مهاجرت تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی در آلمان

بورسیه تحصیلی در آلمان

در این مقاله می خواهیم در مورد بورسیه تحصیلی در آلمان و نحوه اخذ آن در طول تحصیل در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همان طور که می دانید کشور آلمان از جمله کشورهایی است که تا کنون مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. کشور آلمان از نظر موقعیت اجتماعی جایگاه ویژه ایی دارد. همچنین با جمعیت 82 میلیون نفر جزء پرجمعیت ترین کشورهای اروپایی است. زبان رسمی این کشور آلمانی بوده و واحد پول کشور آلمان یورو است. نرخ بیکاری در این کشور پایین می باشد و نیازمند نیروی کار جوان است. پس با این وجود تحصیل در آلمان و بورسیه تحصیلی در آلمان از استقبال چشم گیری برخوردار است.

کشور آلمان جزء بزرگترین صادرکنندگان کالا و کشوری توسعه یافته است. اما با این وجود ابهاماتی در مورد چگونگی شرایط بورسیه تحصیلی در آلمان، دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور و هزینه زندگی در آلمان وجود دارد. هیچ جای نگرانی نیست، زیرا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شرایط بورسیه تحصیلی در آلمان

بورسیه تحصیلی در آلمان شرایط ویژه ای دارد که در این مقاله قدم به قدم با هم مورد بررسی قرار می دهیم. در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی با شرایط خاص مورد پذیرش قرار می گیرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که برای مقطع دکترا رزومه قوی و علمی مورد نیاز است و همچنین مواردی از قبیل سطح زبان بالا، نمرات و معدل خوب و مقالات علمی و به روز. برای مقطع دکترا مدرک زبان انگلیسی و زبان رسمی آلمان یکی دیگر از شرایط مهم می باشد.

به طور مثال برای زبان آلمانی حداقل B2 و زبان انگلیسی آیلتس 6.5 مورد نیاز است. بورسیه تحصیلی در آلمان به 2 صورت است یا کل هزینه ها را شامل می شود و یا بخشی از هزینه ها را پوشش می دهد. در مجموع بورسیه ها به 2 بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند:

بورسیه دولتی خود به 2 دسته تقسیم می شود:

نام بورسیهتوضیحات
بورسیه DAADمحبوب ترین بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد است که شامل کمک هزینه تحصیلی و فرصت های مالی برای دانشجویان خارجی می شود.
بورسیه اراسموساین بورسیه از طرف کمیسیون اروپا اعطاء می شود و کمک هزینه زندگی دانشجو در اروپا را شامل می‌شود.

بورسیه غیر دولتی شامل چندین نوع بورسیه می شود:

  • بورسیه تحصیلی هاینریش بل
  • بورسیه تحصیلی کارت هانسن
  • بورسیه دوره فوق دکتر فلوشیپ و انشتین
  • بورسیه ماویستا

هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با کشورهای دیگر تفاوت به سزایی دارد. اما اگر بخواهیم به طور میانگین هزینه زندگی در کشور آلمان را در نظر بگیریم چیزی حدود 850€ الی 1200€ (یورو) در ماه می باشد. توجه به این نکته را هم نباید فراموش کنیم که بورسیه تحصیلی در آلمان شامل تمام هزینه ها نمی شود. 2 شهر بزرگ آلمان یعنی مونیخ و اشتوتگارت از گران ترین شهرهای جهان هستند.

در جدول زیر لیستی از هزینه های زندگی در شهرهای آلمان را برای شما شرح داده ایم:

لیست اقلامهزینه به یورو
رستوران ارزان قیمت10€
کاپوچینو3€
گوشت گاو11€
بلیط یک طرفه2€
تاکسی یک طرفه2€
هزینه یک بطری شیر0.71€
یک کیلو گرم برنج2.1€

بورسیه تحصیلی در آلمان و دانشگاه های بین المللی

در مبحث بورسیه تحصیلی باید در مورد دانشگاه های معتبر نیز اطلاعاتی داشت. انتخاب دانشگاه برای تحصیل و اشتغال زایی بعد از تحصیل مورد توجه همگان است. کشور آلمان دارای دانشگاه های بسیاری می باشد که به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند.

جدول زیر به منظور شناخت شما با بهترین دانشگاه های آلمان فراهم شده است:

نام دانشگاهرتبه در جهان
دانشگاه ال ام یو مونیخ آلمان91
دانشگاه هیلبرگ93
دانشگاه فنی در مونیخ111
دانشگاه فنی در آخن135
دانشگاه هامبورگ آلمان160
دانشگاه برلین آلمان191
دانشگاه فردریش ویهلمز169

بورسیه تحصیلی در آلمان و دانشگاه های بین المللی

بورسیه تحصیلی در آلمان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانشگاه های آلمان هر گونه هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی را دریافت نمی کنند، برخی از دانشگاه ها حدود 50€ (یورو) بابت هزینه اداری یا سهم ترم را دریافت می کنند. زمان برنامه کارشناسی ارشد بین 2 الی 4 ترم می باشد. در مقطع کارشناسی عموما بورسیه اعطاء نمی شود یا مراحل سختی دارد. اما در کل متقاضیان می توانند برای اخذ بورسیه درخواست خود را ارائه دهند. مقطع کارشناسی ارشد براساس هزینه است که شامل هزینه ثبت نام و تایید هزینه ها می باشد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی در آلمان

لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای آلمان جهت بورسیه تحصیلی شامل مواردی از قبیل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر، داشتن آیلتس 6.5، ریز نمرات دیپلم، پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، 2 توصیه نامه از اساتید، ارائه مدارک زبان انگلیسی و زبان آلمانی می باشند. دانشجویان متقاضی تحصیل در آلمان باید پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه ویزای تحصیلی آلمان را از سفارت های این کشور در کشور مبدا دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر
  • 2 فتوکپی گذرنامه
  • گواهی تولد
  • گواهی ازدواج
  • مجوز قبلی اقامت آلمان (درصورت وجود)
  • اثبات تمکن مالی

در مبحث اثبات منابع مالی که یکی از شرایط مهم برای دریافت ویزای تحصیلی و بورسیه تحصیلی در کشور آلمان می باشد، بهتر است که به چند مورد توجه داشته باشید:

  • وجود 8640€ (یورو) سپرده در یک حساب بانکی مسدود شده
  • نامه تعهد توسط یک مقیم یا تابع آلمانی
  • تضمین بانکی
  • گواهی اعطاء بورس تحصیلی

هزینه بورسیه تحصیلی در آلمان در مقطع کارشناسی

به طور کلی هزینه متوسط تحصیل در آلمان حدود 850€ الی 1200€ (یورو) می باشد. افراد پس از تحصیل در این کشور به مدت 18 ماه می توانند به دنبال شغل باشند. همچنین دانشجویان بین المللی در طول تحصیل اجازه حداکثر 20 ساعت کار در هفته را دارند. امکان پذیرش بورسیه تحصیلی آلمان برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ضعیف است، اما برای دکترا با رزومه عالی مناسب است. مبالغ بورسیه با توجه به مقاطع مختلف متفاوت است. دوره کارشناسی حدود 4 سال است.

دانشجویان در حین تحصیل اجازه حدود 10 ساعت کار در هفته را دارند. در این مقطع می توان به بودجه فدرال و دیگر کمک های مالی به عنوان بورسیه تحصیلی می توان اشاره کرد؛ مانند بورسیه تحصیلی LPP که مخصوص افراد بالای 18سال است که مجروح شده اند، حدود 5000€ (یورو)، بورسیه Mailcheck که حدود 1500$ (دلار) در نظر گرفته شده است. همچنین بورسیه Trendhim حدود 2300$ (دلار) است که به دانشجویان واجد شرایط اعطاء می شود.

در این مقاله سعی کردیم شرایط بورسیه تحصیلی در آلمان را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با خواندن مقاله مذکور به پاسخ بسیاری از سوالات خود برسید. جهت اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و از مشاوره تلفنی رایگان در مورد انواع روش های مهاجرت به آلمان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :