مهاجرت تحصیلی لیتوانی

اعزام دانشجو به لیتوانی

اعزام دانشجو به لیتوانی

از زمان پیوستن لیتوانی به اتحادیه اروپا درهای این کشور برای اعزام دانشجو به لیتوانی از سرتاسر جهان رو به متقاضیان گشوده شده است. از آن زمان به این سمت کشور مدرن شده و پیشنهادات آموزشی در لیتوانی بسیار متنوع شده است. تحصیل در لیتوانی شما را به سمت رشته های تحصیلی مختلفی باز می کند که تقاضای زیادی در بازار خواهند داشت. لیتوانی محل موسسات عالی دانشگاهی است که همراه با مدرک زبان لیتوانیایی دانشجویان می توانند مدارک تدریس شده انگلیسی را نیز در این کشور بیابند.

علاوه بر این دانشگاه های لیتوانی شهریه کمتری نسبت به بسیاری از مقاصد تحصیلی محبوب بین المللی دریافت می کنند. لیتوانی بیش از 24 کالج و 22 دانشگاه دارد که مدارک تحصیلی شناخته شده بین المللی به دانشجویان ارائه می دهند. هدف ما در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است آشنایی بیشتر شما با برنامه های اعزامی دانشجویان به لیتوانی بوده است.

برنامه های تحصیلی دانشگاه ها در لیتوانی

مطالعات دانشگاهی به سمت آموزش عمومی، آموزش نظری و مهارت های حرفه ای سطح بالا سوق داده می شود. برنامه های دانشگاهی لیتوانی زمانی می توانند مستمر باشند که سیکل اول و سیکل دوم مانند مطالعات پزشکی در لیتوانی به هم مرتبط باشند. تحصیل در مقاطع کارشناسی تمام وقت در دانشگاه های لیتوانی 4 سال به طول می انجامد. تحصیل پاره وقت در این دانشگاه ها معمولا 5 سال طول می کشد.

در پایان این مطالعات دانشجویان مدرک کارشناسی دریافت می کنند. علاوه بر این امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد بین 1.5 تا 2 سال زمان می برد. افرادی که تمایل دارند زندگی خود را در لیتوانی به یک فعالیت آکادمیک مرتبط کنند می توانند پس از مدرک کارشناسی ارشد به مدت 4 سال برای دکتری آماده شوند.

اعزام دانشجو به لیتوانی و شرایط پذیرش دانشگاه ها

شرایط پذیرش در دانشگاه های لیتوانی بسیار ساده است، شما می توانید برای تحصیل در لیتوانی از 1 ژوئن تا 23 ژوئیه هر سال درخواست دهید. برخی از دانشگاه ها ممکن است دانشجویان اعزامی را ملزم به قبولی در آزمون ورودی کنند. بنابراین لازم است دانشجویان خارجی آخرین اطلاعات مربوط به هر دوره را از قبل در سایت دانشگاه دریافت کنند. برای پذیرش در دانشگاه های لیتوانی شما باید دیپلمی داشته باشید که گواهی پایان تحصیلات متوسطه شما باشد.

هر دیپلم با یک سیستم واحد کار می کند که به شما حق پیشرفت در تحصیل در لیتوانی را می دهد. برای تحصیلات کارشناسی ارشد، اعتبار سنجی دوره اول کارشناسی اجباری است. همچنین برای تحصیلات تکمیلی، تحصیل نصف سال به طول می انجامد و پس از آن باید پایان نامه ارائه دهید که منجر به اخذ مدرک دکتری می شود. پس بنابراین شرایط ورود برای هر موسسه در جمهوری لیتوانی متفاوت است.

در تصویر زیر می توانید برترین دانشگاه های لیتوانی را مشاهده فرمایید:

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به لیتوانی

ارائه مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به لیتوانی به نسبت کشورهای دیگر اروپایی فرآیند بسیار ساده تری دارد. شما باید تمام مدارک را قبل از مهلت مقرر به موسسه آموزش عالی مد نظر خود ارسال کنید( مهلت برای برنامه تحصیلی خاص را بررسی کنید). صرف نظر از اینکه کدام موسسه آموزشی در لیتوانی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید به تمامی مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گواهی تحصیلات متقاضی
  • رزومه و انگیزه نامه
  • یک کپی از پاسپورت شما
  • عکس 3*4
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه مورد نظر
  • صورت حساب بانکی که ثابت می کند می توانید هزینه تحصیل و هزینه های زندگی خود را در حین تحصیل در لیتوانی بپردازید

در خصوص اطلاع از شرایط اقامت لیتوانی پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به لیتوانی

بورسیه تحصیلی برای اعزام دانشجو به لیتوانی

بورسیه تحصیلی برای اعزام دانشجو به لیتوانی توسط بنیاد حمایت از تبادلات آموزشی لیتوانی صورت می گیرد. که این بنیاد در حال راه اندازی یک فراخوان برای درخواست 70 بورسیه تحصیلی دولتی لیتوانی برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تمام وقت می باشد. در موسسات عالی لیتوانی برای سال 2023 بودجه تحت این فراخوان خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با بورسیه های تحصیلی لیتوانی برای اعزام دانشجو به جدول زیر دقت فرمایید:

انواع بورسیه تحصیلیتوضیحات
بورسه تحصیلی کوتاه مدتاین بورسیه برای تحصیلات کوتاه مدت لیتوانی و برای داوطلبانی که دانشجو، مدرس یا محقق در موسسات آموزشی عالی هستند از تمام کشورهای جهان ارائه می شود.
بورسیه تحصیلی کوتاه مدت نوع Bاین نوع بورسیه تحصیلی در لیتوانی برای داوطلبانی که دانشجوی لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری از کشورهای دارای اولویت بازار صادراتی لیتوانی هستند ارائه می شود.
بورسیه تحصیلی vilnius techبرای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت رایگان ارائه می شود.
بورسیه های دانشگاه ویتاوتاس مگنوساین دانشگاه به دنبال دانشجویان با هوش و با استعداد است.

الزامات زبان برای اعزام دانشجو به لیتوانی

قوانین و الزامات زبان برای دانشجویانی قصد تحصیل در لیتوانی را دارند بسیار سختگیرانه و به طور جدی پیگیری می شود. زبان اصلی آموزش در تمام موسسات آموزشی عالی در جمهوری لیتوانی به زبان لیتوانیایی صورت می گیرد. دانشجویانی اعزامی که مایل به گذراندن دوره های آموزشی در این کشور هستند باید آزمونی را برای اثبات مهارت های زبانی خود در لیتوانی بگذرانند. دانشگاه ویلنیوس در پایتخت لیتوانی در حال حاظر این آزمون را مدیریت می کند.

علاوه بر این برای یادگیری زبان لیتوانیایی دانشگاه ها دوره هایی را در طول تابستان و همچنین در طی سال تحصیلی با مدت های متغیر برگزار می کنند. علاوه بر این برای دوره های انگلیسی، روسی، آلمانی، دانشجویان اعزامی باید مهارت های خود را در زبان های آموزشی اثبات کنند. اگر چنانچه مطلبی در این مقاله در خصوص اعزام دانشجو به لیتوانی ذهن شما عزیزان را درگیر کرده است می توانید برای مشاوره رایگان در این خصوص با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :