مهاجرت به کشور اسپانیا

تبدیل اقامت به تابعیت در اسپانیا

تبدیل اقامت به تابعیت در اسپانیا

در این مقاله به موضوع تبدیل اقامت به تابعیت در اسپانیا پرداخته می شود تا علاقه مندان اخذ تابعیت اسپانیا با شرایط اخذ پاسپورت آشنا شوند. شهروندی اسپانیا حقی است که می توانید به دست آورید و به شما امکان می دهد به طور نامحدود در اسپانیا زندگی کنید. در عین حال مزایای خاصی مانند حق رای دادن یا حرکت آزادانه و کار در اتحادیه اروپا به شما اعطاء می کند. رایج ترین راه برای اخذ شهروندی اسپانیا از طریق حق تولد است. به شرط اینکه در اسپانیا متولد شده باشید و والدین شما اسپانیایی باشند، مستقیما تابعیت قلمرو اسپانیا می شوید. با این وجود، قانون مدنی رویه ‌های دیگری را می‌پذیرد که می‌تواند شما را به عنوان یک خارجی قادر به اخذ تابعیت اسپانیایی کند. متقاضیان مهاجرت برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند از راهنمایی های مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

مسائل مربوط به اقامت اسپانیا

اگر قبل از یک ژانویه 2024 به طور قانونی در اسپانیا اقامت داشته باشید، می توانید در این کشور بمانید. شما باید مطمئن شوید که به درستی به عنوان مقیم ثبت نام کرده اید. کودکان نیز باید با مدرک اقامت خود ثبت نام کنند. اگر برای اولین بار ثبت نام می کنید، یک کارت اقامت بیومتریک به نام Tarjeta de Identidad de Extranjero (TIE) برای شما صادر می شود. این کارت حقوق شما را تحت توافقنامه خروج ثابت می کند. اگر قبل از 6 ژوئیه 2020 به عنوان مقیم ثبت نام کرده اید، یک گواهی سبز رنگ A4 یا یک تکه کاغذ به اندازه کارت اعتباری از Extranjeria یا پلیس خواهید داشت. این هنوز یک سند معتبر است و حقوق شما را تحت توافقنامه خروج ثابت می کند.

اگر در استفاده از گواهی سبز اقامت اتحادیه اروپا مشکل دارید، یادداشت آموزنده دولت اسپانیا در مورد اسناد برای اتباع بریتانیا را بخوانید. این توضیح می دهد که از چه اسنادی می توانید برای اثبات اقامت و حقوق توافقنامه خروج خود در اسپانیا استفاده کنید. هنگام برخورد با ارائه دهندگان خدمات می توانید به این یادداشت آموزنده مراجعه کنید. با این حال دولت اسپانیا توصیه می کند که متقاضیان اقامت TIE دریافت کنند، چراکه کارت بیومتریک دوام بیشتری دارد، فرآیندهای اداری و گذرگاه ‌های مرزی را ساده ‌تر می‌ کند.

قوانین مرتبط با اقامت اسپانیا

خارجی هایی که مایل به اقامت در اسپانیا هستند باید مجوز قبلی برای این کار را داشته باشند. پس از اخذ مجوز مذکور، اخذ ویزای مربوطه که اجازه ورود به اسپانیا را می دهد، ضروری است. از سوی دیگر اقامت در اسپانیا می تواند موقت یا دائم باشد. اقامت موقت وضعیتی است که اجازه اقامت در اسپانیا را برای مدتی بیش از 90 روز و کمتر از 5 سال می دهد. مجوزها برای مدتی که بیش از 5 سال نباشد، بسته به شرایطی که منجر به صدور آنها می شود، ممکن است به طور مرتب بنا به درخواست شخص مربوطه تمدید شوند. مجوز اولیه برای اقامت موقت که مستلزم مجوز کار نیست. مقررات فعلی روند دریافت مجوز برای اقامت و کار در اسپانیا را به منظور شرکت در فعالیت های سودمند، چه به صورت خوداشتغالی و چه به عنوان کارمند، تعیین می کند.

اقامت طولانی مدت شرایطی است که اجازه اقامت و کار نامحدود در اسپانیا را با شرایطی مشابه با اسپانیایی ها می دهد. اتباع خارجی که به مدت 5 سال بدون وقفه در اسپانیا اقامت موقت داشته و دارای شرایط مقرر در مقررات هستند، مستحق اقامت طولانی مدت خواهند بود. دوره های قبلی اقامت بدون وقفه در سایر کشورهای عضو، به عنوان دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا، برای به دست آوردن اقامت طولانی مدت محاسبه می شود. اقامت بدون وقفه تلقی می شود حتی اگر به دلیل تعطیلات یا دلایل دیگری که طبق مقررات مقرر شده است، خارجی به طور موقت قلمرو ملی را ترک کرده باشد. اتباع اتحادیه اروپا و اعضای خانواده آنها، مشروط بر اینکه آنها با شهروندان مذکور سفر کنند یا با آنها ملاقات کنند، مشمول یک نظام حقوقی مشخص بر اساس حقوق شناخته شده در معاهدات هستند.

مزایای تبدیل اقامت به تابعیت در اسپانیا

ملیت اسپانیایی از طریق یکی از اساسی ترین اسناد کشور، قانون مدنی، که در سال 1889 منتشر شد، تنظیم می شود. در رابطه با امور مالی، اقامت اسپانیا دارای مزایا و معایب خاصی است. از برخی جهات، زندگی در اسپانیا مقرون به صرفه است. به طور کلی صرف یک وعده غذایی در خارج از خانه ارزان تر است. هزینه مسکن در اسپانیا نیز در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی کمتر است. از مزایای دیگر در موضوع اخذ تابعیت اسپانیا، کاغذ بازی کم اداری در این کشور است. در واقع اگر برای شهروندی اسپانیا درخواست دهید، هر زمان که نیاز به شروع هر فرآیند قانونی داشته باشید، زمان بسیار آسان تری خواهید داشت تا در بوروکراسی اسپانیا پیمایش کنید.

موضوع دیگر وجود حق رای است، چنانکه مهاجرانی که در درازمدت در اسپانیا زندگی می کنند ممکن است دوست داشته باشند که حق رای داشته باشند. پس از رسمی شدن این فرآیند می توانند. از سوی دیگر با تبدیل شدن به یک شهروند اسپانیایی، حق ورود به 183 کشور را خواهید داشت و ویزای خود را در هنگام ورود در دسترس خواهید داشت. علاوه بر این پاسپورت اتحادیه اروپا به دارندگان تابعیت اسپانیایی داده می شود که همین امر به متقاضی حق زندگی و کار در هر جایی که می خواهد در داخل اتحادیه اروپا زندگی کند، اعطاء می شود. مزیت مهم دیگر این است که اسپانیا اکسیت ممنوع است. در واقع اسپانیا قصد ندارد به این زودی اتحادیه اروپا را ترک کند.

اطلاعاتی پیرامون تبدیل اقامت به تابعیت در اسپانیا

در مورد دریافت اقامت اسپانیا ابتدا باید گفت که اگر متقاضی به مدت 5 سال بدون وقفه در این کشور زندگی کند، می تواند برای اقامت دائم اسپانیا اقدام کند. این نوع مجوز به شهروندان غیر اتحادیه اروپا امکان اقامت طولانی مدت در اسپانیا را می دهد. فقط باید کارت اقامت خود را هر 5 سال یکبار تمدید کنند. شرایطی که تحت آن شما در این کشور زندگی خواهید کرد مانند شرایط شهروندی اسپانیا است. بنابراین می تواند گزینه ترجیحی شما باشد، زیرا شاید ساده ترین و ساده ترین باشد. اما پس از 10 سال زندگی در اسپانیا، می توان تابعیت اسپانیایی را دریافت کرد و در نتیجه شهروند اسپانیا شد.

پس اگر به عنوان یک متقاضی تمایل دارید که تابعیت اسپانیا را دریافت کنید، این چیزی است که باید در نظر بگیرید. اگر می خواهید ملیت اصلی خود را حفظ کنید، برای اقامت دائم بروید و هر 5 سال یکبار آن را تمدید کنید. اگر برای شما مشکلی نیست، ملیت گزینه بهتری خواهد بود. با این حال، استثنایی از این قاعده وجود دارد. اگر متقاضیان اهل آندورا، پرتغال، گینه استوایی، فیلیپین، یا از یکی از کشورهای آمریکای لاتین باشند، می توانند تابعیت دوگانه خود را دریافت کنند. بنابراین نیازی به صرف نظر از شهروندی اصلی خود نخواهد بود.

اطلاعاتی پیرامون تبدیل اقامت به تابعیت در اسپانیا

انواع مسیرهای دریافت اقامت اسپانیا

برای اخذ اقامت اسپانیا، انواعی از راه ها پیش روی مهاجران و متقاضیان است. اقامت دانشجویی یکی از موارد است که این نوع اقامت برای کسانی که علاقه مند به تحصیل یا انجام تحقیقات در اسپانیا هستند ایجاد شده است. از این نظر، شما می توانید برای ویزای دانشجویی برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و سایر دوره های کوتاه مدت (به شرطی که در موسسات معتبر برگزار شود) درخواست دهید.

از سوی دیگر اگر مایل به راه اندازی کسب و کار در کشور و اخذ اقامت اسپانیا در حین انجام این کار هستید، 2 گزینه متفاوت دارید:

  • در صورتی که ایده کسب و کار شما نوآورانه باشد و دارای یک جزء تکنولوژیکی بالا باشد، می توانید برای ویزای کارآفرینی اقدام کنید.
  • اگر پروژه شما چندان نوآورانه نیست، می توانید برای یک مجوز کار خوداشتغالی معمولی، این بار در کشور مبدا (در سفارت اسپانیا) درخواست دهید.

راه های تبدیل اقامت به تابعیت در اسپانیا

تابعیت اسپانیا از طریق اقامت شناخته شده ترین راه از میان همه راه ها است. اگر برای سال ‌های معینی به‌ طور بی‌ وقفه در اسپانیا اقامت داشته ‌اید، می‌ توانید از طریق فرآیندی به نام تابعیت، اقامت اسپانیا را دریافت کنید. بنابراین، اساسا به تمام خارجی هایی که زمان کافی در کشور مانده اند تعلق می گیرد. شما فقط باید با اجازه اقامت خود وارد اسپانیا شوید، آن را به اندازه کافی تمدید کنید و پس از رسیدن به بازه زمانی مورد نیاز با توجه به وضعیت خود، به شما شهروندی اعطاء می شود. علاوه بر این راه های دیگر برای تبدیل اقامت به تابعیت وجود دارد. برای استفاده از این راه یکسری قواعد وجود دارد.

در تصویر زیر برخی از دیگر راه های تبدیل اقامت به تابعیت در اسپانیا، اشاره شده است:

راه های تبدیل اقامت به تابعیت در اسپانیا

ازدواج و تبدیل اقامت به تابعیت در اسپانیا

اگر متقاضی می خواهد بدون نیاز به 10 سال صبر، ملیت اسپانیایی بگیرد، اخذ تابعیت از طریق ازدواج ممکن است راه حل مناسبی برای متقاضی باشد. این نوع تابعیت به آن دسته از خارجیانی اعطاء می شود که به مدت یک سال اقامت قانونی در اسپانیا داشته و با یک شهروند اسپانیایی ازدواج کرده اند. مشارکت مدنی یا زوج های مطلقه برای این روش معتبر نیستند. بنابراین فرآیند ساده است. اول از همه، متقاضی باید با یک شهروند اسپانیایی ازدواج کند. پس از انجام این کار، می تواند مجوز اقامت و کار را از طریق یکی از اعضاء خانواده ویزای اتحادیه اروپا دریافت کند. پس از 12 ماه زندگی مشترک با همسر، متقاضی می تواند روند درخواست را شروع کند.

البته باید به خاطر داشت که زمان از لحظه ای که کارت اقامت، دریافت می شود، شروع به شمارش می کند. علاوه بر این، از آنجایی که باید گواهی ازدواج ارائه شود، متقاضب باید مطمئن شود که ازدواج در اسپانیا ثبت شده است. بنابراین اگر در خارج از کشور ازدواج کرده اید، این یک قدم اضافی است که باید بردارید.

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت کشور اسپانیا

فردی که تابعیت اسپانیایی را به صورت اختیاری دریافت کرده است (که به آن شهروندی با مبدا نیز گفته می شود) به سادگی یک خارجی است که به دلیل اینکه والدین متقاضی قبلا شهروندی را دریافت کرده اند، تابعیت اسپانیا را دریافت کرده است. به عنوان مثال، فرض کنید که شما درخواست شهروندی خود را از طریق اقامت آغاز می کنید. اگر در آن درخواست، گواهی تولد فرزندان خود را نیز درج کنید، آنها می توانند بعدا شهروند اسپانیا شوند. نکته مهم این است که فرزندان شما باید زیر 18 سال باشند.

با این وجود، آنها حق دارند به مدت 2 سال کامل درخواست شهروندی کنند، بنابراین می توانند تا سن 20 سالگی تابعیت کنند. بنابراین، به شرط اینکه شما به عنوان والدین زمانی که قبلا بالای 18 سال داشتند برای تابعیت اسپانیایی درخواست داده باشید، این روند معتبر نیست. بر این مبنا باید گفت کسانی می توانند از شهروندی به صورت اختیاری بهره مند شوند که فرزندان اتباع خارجی هستند که در قلمرو اسپانیا به دنیا آمده اند. از سوی دیگر افرادی که بالای 18 سال سن دارند اما توسط اتباع اسپانیایی به فرزندی پذیرفته شده اند.

علاوه بر این کسانی که تحت حضانت یک اسپانیایی هستند یا بوده اند. به عنوان نکته جانبی، به خاطر داشته باشید که اگر شما یک خارجی هستید و فرزندان شما در اسپانیا به دنیا آمده اند، این احتمال وجود دارد که آنها به طور مستقیم اسپانیایی در نظر گرفته شوند. حال در زمینه کسب آگاهی در مورد تبدلیل اقامت به تابعیت در اسپانیا و در جهت برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :