مهاجرت به کشور پرتغال

افتتاح حساب بانکی در پرتغال

افتتاح حساب بانکی در پرتغال

اگر شما به کشور پرتغال مهاجرت کرده اید یا در آنجا کار می کنید لازم است از قوانین افتتاح حساب بانکی در پرتغال به صورت کامل آگاه شوید. به طور کلی مهاجران و کارمندان خارجی که در کشور پرتغال می باشند جهت دریافت حقوق و پرداخت قبض های ماهانه به حساب بانکی نیاز دارند. در کشور پرتغال چندین بانک وجود دارد که متقاضیان می توانند در آنها حساب باز کنند و به علاوه، بانک های بین المللی نیز در کشور پرتغال شعبه دارند به طوری که هر کدام طیف وسیعی از حساب ها و همچنین خدمات اضافی را ارائه می دهند.

کلرشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سوالاتی در رابطه با افتتاح حساب بانکی در پرتغال پاسخ داده خواهد شد:

  • مدارک لازم جهت افتتاح سحاب بانکی در پرتغال چیست؟
  • افتتاح حساب بانکی در پرتغال چه مزایایی به همراه دارد؟

مزایای افتتاح حساب بانکی در پرتغال

کشور پرتغال دارای سیستم بانکی مدرن می باشد که شامل یکی از پیشرفته ترین شبکه های بین بانکی در جهان است. در حال حاضر بیش از 150 بانک در کشور پرتغال وجود دارد که به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • بانک های ملی خصوصی
  • بانک های بین المللی
  • بانک های خرده فروشی عمومی
  • بانک های تعاونی منطقه ای
  • بانک های سرمایه گذاری
  • بانک های پس انداز

بیشتر بانک ها در کشور پرتغال متعلق به انجمن بانکی پرتغال می باشند. بانک مرکزی واقع در «بانکو دو پرتغال» است که به عنوان مرجع نظارتی بانک های پرتغال عمل می کند. داشتن حساب بانکی در کشور پرتغال یک شرط ضروری نمی باشد و مدیریت امور مالی از طریق یک حساب بانکی خارج از کشور یا خارج از کشور ممکن می باشد. برای هر کسی که در خارج از کشور کار می کند داشتن حساب دریایی (offshore account) یا به طور مکرر پول را بین کشورها منتقل می کند می تواند بسیار مفید باشد.

بررسی حساب های خارج از کشور پرتغال که محل سکونت دارندگان حساب در خارج از کشور قرار دارند از شرایط به خصوصی برخوردار خواهد بود. معمولا مزایای مشخصی دارد که می توان به طیف گسترده تری از خدمات مرزی و مالیات کمتر بر وجوه را دارند، اشاره کرد. می توان نتیجه گرفت که اگر شما به مدت طولانی به کشور پرتغال نقل مکان کرده باشید، داشتن یک حساب بانکی در کشور پرتغال زندگی را بر شما بسیار آسان می کند. بدین ترتیب این امر، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما در معاملات روزانه خواهد شد. بدین ترتیب کارهایی از قبیل پرداخت قبوض خانوار پرتغالی، دریافت دستمزد و گرفتن وام برای متقاضیان امکان پذیر خواهد بود.

مزایای افتتاح حساب بانکی در پرتغال

قوانین قبل از افتتاح حساب بانکی در پرتغال

اگر متقاضی پیش از افتتاح حساب بانکی به پرتغال مهاجرت کرده باشد، به شرط داشتن کارت بانکی بین المللی مانند ویزا یا مستر کارت، می تواند پول خود را مدیریت کرده و از یک حساب خارج از کشور معاملات مالی انجام دهد. با این حال، این گزینه گران می باشد. پس بهتر است که هرچه زودتر یک حساب بانکی در کشور پرتغال افتتاح کنید. تنها یک گزینه وجود دارد که قبل از انتقال حساب، متقاضی باید برای باز کردن حساب بررسی کند.

چندین راه برای انجام این کار وجود دارد که در زیر آمده است:

  • افتتاح حساب غیر مقیم در کشور پرتغال به این معنی است که شما می توانید قبل از انتقال وجه نقد حساب خود را باز کنید و سپس حساب را به یک حساب مقیم کامل منتقل کنید.
  • انتخاب یک بانک بین المللی که در پرتغال و در کشور متقاضی شعبه داشته باشد.
  • افتتاح حساب بانکی موبایل در کشور پرتغال که از هر کشوری قابل انجام است.

اگر متقاضی تمایل به مراحل درخواست یک حساب بانکی سنتی در کشور پرتغال را نداشته باشد، گزینه ای ساده تر و سریع تر افتتاح حساب در یک بانک تلفن همراه می باشد. معمولا این حساب ها در عرض چند دقیقه با تلفن هوشمند یا اینترنت باز می شوند.

بانک های تلفن همراه بین المللی که در کشور پرتغال فعالیت می کنند عبارتند از:

  • N26
  • bunq
  • Revolut

متقاضی باید مشخصات شخصی مانند شماره تلفن همراه، آدرس پست الکترونیکی و آدرس محل اقامت را ارائه دهد. اما به ارائه لیست کامل اسناد مورد نیاز بانک های استاندارد نمی باشد. معمولا، هرگونه اسناد مورد نیاز می تواند با استفاده از اسکن یا عکس به صورت آنلاین ارسال شود. در خصوص مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

افتتاح حساب بانکی در پرتغال به عنوان مهاجر

اکثر بانک ها در پرتغال برای افتتاح حساب بانکی متقاضی را ملزم به مراجعه به شعبه محلی می کنند، اگرچه تعداد کمی از آن ها به فرد امکان می دهد یک حساب بانکی پرتغال را به صورت آنلاین باز نمایند. نحوه افتتاح حساب بانکی در کشور پرتغال از بانکی به بانک دیگر متفاوت است، اما به عنوان یک راهنمای اصلی، باید مراحل زیر را طی نمایید. برای افتتاح حساب بانکی در پرتغال، ابتدا باید شعبه محلی نزدیک خود را پیدا کنید. اگر زبان پرتغالی شما مسلط نیست، بهتر است بدانید که آیا در شعبه کارکنان انگلیسی زبان وجود دارد یا خیر. در غیر اینصورت، ممکن است یک مترجم یا کتاب با عبارات زیادی در رابطه با بانک همراه داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله اجاره خانه در پرتغال را بررسی بفرمائید.

اگر قصد دارید که حساب غیر مقیم افتتاح کنید، معمولا باید جزییات آدرس خارج از کشور خود را که برای اهداف مالیاتی استفاده می شوند، ارائه دهید. اگر برای افتتاح حساب بانکی در پرتغال شرط کند متقاضی بایستی مقیم باشید، ممکن است، برخی از بانک ها کارت اقامت یا کارت شهروندی را درخواست نمایند. پس از تکمیل درخواست و ارائه مدارک لازم، مراحل کار کامل شده و حساب شما باز است. معمولا، کل کار حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. ظرف چند روز کارت اعتباری، نقدی یا نقدی مرتبط با حساب دریافت خواهید کرد. اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :