مهاجرت تحصیلی کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

همه ساله دانشجویان بسیاری برای تحصیل به کانادا مهاجرت می کنند که این موضوع بیانگر اعزام دانشجو به کانادا از بهترین روش ها برای مهاجرت است. هنگام انتخاب کشور کانادا برای ادامه تحصیل و فکر کردن به این حرکت بزرگ قطعا باعث شکل گیری سوالات زیادی در ذهن شما خواهد بود، که ما در این مقاله تلاش بر این داریم که پاسخ این سوالات را به صورت جامع و کلی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

متداول ترین سوالات عبارتند از:

  • چه مدارکی برای اعزام دانشجو به کانادا لازم است؟
  • با توجه به ویروس جهانی COVID-19 شرایط اعزام دانشجویان به کانادا به چه صورت است؟

بسیاری از دانشجویان به دلیل وجود آموزش های عالی، دانشگاه های مطرح جهانی، وجود اساتید برتر و شرایط زندگی مساعد تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند. باتوجه به راه های مهاجرتی گوناگونی که برای مهاجرت به این کشور وجود دارد، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به این کشور از پرطرفدارترین این روش ها است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به شما در خصوص اعزام دانشجو به کانادا خواهند بود.

درباره کشور تحصیلی کانادا

کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا شناخته می شود که عمده این مهاجرت ها، از طریق تحصیلی و اعزام دانشجو از سراسر دنیا از جمله ایران به این کشور صورت می گیرد. مساحت کشور کانادا حدود 9984670 کیلومتر مربع است که جزء پهناورترین کشورهای جهان به شمار می آید. در این کشور بیش از 36 میلیون نفر زندگی می کنند و به کار و تحصیل مشغول هستند. پایتخت کشور کانادا شهر اتاوا (Ottawa) نام دارد. مردم در این کشور به 2 زبان انگلیسی و فرانسه صحبت می کنند. واحد پولی کشور کانادا دلار کانادا (CAD) است. با وجود فاصله بسیار زیاد کشور کانادا از ایران و آب و هوای سرد و اغلب بارانی، بسیاری از ایرانیان خواستار مهاجرت به این کشور هستند که از عمده ترین دلایل این امر می توان به شرایط بسیار مساعد و خوب زندگی از لحاظ رفاه و اقتصاد در این کشور اشاره کرد.

کلیات مراحل اعزام دانشجو به کانادا

کشور کانادا از آنجایی که جزء پرطرفدارترین کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت است و سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد به این کشور مهاجرت می کنند. در نتیجه قوانین مهاجرت به کانادا اعم از کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری همواره دچار تغییر و تحول می باشد. طبق آمار صورت گرفته در سال 2018، حدود 50% به دانشجویان ایرانی که در کانادا مشغول تحصیل بودند اضافه شد. اگر شما هم جزء افراد علاقه مند به تحصیل در کانادا هستید شما را برای آشنایی بیشتر با این روش به ادامه این مقاله دعوت می نماییم.

مراحل پایه و کلی اعزام دانشجو به کانادا در سال 2022 به شرح زیر است:

  • مورد بررسی قرار دادن سوابق تحصیلی شخص متقاضی
  • میزان آشنایی و نمره مدرک زبان انگلیسی
  • بررسی تمکن مالی شخص برای تحصیل در کانادا
  • بررسی شرایط پذیرش دانشگاه ها و سن شخص
  • دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا
  • دریافت ویزای تحصیلی برای شخص متقاضی

کلیات مراحل اعزام دانشجو به کشور کانادا

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به کانادا

برای تحصیل در کانادا متقاضی بایستی بتواند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نماید، این ویزا نوعی ویزای موقت (TRV) است که با دریافت این ویزا به دانشجویان اجازه داده می شود که در زمان مشخص در کانادا به تحصیل بپردازند. برای آن که شخص واجد شرایط اعزام دانشجو به کانادا باشد باید مدارک زیر را داشته باشد:

  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
  • اسکن صفحات پاسپورت متقاضی
  • یک قطعه عکس
  • ارائه اسناد دال بر تمکن مالی به زبان انگلیسی
  • اسناد و مدارک که نشان دهنده قصد او برای بازگشت به کشور خود پس از تحصیل باشد.
  • داشتن مدرک زبان معتبر

دانشگاه های موجود جهت اعزام دانشجو به کانادا

هنگام انتخاب شهر برای ادامه تحصیل در کانادا بسیاری از جوانب مثبت و منفی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. هنگام اقامت در شهرهای کوچک کانادا می توان انتظار هزینه های کمتر برای زندگی، محیط امن تر، تمرکز بیشتر و جمعیت کمتر داشته باشید و هنگام تحصیل در شهر بزرگ می توانید از منابع شغلی بیشتر، دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل و معاشرت با افراد بیشتر به دلیل جمعیت بیشتر انتظار داشته باشید. برای بسیاری از دانشجویان تصمیم گیری برای انتخاب دانشگاه که در آن به تحصیل بپردازند سخت است.

خوشبختانه، برای افرادی که قصد دارند در کانادا مشغول تحصیل شوند گزینه های فوق العاده ای وجود دارد. بهترین دانشگاه های کشور کانادا عبارتند از:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا

در جدول زیر به بررسی دانشگاه های مختلف جهت اعزام دانشجو به کانادا می پردازیم:

دانشگاه های واقع در شهرهای کوچک کانادارتبه جهانیدانشگاه های واقع در شهرهای بزرگ کانادارتبه جهانی
دانشگاه تورنتو19دانشگاه سنت فرانسیس خاویر1360
دانشگاه بریتیش کلمبیا28دانشگاه جزیره پرنس ادوارد1537
دانشگاه مک گیل58دانشگاه بیشاپ کانادا2277

هزینه اعزام دانشجو به کانادا در سال 2022

از آنجایی که بحث هزینه ها مسئله ای مهم و حیاتی است و در صورتی که به این مسئله توجه نشود ممکن است کلا بحث مهاجرت شخص منتفی شود و یا شخص را در طول مسیر با مشکلات زیادی روبه رو کند. هزینه های تحصیل در کانادا شامل هزینه های ثبت نام و شهریه دانشگاه، هزینه های مربوط به دریافت ویزای تحصیلی و هزینه های سفارت می شود. برای اعزام دانشجو به کانادا شخص باید هزینه های یک سال تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود را داشته باشد که این هزینه ها در سال 2022 حدود 25000CAD الی CAD30000 (دلار کانادا) بسته با دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد.

میزان هزینه های زندگی در کانادا بستگی به نوع زندگی و مخارج شخص در این کشور دارد. اما به طور میانگین یک زندگی دانشجویی معمولی در کشور کانادا مبلغی حدود 1000CAD الی 1500CAD (دلار کانادا) برای یک ماه زندگی شخص هزینه بردار است که می تواند با انجام 20 ساعت کار دانشجویی در هفته تا حدودی این هزینه ها را پوشش دهد. تیم متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دستیابی راحت تر شما عزیزان به هدفتان به شما متعهد خواهد بود. همه پرونده های ما توسط متخصصین مجرب و با تجربه در زمینه مهاجرت و وکلا انجام می شود که بالاترین استانداردهای خدمات مشتری را دارا می باشد، به منظور کسب اطلاعات بیشتر و شروع فرایند مهاجرت، با موسسه ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :