مهاجرت به کشور آمریکا

بزرگترین صنایع آمریکا

بزرگترین صنایع آمریکا

ایالات متحده آمریکا جزء بزرگترین صنایع آمریکا می باشد، این کشور بیش از 20% تولید ناخالص داخلی اسمی کل جهان را به خود اختصاص داده است. مسلما بخش صنعتی آمریکا به خصوص بزرگترین صنایع آمریکا در اقتصاد این کشور نقش قابل توجهی را ایفا می کند. اگرچه صنعت آمریکا به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور در سال های گذشته کاهش یافته اما این یک بخش جدایی ناپذیر از اقتصاد ایالات متحده می باشد.

در برخی نواحی این بخش رشد قابل توجهی را شاهد بوده است. از دهه 1960 تولید در آمریکا روندی رو به کاهش داشته است. اما در برخی محصولات خاص فروش رو به افزایش بوده است. همچنین با اتکا به روش های نوین و فن آوری های به روز حاصل شده است. گروه ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بزرگترین صنایع آمریکا بر اساس تولید ناخالص داخلی و میزان صادرات پرداخته است.

درباره صنعت آمریکا

پس از گذشت سال های جنگ داخلی در آمریکا، این کشور به عنوان غول صنعتی ظاهر شد. صنایع قدیمی در این کشور گسترش یافت و صنایع جدید زیادی از جمله پالایش نفت، تولید فولاد و نیروی برق پدیدار شد. همچنین راه آهن بطور قابل توجهی گسترش یافت. حتی بخش های دور افتاده کشور را به بازار پر رونقی در اقتصاد آمریکا تبدیل کرد. رشد صنعتی باعث تحول جامعه آمریکا شد. طبقه جدیدی از صنعتگران ثروتمند و طبقه متوسط ​​مرفه را در آمریکا موجب شد. همچنین یک طبقه کارگری بسیار گسترده ایجاد شد. نیروی کار که امکان صنعتی سازی را امکان پذیر ساخته بود، متشکل از میلیون ها مهاجر تازه وارد و حتی تعداد بیشتری از مهاجران از مناطق روستایی بود.

در دهه 1840 و 1850 در آمریکا، شهروندان این کشور تحولات عظیمی را در طول زندگی خود تجربه کردند. برخی از این تغییرات ناشی از یک انقلاب گسترده در بخش فن آوری بود. به عنوان مثال منبع اصلی نور از شمع ها، به لامپ های نفت سفید و سپس به لامپ های برقی تغییر یافت؛ حمل و نقل نیز از لوکوموتیوهای بخار به ماشین های برقی و اتومبیل های بنزینی تحول یافت. آنها در جامعه ای بودند که اکثریت قریب به اتفاق مردم درگیر کشاورزی بودند. در طول زندگی خود یک انقلاب صنعتی را تجربه کردند که روش های کار میلیون ها انسان در آنجا و زندگی را به طور اساسی دچار تحول کرد. مهاجرت میلیون ها نفر از مردم روستایی به شهرها موجب توسعه شهرنشینی و رشد شهرهای صنعتی در آمریکا شد.

بررسی بزرگترین صنایع آمریکا

در حال حاضر ایالات متحده قدرتمندترین اقتصاد در جهان است. این کشور پس از جنگ جهانی دوم ثروت عظیمی را به دست آورد. همچنین از دانش مهاجرین و دانشمندان غیر آمریکایی برای توسعه و رشد کشور خود استفاده کرد. ایالات متحده آمریکا با تولید ناخالص داخلی (GDP) بیش از 21 تریلیون $ (دلار) در سال 2019 بیشترین میزان تولید ناخالص ملی در جهان را دارد. این باعث می شود این کشور به عنوان قوی ترین اقتصاد جهانی نام بگیرد. اگر چه کشورهایی نظیر چین در حال به چالش کشیدن آمریکا هستند. اما این کشور اختلاف خود را با دیگر کشورها حفظ کرده است. از نظر بسیاری از صنایع بسیار قوی تری برخوردار می باشد.

در جدول زیر 10 صنعت بزرگ آمریکا بر اساس تولید ناخالص داخلی آورده شده است:

رتبهصنعتدرآمد به دلارسهم GDPخدمات ارائه شدهشرکت بزرگ
1املاک و مستغلات22657 میلیارد $13%فروش و انتقال املاکAmerican Landmark Properties
2خدمات حرفه ای و تجاری20983 میلیارد $12%خدمات علمی، فنی و حقوقی Mobile Mechanic
3دولت ایالتی و محلی 15387 میلیارد $9.1%خدمات حقوقیBureau of Economic Analysis
4امور مالی و بیمه12612 میلیارد $7.2%بانک و بیمهJohn Hancock Life Insurance
5مراقبت های اجتماعی12442 میلیارد $7.1%مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعیAnthem
6تولید کالاهای بادوام10376 میلیارد $6%وسایل نقلیه، مصالح ساختمانیWhirlpool
7عمده فروشی10376 میلیارد $6%فروشگاه های بزرگWholesale Central
8خرده فروشی 1014 میلیارد $5.8%کالاهای خردAmazon
9تولید کالاهای مصرفی954 میلیارد $5.5%پارچه، سوخت های فسیلی و کشاورزیAmerican Eagle Outfitters
10اطلاعات809 میلیارد $4.6%اینترنت، رسانه و انتشاراتGoogle

صنعت املاک در آمریکا

املاک و مستغلات، اجاره و لیزینگ بزرگترین بخش اقتصاد ایالات متحده است که با ارزش افزوده تولید ناخالص داخلی 1898 تریلیون $ (دلار) 13% از تولید ناخالص داخلی ملی آمریکا را تشکیل می دهد. این بخش از 2 ناحیه به اقتصاد آمریکا کمک می کند. اولین مورد از طریق هزینه های پرداخت شده از طریق اجاره و پرداخت لوازم خانگی و دیگری از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک که شامل احداث واحدهای جدید مسکن و بازسازی مسکن است می باشد. این صنعت نقش مهمی را در اقتصاد ایالات متحده ایفا می کند و تاثیر این صنعت به بهترین وجه در طی رکود سال 2008 نشان داده شد.

جایی که کاهش در سطح قیمت مسکن باعث بدترین رکود اقتصادی آمریکا در قرن 21 شد. صنعت املاک همچنین با ایجاد بیش از 1.9 میلیون شغل در بخش های مختلف صنعت املاک و مستغلات، اجاره و لیزینگ نقش مهمی را در اشتغال ایفا می کند.

صنعت خدمات حرفه ای و تجاری در آمریکا

همانطور که مشاهده کردید در سال 2019 بخش خدمات حرفه ای و تجاری در ایالات متحده 12% تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. صنعت خدمات حرفه ای و تجاری آمریکا در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. به یکی از بزرگترین صنایع آمریکا تبدیل شده است. این صنعت در سال های اخیر باعث افزایش اشتغال شده و فرصت های شغلی زیادی را برای افراد حتی کسانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، ایجاد کرد.

این صنعت دارای تنوع زیادی است. به طوری که از دفاتر حقوقی، خدمات مهندسی و طراحی سیستم های رایانه ای گرفته است. دفاتر مرکزی شرکت های خدماتی، مراکز تماس و خدمات سرایداری را شامل می شود. انتظار می رود این صنعت تا سال 2027 بیش از 40000 شغل را در آینده ایجاد کند. در بخش سیستم های رایانه ای و طراحی پیش بینی می شود با نرخ 29% و ایجاد 4700 شغل سریع ترین و بیشترین سهم را داشته باشد.

بیشترین کالاهای صادراتی و بزگترین صنایع آمریکا

ایالات متحده آمریکا در سال 2018، کالاهای بسیار را به ارزش 1666 تریلیون $ (دلار) در ساسر جهان صادر کرده که این مقدار نسبت به سال قبل 7.7% رشد داشته است. درآمد حاصل از صادرات کالا در ایالات متحده در سال 2018 با توجه به جمعیت 329 میلیون نفری آمریکا به ازای هر نفر 5100$ (دلار) می باشد. با ارزش ترین محصولات صادراتی آمریکا در این سال، مواد نفتی، اتومبیل، نفت خام، قطعات خودرو یا لوازم جانبی، مدارها و میکرو مونتاژها، دستگاه های تلفن از جمله موبایل های هوشمند، تجهیزات الکترو پزشکی، گازهای نفتی، رایانه هایی از جمله پردازشگرها بوده اند. کالاهای صادراتی زیر بالاترین ارزش دلاری را در آمریکا در طی سال 2018 بوده اند.

همچنین درصد سهم هر دسته از کالاهای صادراتی نسبت به صادرات کلی ایالات متحده در جذول زیر نشان داده شده است:

رتبهنوع کالاارزش به دلار درصد سهم از کل صادرات
1لوازم ماشینی مانند کامپیوتر213 میلیارد $12.8%
2سوخت های معدنی مانند نفت189 میلیارد $11.4%
3تجهیزات لوازم الکتریکی176 میلیارد $10.6%
4هواپیما و فضاپیما139 میلیارد $8.4%
5وسایل نقلیه 130 میلیارد $7.8%
6تجهیزات فنی و پزشکی89 میلیارد $5.4%
7پلاستیک و محصولات پلاستیکی66 میلیارد $4%
8سنگ های قیمتی و فلزات گرانبها63 میلیارد $3.8%
9محصولات دارویی48 میلیارد $2.9%
10مواد شیمیایی آلی40 میلیارد $2.4%

بیشترین کالاهای صادراتی و بزرگترین صنایع آمریکا

صنعت ایالتی و دولتی در آمریکا

صنعت ایالتی و دولت های محلی انواع و اقسام بخش های مهم مانند سیستم های آموزشی و دفتر سرشماری ایالات متحده را کنترل می کنند. خدمات حفاظتی مانند نیروی انتظامی و آتش نشانان نیز از طریق سیستم های دولتی و محلی اداره می شوند. هزینه های دولت به 2 بخش سرمایه گذاری دولت و هزینه مصرف نهایی دولت تقسیم می گردد. سرمایه گذاری دولت به عنوان هزینه های دولت برای تامین مالی پروژه ها برای بلند مدت مانند هزینه های تحقیق و همچنین هزینه های زیرساخت ها تعریف می شود. از طرفی دیگر، هزینه های مصرفی دولت برای موارد مصرف مستقیم است. مخارج دولت ایالتی و محلی غالبا از طریق مالیات یا قرض های داخلی و بین المللی مهیا می شود. این بخش در آمریکا جزء بزرگترین صنایع آمریکا می باشد چرا که 9.1% تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

صنعت امور مالی و بیمه در آمریکا

بخش مالی و بیمه یکی دیگر از بزرگترین صنایع آمریکا است که تولید ناخالص داخلی به ارزش افزوده 1.261 تریلیون دلار را دارد که معادل 8٪ از کل تولید ناخالص داخلی می باشد. صنعت مالی و بیمه از 4 بخش مجزا تشکیل شده که شامل حامل های بیمه و اسطه های اعتباری، بانک های فدرال و اوراق بهادار، صندوق ها و سایر بخش های مالی می باشد. رشد صنعت امور مالی و بیمه برای اقتصاد ایالات متحده بسیار مهم است زیرا به تسهیل صادرات ایالات متحده کمک می کند.

همچنین تخمین زده می شود که این صنعت به طور مستقیم بیش از 5 میلیون نفر در ایالات متحده را که معادل 4٪ کل کشور می باشد صاحب شغل کرده است. بسیاری از شرکت ها در ایالات متحده برای ارائه مشاوره مالی و مدیریت دارایی در حال کار هستند، در حالی که شرکت های بیمه زیان های مالی را کاهش می دهند. جهت اطلاع از شرایط کار در آمریکا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

صنعت بهداشت و درمان در آمریکا

صنعت بهداشت و درمان با درآمد 12442 میلیارد $ (دلار) در سال 2019، حدود 7.1% تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. آمریکایی ها برای مراقبت های بهداشتی خود به ازای هر نفر حدود 8608$ (دلار) هزینه می کنند. افزایش بیماری های خطرناک مانند سرطان و همچنین بیماری های ناشی از چاقی باعث شده شهروندان آمریکایی هزینه های بیشتری را برای خدمات درمانی و بهداشتی پرداخت کرده اند. با توجه به پیری کشور و رشد غیرقابل انکار هزینه های پزشکی در سال های اخیر مشاغل مراقبت های بهداشتی به آرامی بیشتر و بیشتر اقتصاد را به دست گرفته است.

در چند سال اخیر برای اولین بار در تاریخ، مراقبت های بهداشتی از تولید و خرده فروشی که مهمترین موتورهای شغلی قرن 20 بوده پیشی گرفت تا به یکی از بزرگترین منابع شغلی در ایالات متحده تبدیل شود. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در آمریکا مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

صنعت خرده فروشی در آمریکا

صنعت تجارت خرده فروشی در ایالات متحده دارای ارزش افزوده تولید ناخالص داخلی 1014 میلیارد $ (دلار) است که معادل 5.8٪ کل تولید ناخالص داخلی (GDP) می باشد. این صنعت فرآیند خرده فروشی را که در آن کالاها به صورت خرد به مردم فروخته می شود شامل می شود. صنعت خرده فروشی شامل تمامی فروشگاه ها و مراکز فروش است که کالاها در آن توسط مردم خریداری می شود. صنعت خرده فروشی همچنین بزرگترین کارفرما در اقتصاد ایالات متحده است. این بخش مسئولیت 10% کل اشتغال در کشور را بر عهده دارد. آمارها نشان می دهد که این صنعت به طور مستقیم یا غیرمستقیم بیش از 15 میلیون شغل را ایجاد کرده است. این بخش همچنین شامل خرده فروشان آنلاین مانند آمازون و eBay است که هر روز میلیون ها دلار فروش می کنند.

آمارها و اطلاعات آورده شده در این مقاله که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده نشان می دهد که چگونه صنایع بزرگ آمریکا در سال های اخیر در اقتصاد کشور و همچنین میزان اشتغال اثر گذار بوده است. مسلما این اطلاعات برای افرادی که خواهان سرمایه گذاری و کار در این کشور هستند می تواند مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :