا ریاضی نیز در نظر گرفته می شود. همچنین زبان انگلیسی باند آیلتس (IELTS 6.5) امتیاز در سطح بالایی در نظر گرفته می شود. اگر آشنایی لازم را به زبان انگلیسی نداشتید آزمون زبان انگلیسی بین المللی در سطح مناسب برای شما در لیتوانی در نظر گرفته شده است.

این آزمون به شما کمک می کند به عنوان یک توسعه یافته زبان و یک فرد موفق از سایرین متمایز شوید. علاوه بر این در کنار آموزش زبان انگلیسی آموزش زبان لیتوانیایی نیز برای شما در دانشگاه ها در نظر گرفته شده است. زیرا زبان لیتوانیایی به شما کمک می کند تا با فرهنگ های مختلف این کشور به خوبی آشنا شوید و دوستان بسیاری را در لیتوانی پیدا کنید. اگر قصد تحصیل داروسازی در لیتوانی را دارید برای اتخاذ یک تصمیم درست با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :