مهاجرت به کشور آلمان

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

همه افرادی که فکر مهاجرت و ادامه زندگی در کشور آلمان را در سر دارند، بدون شک به دنبال آشنایی با بهترین شهرهای آلمان برای زندگی هستند. آلمان کشور وسیعی است و شهرهای متفاوت این کشور شرایط مختلفی دارند و طبیعتا امکانات موجود در هر شهر و هزینه های زندگی در آن شهرها نیز متفاوت است. آلمان هفدهمین کشور پرجمعیت جهان از نظر آماری است. از این رو بر اساس آخرین آمار ارائه شده بیش از 84 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. از میان این جمعیت در حدود 20% مهاجر غیر آلمانی در این کشور زندگی می کنند که درصد قابل توجهی از آنها از غرب آسیا راهی این کشور شده اند.

زمانی که صحبت از آلمان به میان می آید، نام شهرهای بسیار زیادی به ذهن خطور می کند اما باید دید بهترین شهرهای آلمان برای زندگی کدام است و کدام یک از این شهرها می تواند شرایط بهتری را برای زندگی افراد ایجاد کند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با هر یک از شهرهای کشور آلمان در اختیار شما قرار خواهند داد.

پرجمعیت ترین شهرهای آلمان

یکی از مهم ترین ملاک های سنجش کیفیت زندگی در شهرهای مختلف جمعیت آن شهر است. ما نیز به همین دلیل در جدول زیر به بررسی جمعیت شهرهای مختلف کشور آلمان پرداخته ایم:

رتبهنامایالتجمعیت
1برلینبرلین3710156
2هامبورگهامبورگ1787408
3مونیخباواریا1450381
4کلنوستفالن1060582
5فرانکفورتهسن732688
6اشتوتگراتوورتمبرگ623738
7دوسلدورفوستفالن612178
8دورتمندوستفالن586181
9اسنوستفالن582624
10لایپزیشساکسونی560472

برلین به عنوان پایتخت کشور آلمان یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور است. پس از آن 2 شهر صنعتی هامبورگ و مونیخ قرار دارند. جمعیت ایرانی ها در شهر هامبورگ بیش از سایر شهرهای این کشور است.

بهترین شهرهای آموزشی آلمان

در صورتی که قصد تحصیل در آلمان را دارید، باید یکی از بهترین شهرهای این کشور را برای ادامه زندگی خود انتخاب کنید. درسدن یکی از بهترین شهرهای کشور آلمان برای دانشجویان است. بیش از 40000 دانشجو در این شهر مشغول به تحصیل هستند و این نشان از اهمیت این شهر برای دانشجویان دارد. درسدن به عنوان جعبه جواهرات آلمان شناخته می شود. در شب ها نیز یک شهر فعال و سرزنده است. هزینه زندگی در این شهر نسبت به بسیاری از شهرهای کشور آلمان بسیار کمتر است.

فرانکفورت و هامبورگ نیز 2 شهر بسیار مهم آموزشی در کشور آلمان هستند که سالیانه دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل خود راهی این 2 شهر می شوند. باید اشاره داشت که هامبورگ در کنار برلین از جمله گران قیمت ترین شهرهای کشور آلمان هستند. اما از سوی دیگر یکی از مهم ترین شهرهای این کشور از نظر بازار کار و فرصت های شغلی است. فرانکفورت نیز به عنوان بازار بین المللی کشور آلمان شناخته می شود، که از جمله ثروتمندترین شهرهای کشور آلمان است. 2 دانشگاه فرانکفورت و هامبورگ از جمله برترین دانشگاه های این کشور هستند.

برلین بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

بدون شک از جمله بهترین شهرهای آلمان برای زندگی، پایتخت این کشور یعنی برلین است. از آن جا که بخش قابل توجهی از برلین در جنگ جهانی دوم به ویرانه تبدیل شد، خیابان های این شهر جلوه ای از شهرسازی مدرن است که باعث شده است برخی از مناطق این شهر نیز به شهرت برسند. بیشتر مهاجران اروپایی کشور آلمان، راهی شهر برلین می شوند. اگرچه برلین پرجمعیت ترین شهر کشور آلمان است اما این شهر از نظر توجه به محیط زیست نیز یکی از مشهورترین شهرهای جهان است. به خوبی می توان جنگل ها، رودخانه ها، پارک های انسان ساخت و طبیعی و دریاچه های این شهر را جلوه ای از توجه به طبیعت در این شهر برشمرد.

بیش از 15000 شهروند مهاجر در این شهر زندگی می کنند و از نظر سنی نیز یکی از جوان ترین شهرهای کشور آلمان است. آلمانی ها کمتر به زبان انگلیسی صحبت می کنند اما برلین شهری است که بیش ترین انگلیسی زبان را در خود جای داده است. برخی از مشاغل موجود در شهر برلین نیز تنها مناسب انگلیسی زبان هاست. از این رو می توان به این نکته اشاره داشت که هزینه اجاره یک خانه با 3 اتاق خواب در پایتخت آلمان در حدود 1500€ (یورو) برای یک ماه است. شاخص کیفیت زندگی در این شهر 167 است. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در آلمان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

برلین بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

دوسلدورف یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

اگر به فکر بالاترین سطح آرامش در کشور آلمان هستید، دوسلدورف بهترین شهر آلمان از نظر شاخص های کیفیت زندگی است و به عنوان ششمین شهر برتر جهان شناخته می شود. چرا که شاخص کیفیت زندگی در آن 187.63 است. دوسلدورف یک شهر با فرصت های شغلی فراوان است. چرا که خواستگاه بسیاری از بانک های کشور آلمان است. از این رو رستوران های بی شمار، شرکت های بزرگ چند ملیتی و رسانه های عمومی موجود در این شهر فرصت های شغلی فراوانی را ایجاد می کند.

با وجود همه این تفاسیر دوسلدورف مهاجران خارجی فراوانی را به خود ندیده است و تعداد مهاجران در این شهر بسیار محدود است. اگر قصد مهاجرت به آلمان به خصوص شهر دوسلدورف را دارید، حتما تسلط خود به زبان آلمانی را در بالاترین سطح ممکن قرار دهید تا بتوانید به راحتی در این شهر زندگی کنید. دوسلدورف یکی از گران قیمت ترین شهرهای کشور آلمان است. به گونه ای که اجاره یک خانه با 3 اتاق خواب در این شهر صنعتی در حدود 1700€ (یورو) برای یک ماه است.

شرایط مهاجرت و زندگی در هامبورگ آلمان

هامبورگ دومین شهر بزرگ کشور آلمان است و قطعا یکی از مهم ترین و بهترین شهرهای آلمان برای زندگی است. جمعیت هامبورگ به نسبت مساحت آن بسیار کمتر است و تراکم جمعیتی در این شهر در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. در حومه شهر هامبورگ رودخانه های فراوانی دیده می شود. از این رو هامبورگ را به یکی از شهرهای مهم ساحلی آلمان تبدیل کرده است. بخش قابل توجهی از شهروندان خارجی و مهاجران کشور آلمان در شهر هامبورگ ساکن هستند.

به همین دلیل زبان انگلیسی به خوبی در شهر هامبورگ رایج است. فرصت های شغلی بسیار زیادی در شهر هامبورگ وجود دارد که مهاجرین نیز می توانند به راحتی این شغل ها را در اختیار بگیرند. اجازه یک واحد مسکونی در شهر هامبورگ با 3 اتاق خواب بسته به محل قرارگیری آن در شهر می تواند 1000€ الی 2000€ (یورو) هزینه در بر داشته باشد و شاخص کیفیت زندگی در این شهر 179.48 است. جهت اطلاع از شرایط کار در آلمان می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

شرایط زندگی در شهر مونیخ آلمان

امنیت در مونیخ بیش از سایر شهرهای کشور آلمان است. همچنین از نظر شاخص های کیفیت زندگی نیز مونیخ در جمع برترین شهرهای کشور آلمان قرار دارد. معماری مونیخ بسیار جذاب است و این شهر محل برگزاری فستیوال های مهم بین المللی است. به همین دلیل سالیانه جمعیت زیادی از توریست ها برای بازدید از مونیخ راهی کشور آلمان می شوند.

این امکان سبب شده است تا فرصت های شغلی فراوانی در این شهر ایجاد شود. البته همین مسئله باعث شده است تا این شهر در شمار شهرهای گران قیمت در کشور آلمان قرار گیرد و هزینه اجازه یک واحد مسکونی با 3 اتاق در آن به بیش از 2000€ (یورو) در ماه برسد. شاخص کیفیت زندگی در مونیخ 185.16 است. تنها نکته منفی در رابطه با شاخص های کیفیت زندگی در مونیخ، بالا بودن هزینه خرید ملک به نسبت درآمد در این شهر است.

شرایط زندگی در فرانکفورت، پایتخت اقتصادی آلمان

فرانکفورت پایتخت اقتصادی کشور آلمان است و فرصت های شغلی بسیار زیادی در زمینه امور مالی در این شهر وجود دارد. رستوران ها و سالن های غذاخوری در فرانکفورت بالاترین سطح تنوع و کیفیت را در کشور آلمان دارند و شب های این شهر، بسیار زنده و پر نشاط سپری می شوند. بسیاری از افرادی که در شهر فرانکفورت کار می کنند، ترجیح می دهند که در حومه این شهر زندگی کنند. چرا که این مناطق از توسعه بسیار زیادی برخوردار بوده و هزینه های زندگی در آن به مراتب کمتر از نقاط مرکزی شهر است. اجاره یک واحد مسکونی با 3 اتاق خواب در مرکز شهر در حدود 1500€ (یورو) است.

ولی در حومه این شهر می توان با هزینه ای در حدود 1000€ (یورو) خانه مشابهی اجاره کرد. اگرچه شاخص کیفت زندگی در این شهر 171 است و شاید به نظر کم به نظر برسد. اما نسبت به بسیاری از شهرهای برتر جهان در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات فراوانی در رابطه با بهترین شهرهای آلمان برای زندگی در اختیار دارند که با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با ایشان، می توانید اطلاعات تکمیلی در این زمینه و مهاجرت به کشور آلمان بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :