مهاجرت سرمایه گذاری در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه یکی از راه های جذاب مهاجرتی پیش روی کارآفرینان و سرمایه گذاران ایرانی جهت ثبت سرمایه در کشوری دیگر می باشد. اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق خرید ملک با سرمایه گذاری نامحدود امری امکانپذیر می باشد. بر طبق قانون جدید مهاجرتی ترکیه مصوب شهروندان خارجی صاحب ملک در ترکیه می توانند متقاضی دریافت اقامت ترکیه باشند. مدت اعتبار اقامت ترکیه از طریق خرید ملک حدود یک سال می باشد و امکان تمدید این نوع اقامت برای متقاضیان وجود دارد.

از مزایای این روش اقامتی، امکان تبدیل اقامت موقت ترکیه به اقامت طولانی مدت پس از گذشت 8 سال، اقامت همراه خانواده، بهره مندی از خدمات رایگان دولتی، اخذ شماره مالیاتی، افتتاح حساب بانکی در بانک های ترکیه، انجام انواع مختلف سرمایه گذاری ها بدون محدودیت، مسافرت خارجی معاف از ویزا و نیز امکان اخذ تابعیت ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه پس از گذشت 5 سال از انجام سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه می باشد.

کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور تخصصی بر روی موضوع اقامت ترکیه کار می کنند و در کل فرآیند درخواست ویزای اقامت ترکیه از شروع تا پایان این فرآیند همراه شما خواهند بود. تیم کارشناسان اقامتی تا زمانی با شما کار خواهند کرد که درخواست اقامت شما به نتیجه رسیده و شما روادید اقامتی یا پاسپورت ترکیه ای را اخذ نمایید.

محدودیت های خرید ملک در ترکیه

شما در ترکیه می توانید املاکی مثل املاک مسکونی، اداری، زراعی و تجاری را خریداری نمائید به شرط آنکه شما ملاحظات قانونی را مدنظر قرار دهید. در صورت خرید زمین، شما درباره نوع ساختمان احداثی بر روی آن زمین، ملزم به استعلام از وزارت محیط زیست و شهرنشینی در طی بازه زمانی 2 ساله می باشید. ثبت اسناد مالکیت پس از انجام عملیات خرید بر عهده اداره ثبت املاک ترکیه می باشد.

بر طبق قانون ترکیه، شهروندان خارجی در خرید املاک ترکیه ای دارای محدودیت های قانونی زیر می باشند:

  • حداکثر ملک خریداری شده توسط یک شهروند خارجی در ترکیه می تواند تا 30 هکتار باشد.
  • شهروندان خارجی مجاز به خرید املاک از نواحی ممنوعه نظامی و امنیتی نمی باشند.
  • اشخاص حقیقی خارجی می توانند تا 10% از کل مساحت ناحیه یی که ملک خصوصی در آنجا واقع شده را خریداری نمایند.
  • شرکت های حقوقی که مطابق قوانین کشورهای خود تاسیس شده اند، از محدودیت های فوق معاف می باشند.

شرایط قانونی خرید ملک در ترکیه

بر طیق قانون ترکیه، در صورتی که شما ملکی در ترکیه خریداری نمایید، می توانید ویزای اقامت ترکیه را از این طریق اخذ نمایید. در صورت تمایل، شما می توانید اقامت یک ساله خود را دریافت نموده و مقیم ترکیه شوید. از ویژگی های اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، امکان تمدید سالانه آن می باشد. از اختصاصات دیگر اقامت ترکیه این است که دولت ترکیه همچنین به شما اجازه اخذ پاسپورت ترکیه را پس از 5 سال اقامت فراهم می کند.

پس، شهروندان خارجی صاحب ملک در ترکیه می توانند با اخذ روادید اقامتی خود همچنین، اقامت تک تک اعضای خانواده را کسب نمایند. از این طریق، امکانات زیادی به روی این شهروندان باز می شود از آن جمله می توان به امکان تحصیل رایگان فرزندان، کاریابی آسان در ترکیه و نیز اخذ آسان روادید کار اشاره کرد.

شما می توانید بدون هیچ محدودیت قیمتی در معامله املاک، ویزای اقامتی خود را دریافت نمایید. Tapu سند مالکیت ملک در ترکیه می باشد که ویزای اقامت بر مبنای این سند برای شما صادر می شود. تا زمان اخذ اقامت دائمی، خریدار ملک می تواند ویزای اقامت توریستی اخذ نماید که به مدت 3 ماه معتبر می باشد. مدت زمان رسیدگی به درخواست اقامت ترکیه از طریق خرید ملک ممکن است درحدود 2 ماه طول بکشد.

شرایط قانونی خرید ملک در ترکیه

مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه

همانطوریکه اشاره شد، یکی از راه های سریع مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور استفاده از شیوه دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک می باشد.

مدارک ضروری جهت صدور کارت اقامت ترکیه برای مالکان ملک در ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • اصل و کپی پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماهه
  • 4 قطعه عکس رنگی 4.5×3.5
  • فرم درخواست تکمیل شده توسط متقاضی
  • صورت حساب بانکی موید تمکن مالی (در حدود $500 (دلار) برای اقامت یک ماهه در آنتالیا و $1000 (دلار) برای مناطق دیگر ترکیه)
  • اصل و کپی سند مالکیت ملک در ترکیه (Tapu)
  • بیمه زلزله ملک
  • بیمه سلامت برای هر عضو خانواده متقاضی
  • وضعیت خانوادگی کودکان ترجمه شده و تایید شده توسط سفارت ترکیه در کشور مبدا

ملاحظات قانونی خرید ملک در ترکیه

مادامی که مالک ملک در کشور ترکیه، صاحب مسکن یا زمین مذکور باشد، متقاضی دارای حق تمدید اقامت خود برای یک دوره یک ساله می باشد. اقامت دائمی ترکیه ممکن است نه تنها برای مالکان ملک صادر شود، بلکه همچنین امکان دارد برای اعضای خانواده متقاضی نیز صادر شود. بدین ترتیب لازم به ذکر است که وجود ویزای اقامت ترکیه به شما مجوز کار در کشور ترکیه را اعطاء نکند.

اخذ مشاوره های به هنگام از وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در زمینه کسب اقامت ترکیه از طریق خرید ملک تخصص ویژه ای دارند، می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. به همین دلیل ما توصیه می نماییم که برای صرفه جویی در زمان و هزینه پرونده مهاجرتی خود را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید تا آنها با ارزیابی اولیه از شرایط عمومی شما بهترین گزینه مهاجرتی ممکن را به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :