مهاجرت تحصیلی سوئیس

بهترین دانشگاه های سوئیس

بهترین دانشگاه های سوئیس

اطلاع از بهترین دانشگاه های سوئیس باعث می شود تا دانشجویان، با این کشور و سیستم آموزشی آن برای ادامه تحصیل به طور کامل آشنا شوند. کشور سوئیس، به صلح و بی طرفی و آرامش معروف است. همانطور که می دانید، سوئیس در جهان از بهترین کشورها برای زندگی است. زیرا معیارهای رفاه و امکانات و امید به زندگی در این کشور بسیار بالا است. از این رو هزینه زندگی در سوئیس نیز پایین است و تمام منابع طبیعی در آن به وفور یافت می شود.

دانشگاه های کشور سوئیس در رتبه بندی جهانی نیز رتبه های درخشانی کسب کرده اند. زیرا همه آنها با قوانین و مقررات عالی همراه هستند. از این رو آموزش و تدریس توسط استادان با رتبه های علمی استاندارد صورت می پذیرد. معیارهای آموزش عالی در دانشگاه های کشور سوئیس از مزایای تحصیل در این کشور است. تحصیل در بهترین دانشگاه های سوئیس یکی از بهترین فرصت ها برای قدم گذاشتن در جهانی متفاوت است. تحصیل در سوئیس مانند یک سکوی پرتاب می باشد که موجب پیشرفت و بهبود مهارت های زبانی شما خواهد شد. در خصوص بهترین دانشگاه های سوئیس در ادامه این مقاله، نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیشتر صحبت خواهند کرد.

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های سوئیس

هزینه های تحصیل در سوئیس برای دانشجویان از مهم ترین موارد است که نیاز به بررسی دارد تا خود را برای آن حاضر کنند. دارا بودن بهترین رتبه امنیت و مقرون به صرفه ترین هزینه ها برای زندگی و تحصیل در سوئیس قابل توجه همگان قرار می گیرد. همچنین شما می توانید در مدت زمان دانشجویی و در حین تحصیل بنا بر قواعد و مقررات کشور سوئیس کار کنید و درآمد مناسبی داشته باشید که کمک خرج شما باشد. همچنین می توانید تا 10 ساعت در یک هفته به کار دانشجویی در سوئیس بپردازید. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 149608CHF (فرانک سوئیس) می باشد.

در جدول زیر برخی از هزینه های زندگی را برای شما ارائه کرده ایم:

لیست اقلامهزینه به فرانک سوئیس
نانCHF2.76
شیرCHF1.57
تخم مرغCHF5.41
پنیرCHF22.04
موزCHF2.87
پرتقالCHF3.48
بلیط یک طرفهCHF3.60
قبوض خدماتیCHF29.19

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های سوئیس

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های سوئیس

بحث دیگری که مورد توجه دانشجویان قرار می گیرد بورسیه های تحصیلی است. تحصیل در دانشگاه های اروپایی نیازمند هزینه هایی است. بورسیه های تحصیلی در کشور سوئیس به دانشجویان بین المللی که تحصیلات عالیه را می گذرانند تعلق می گیرد. به عبارت دیگر این بیشترین میزان اختصاص بورسیه به غیر بومی هاست. برخی از بورسیه هایی که به مقاطع دکترا تعلق می گیرد تا 40000CHF (فرانک سوئیس) نیز می رسد.

دانشگاه لوزان که یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس است، بیشتر به دانشجویان حقوق و رشته های اقتصاد و مدیریت مالی بورسیه اختصاص می دهد. اکثر بورسیه ها در سوئیس، شامل معافیت از شهریه و یا تخفیف در مبلغ آن می شود، دانشگاه بازل و سنت گالن نیز بورسیه اعطاء می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به سوئیس، مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های سوئیس

بهترین دانشگاه های سوئیس، هر ساله در لیست رتبه بندی جهانی اعلام می شوند که در میان آنها دانشگاه ETH زوریخ یا همان موسسه فناوری فدرال سوئیس می باشد. این دانشگاه رشته های تخصصی را در زمینه مهندسی ارائه می کند که از بهترین رشته ها برای تحصیل در سوئیس است. از جهاتی این دانشگاه یک دانشگاه دولتی محسوب می شود. زیرا دستورات آن را اجرا می کند و از آن تاثیر می پذیرد. این دانشگاه همچنان سنت های اصیل خود را در خصوص دانشگاه نگاه داشته و از آنان پیروی می کند. ویژگی هایی همچون مسئولیت و تعهد و کارآفرینی و شرکت در بحث های آزاد در تمام دانشجویان نهادینه می شود.

بهترین دانشگاه های سوئیس در سال جاری در جدول زیر نام برده شده اند:

دانشگاهشهررتبه دانشگاه ها در سوئیسرتبه دانشگاه های سوئیس در رتبه بندی جهانی
ETH زوریخزوریخ113
École Polytechnique Fédérale de Lausanneلوزان238
دانشگاه زوریخزوریخ390
دانشگاه بازلبازل494
دانشگاه برنبرن5113
دانشگاه ژنوژنو6144
دانشگاه لوزانلوزان7198
دانشگاه فریبرگفریبورگ8301-350
Università della Svizzera Italianaلوگانو9301-350
دانشگاه سنت گالن سنتگالن10401-500
دانشگاه نوشاتلنوشاتل11501-600

رشته های تحصیلی بهترین دانشگاه های سوئیس

به طور کلی در کشور سوئیس برای آموزش و تحصیلات آکادمیک بسیار ارزش قائل هستند. لذا این کشور دانشگاه های خوبی دارد که بسیاری از رشته های مهم را منطبق با جدیدترین اتفافات و تغییر و تحولات جامعه و تاریخ ارائه می دهند. بزرگترین دانشگاه در کشور سوئیس دانشگاه زوریخ است که دانشجویان زیادی دارد و شامل 7 دانشکده می شود. همچنین درباره مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

در این دانشگاه رشته های بسیاری تدریس می شود که مقصد بسیاری از علاقمندان به تحصیل است. رشته های فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر و زیست شناسی و اقتصاد از مهم ترین و پرتقاضاترین رشته ها در این کشور محسوب می شود.

برخی دیگر از مهم ترین رشته ها در کشور سوئیس عبارتند از:

  • مطالعات اجتماعی
  • مهندسی انرژی
  • مطالعات تطبیقی
  • مدیریت مالی
  • مدیریت بانکداری

دانشگاه بازل و دانشگاه برن از دیگر زیباترین دانشگاه ها در این کشور هستند، بازل قدیمی ترین دانشگاه سوئیس است. دانشگاه برن نیز در سال 1834 تاسیس شده است. شهر برن، از برترین شهرهای دانشجویی سوئیس توسط این دانشگاه و با گذر زمان به سرعت رشد کرد. یکی از اولین دانشگاه هایی که درهای خود را به روی زنان باز کرد. از این رو موجبات پیشرفت آنان را فراهم کرد دانشگاه برن بود. دانشگاه ژنو نیز از بهترین دانشگاه های کشور سوئیس است که بسیار معروف بوده است. دومین دانشگاه از لحاظ بزرگی است. بدین ترتیب برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت با مشاوران متبحر در امر مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :