مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل داروسازی در آمریکا

تحصیل داروسازی در آمریکا

مهاجرت به آمریکا همواره در قالب یک رویا گرچه سخت به نظر می رسد اما تحصیل داروسازی در آمریکا یکی از راه های تحقق این رویا است. داروساز یک متخصص مراقبت های بهداشتی است که در تهیه و توزیع داروهای تجویزی تخصص دارد. داروسازان در آمریکا به بیماران در مورد داروها مشاوره می دهند، با تجویز کنندگان و شرکت های بیمه ارتباط برقرار می کنند، کارکنان داروخانه را مدیریت می کنند و ایمنی بیمار را تضمین می کنند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که بیماران داروی مناسب را دریافت می کنند.

این رشته از رشته های بسیار جذاب از نظر درآمدی و رقابتی از نظر امکان دریافت فرصت تحصیلی است. متقاضیانی که علاقه مند به آشنایی با نحوه پذیرش و اعزام تحصیلی در این زمینه هستند، می توانند از طریق گفتگو با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با شرایط ورود به آمریکا آشنا شوند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل داروسازی در آمریکا

برنامه دکتری در رشته داروسازی در ایالات متحده آمریکا، به حداقل 2 سال دوره پیش حرفه ای (کارشناسی) نیاز دارد. در حال حاضر، فرآیند پذیرش داروسازی برای همه متقاضیان بسیار رقابتی است. کلاس های مورد نیاز برای پذیرش بسته به دانشکده های داروسازی متفاوت است. علاوه بر این، اکثر برنامه های صدور گواهینامه داروسازی در ایالات متحده، همه متقاضیان را ملزم به درخواست از طریق خدمات درخواست کالج داروسازی می کنند. در واقع، برخی از موسسات دارویی ایالات متحده، متقاضیانی را برای پذیرش از خارج از ایالات متحده (دانشجویان بین المللی) در نظر نمی گیرند. از این رو، متقاضیان بین المللی ممکن است برای تعداد محدودی از موقعیت ها رقابت کنند یا بسته به سیاست های سازمانی و ایالتی، واجد شرایط پذیرش نباشند.

به طور کلی، موسسات خصوصی داروسازی معمولا در مقایسه با موسسات دولتی تحت حمایت دولت، موقعیت های بیشتری را در این برنامه به شهروندان غیر آمریکایی ارائه می دهند. در واقع، دانشجویان بین‌المللی باید از فهرست PharmCAS یا وب‌سایت هر دانشکده داروسازی ایالات متحده بازدید کنند تا مشخص کنند که آیا واجد شرایط پذیرش هستند یا خیر. هنگامی که شهروندان غیر آمریکایی در موسسه ایالات متحده پذیرفته می شوند، متقاضی باید همان حداقل شرایط پذیرش را مانند سایر دانشجویان (ایالات متحده) داشته باشد. از جمله الزامات دوره پایه و آزمون های استاندارد. علاوه بر این، متقاضیانی که تحصیلات قبل از داروسازی را در خارج از ایالات متحده به پایان رسانده‌اند، ملزم به ارائه نسخ ه‌های اصلی خارجی یا گزارش ارزیابی کپی خارجی مطابق با دوره سیاست دانشگاه هستند.

موقعیت های شغلی داروسازی در آمریکا

اگر شما به عنوان یک فارغ التحصیل رشته داروسازی در آمریکا باشید، می توانید مشاغل زیادی را خارج از داروساز شدن پیدا کنید. در حالی که حرفه ای به عنوان داروساز می تواند مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد، سایر مشاغل در این زمینه به شما این امکان را می دهند که از مدرک خود به طرق مختلف استفاده کنید. با این حال عمده موقعیت های شغلی در زمینه داروسازی در آمریکا عبارتند از:

  • تکنسین تحقیقات دارویی که میانگین حقوق ملی این شاغلان 40248$ (دلار) در سال است.
  •  مورد دیگر تکنسین آزمایشگاه است که میانگین حقوق ملی این گروه 49793$ (دلار) در سال است.
  • رابط علوم پزشکی است که میانگین حقوق ملی این گروه 66167$ (دلار) در سال است و به عنوان همتای علمی در جامعه پزشکی عمل می کنند.
  • موقعیت مهم دیگر در این رشته، هماهنگ کننده تحقیقات بالینی است که میانگین حقوق ملی این گروه 68881$ (دلار) در سال است.
  • موقعیت دیگر نماینده فروش دارویی است که میانگین حقوق ملی این گروه 75327$ (دلار) در سال است. محصولات دارویی شرکت خود را می فروشند.

در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل تخصص در آمریکا نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

موقعیت های شغلی داروسازی در آمریکا

درآمد شاغلان داروسازی در آمریکا

فردی که به عنوان داروساز در ایالات متحده کار می کند معمولا حدود 128000$ (دلار) در سال درآمد دارد. البته حقوق داروسازان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از 64100$ (دلار) در سال (حداقل حقوق) تا 199000$ (دلار) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​128000$ (دلار) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان داروساز (ها) کار می کنند کمتر از 128000$ (دلار) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 128000$ (دلار) درآمد دارند. بر اساس تجربه، یک داروساز با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 76900$ (دلار) در سال درآمد دارد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 102000$ (دلار) در سال درآمد کسب کند که 32% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 136000$ (دلار) در سال دارد. علاوه بر این، داروسازهایی که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 162000$ (دلار) در سال دریافت می کنند. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 175000$ (دلار) در سال است. در نهایت، کارمندان با بیش از 20 سال سابقه حرفه ای، سالانه 188000$ (دلار) حقوق دریافت می کنند.

در جدول زیر بر اساس مدرک تحصیلی، میزان درآمد داروسازان در آمریکا اشاره شده است:

نوع مدرکمیزان حقوق به دلار آمریکا
کارشناسیمیانگین حقوق یک داروساز 110000$
کارشناسی ارشدمیانگین حقوق یک داروساز 173000$

علاقه مندان به تحصیل رشته داروسازی در آمریکا برای آشنایی با شرایط اعزام دانشجو به آمریکا می توانند از تجارب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :