مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل داروسازی در بلغارستان

تحصیل داروسازی در بلغارستان

تحصیل داروسازی در بلغارستان از نظر فکری محرک است زیرا دانش عمیقی در مورد طیف وسیعی از موضوعات فیزیولوزی و بیوشیمی کسب خواهید کرد. بلغارستان طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. علاوه بر این برخی از دانشگاه های بلغارستان برنامه های تحصیلی را به زبان های آلمانی، فرانسوی و روسی ارائه می دهند.

مدارک به دست آمده داروسازی در بلغارستان در سطح بین المللی شناخته شده است و درهای زیادی را به روی شما باز خواهد کرد. فارغ التحصیلان داروسازی در بلغارستان درست در قلب مراقبت های بهداشتی انسان کار می کنند. که نقش های مرتبط با طراحی و توسعه درمان های جدید، مدیریت نسخه و مشاوره در مورد گزینه های پزشکی را بر عهده می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جمهوری بلغارستان به تصویر زیر که به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طراحی و ارائه شده دقت فرمایید:

مزایای تحصیل داروسازی در بلغارستان

جمهوری بلغارستان به عنوان یک کشور اروپایی مدرن، مزایا فراوانی را برای دانشجویان داروسازی در این کشور ارائه می دهد. که این مزایا بی شمار به شرح زیر می باشد:

  • جمهوری بلغارستان سنت هایی در آموزش داروسازی دارد. اولین دانشگاه در سال 1942 تاسیس شد که یکی از بزرگترین دانشگاه های داروسازی لقب گرفته است.
  • در بلغارستان شما این فرصت را خواهید داشت که در رشته های داروسازی به زبان انگلیسی تحصیل کنید.
  • اکثر دانشگاه های بلغارستان نیازی به آزمون ورودی ندارند.
  • شما در موسسات معتبر جهانی تحصیل خواهید کرد و پس از 5 سال آموزش و 4 ماه کارآموزی مدرک کارشناسی ارشد را دریافت خواهید کرد.
  • سالن ها، آزمایشگاه ها و اتاق های آموزشی در دانشگاه ها کاملا بازسازی شده و به روز هستند.
  • هزینه تحصیل و زندگی در بلغارستان نیز به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.
  • برنامه های درسی دانشگاه ها نیز مطابق با مجموعه قوانین اتحادیه اروپا است.

شرایط تحصیل در بلغارستان، به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

جزئیات دانشگاه های داروسازی در بلغارستان

برای آشنایی بیشتر با جزئیات اصلی دانشگاه های داروسازی در قدم اول باید بدانید که دانشگاه های این کشور به دو ترم زمستانی و تابستانی تقسیم می شود. هر ترم نیز با یک جلسه امتحان به پایان می رسد. فرمت هر امتحان در بلغارستان به موضوع مربوطه و استاد بستگی دارد. همچنین دانشجویان اغلب مجبورند در این دانشگاه ها مقاله ارائه دهند. علاوه بر این در ابتدای هر ترم، اساتید دانشگاه، اطلاعاتی در مورد آزمون ها و کتاب های مطالعاتی به دانشجویان ارائه می دهند.

دانشگاه های بلغارستان بر یادگیری مبتنی بر تمرین تمرکز دارند. بنابراین برنامه های درسی شامل سمینارهای بسیاری در آزمایشگاه های مدرن و دوره های کارآموزی مفید است. همچنین دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت در بلغارستان مشغول به کار شوند، تا دانش عمیق تری در این زمینه کسب کنند. در آخر اینکه دانشگاه های بلغارستان پذیرای بسیاری از دانشجویان داخلی و خارجی در رشته های مختلف تحصیلی است. جهت اطلاع از شرایط کار در بلغارستان می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

جزئیات دانشگاه های داروسازی در بلغارستان

اخذ پذیرش برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

در جدول زیر فهرستی از مراحل پذیرش در دانشگاه های داروسازی بلغارستان را تهیه کرده ایم:

مراحلتوضیحات
برنامه مطالعاتی مناسبی را انتخاب کنید.اولین قدم برای پذیرش این است که تصمیم بگیرید که دقیقا چه چیزی را می خواهید مطالعه کنید. متقاضیان باید به علایق و شغل رویایی خود فکر کنند.
انتخاب دانشگاه مناسب در بلغارستانشما در اولین قدم، ذهن خود را روی یک برنامه تحصیلی متمرکز کرده اید، اما نمی دانید که کدام دانشگاه در بلغارستان این دوره از داروسازی را ارائه می دهد.
بررسی کنید آیا شرایط ورود دارید یا خیربه عنوان مثال برخی از دانشگاه ها ممکن است شامل یک آزمون ورودی به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش شوند.
مدارک درخواستی مورد نیازدرخواست به طور رسمی با تهیه اسناد درخواست شروع می شود. این مرحله یکی از مهمترین مراحل برای پذیرش محسوب می شود.
شرکت در آزمون ورودیبخش مهمی از پذیرش موفق قبولی در آزمون ورودی است.
منتظر تایید دانشگاهپس از قبولی در آزمون ورودی و بررسی مدارک دانشجوی متقاضی، باید مطلع شوید که در دانشگاه رتبه دریافت کرده اید یا خیر.
حرکت به سمت بلغارستاناگر تمام مراحل پذیرش با موفقیت تایید شد، وقت آن است که سفر خود را به سمت بلغارستان برنامه ریزی کنید.

اخذ وام های دانشجویی برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

بسیاری از دانشجویانی که مایل به تحصیل داروسازی در بلغارستان هستند، می توانند برای اخذ وام دانشجویی اقدام کنند. پرداخت شهریه دانشگاه ها در بلغارستان اغلب کار آسانی نیست، بنابراین طبیعی است که دانشجویان به دنبال موقعیت هایی برای تامین مالی تحصیلات عالی خود باشند. اما به این نکته نیز توجه فرمایید که در صورت ثبت نام در یک برنامه تحصیلی، واجد شرایط اخذ وام دانشجویی هستید. این به این معنی است که فرآیند پذیرش باید به طور کامل انجام شود.

علاوه بر این شما این امکان را خواهید داشت که از برخی از کشورهای مبدا، قبل از اعزام به بلغارستان درخواست خود را جهت دریافت وام دانشجویی ثبت فرمایید. اگر کشور شما چنین فرصت هایی را ارائه نمی دهد، وام های دانشجویی در بلغارستان ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. که این وام ها معمولا توسط بانک ها ارائه می شوند. بنابراین تایید یا رد وام دانشجویی شما به کارکنان و مدیریت بانک بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در خصوص تحصیل داروسازی در بلغارستان

در قسمت پایانی مقاله متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به سوالاتی که ذهن شما عزیزان را به خود درگیر کرده، پاسخ جامع و روشن ارائه دهند.

  • مدت برنامه تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان چقدر است؟ مدت دوره داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان 5 سال می باشد.
  • آیا مدرک داروسازی در بلغارستان در سطح بین المللی شناخته شده است؟ بله. بلغارستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. بنابراین پس از فارغ التحصیلی می توانید در خارج از کشور به کار و تحصیل بپردازید.
  • سال تحصیلی در بلغارستان چه زمانی شروع می شود؟ معمولا سال تحصیلی در سپتامبر، اکتبر آغاز می شود. همچنین به دو ترم تابستانی و زمستانی نیز تقسیم می شود.
  • آخرین مهلت درخواست چه زمانی است؟ مهلت درخواست، به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید بستگی دارد. همچنین به این که شهروند اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه هستید نیز بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :