مهاجرت تحصیلی فنلاند

اعزام دانشجو به فنلاند

اعزام دانشجو به فنلاند

اعزام دانشجو به فنلاند می تواند یک قدم بلند به سوی موفقیت تحصیلی در سطح جهانی قلمداد شود، زیرا فنلاند انجمن های دانشجویی فعال زیادی دارد. آنها همچنین فعالیت هایی را برای دانشجویان بین المللی سازماندهی می کنند. در این انجمن های دانشجویی می توانید با افراد زیادی از کشورهای مختلف جهان آشنا شوید. دانشجویان می توانند در این کشور به زبان های فنلاندی، سوئدی و در برخی موارد به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

برای اطلاعات دقیق تر در این مورد با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. تحصیل در فنلاند برای دانشجویان ممکن است یک سرگرمی محسوب شود. زیرا برای اردو می توانید به طبیعت بسیار زیبای فنلاند بروید و از محیط آنجا لذت ببرید. طبیعت فنلاند متنوع می باشد، چنانچه مسیر انتخابی شما با وضعیت جسمانی و مهارت های شما هماهنگی داشته باشد. در این صورت پیاده روی در طبیعت فنلاند برای دانشجویان لذت بخش و توام با امنیت می باشد.

اعزام دانشجو به فنلاند با اخذ بورسیه تحصیلی

دانشجویان اعزامی پس از ورود به این کشور می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی این کشور اقدام کنند. دانشجویان اعزامی می توانند برای کمک هزینه های تحصیلی به دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهند. بورسیه تحصیلی در فنلاند ممکن است به موفقیت تحصیلی شما بستگی داشته باشد. بورسیه های تحصیلی فنلاند عموما شامل دانشجویان بین المللی می شود که قادر به برآورده کردن هزینه های تحصیل و زندگی خود نیستند. اما شایستگی و استعداد های فراوانی در زمینه تحصیلی خود در این کشور بروز می دهند.

برای آشنایی بیشتر با  انواع بورسیه های تحصیلی فنلاند به جدول زیر دقت فرمایید:

انواع بورسیه تحصیلیتعداد بورسیه در سالخصوصیات
بورسیه تحصیلی دانشگاه آلتو14بورسیه تحصیلی آلتو برای دانشجویان با استعداد، با خلاقیت استثنایی است.
بورسیه تحصیلی تامپره8بورسیه تحصیلی تامپره شامل دانشجویان اتحادیه اروپا می شود.
بورسیه تحصیلی فنلاند شرقی11این بورسیه از دانشجویان رشته های مهندسی و عمران که استعداد بالایی در این خصوص دارند دعوت می کند.
بورسیه تحصیلی تورکو7مجموعه ای از برنامه های بورسیه است که برای چندین دانشجوی خارجی سازماندهی شده است.

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند در مقاطع مختلف

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است، به همین سبب شرایط اعزام دانشجو به فنلاند به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلیتوضیحات
مقطع کارشناسیاز شرایط اصلی تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی ارائه مدرک دیپلم 12 ساله کشور مبدا می باشد. همچنین نمرات شما به معدل تحصیلی شما نیز نباید کمتر از 16 باشد. پس از ارائه مدارک اولیه شما باید در یک آزمون ورودی دانشگاه های فنلاند نیز شرکت کنید. طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی فنلاند نیز بین 3 تا 4 سال می باشد.
مقطع کارشناسی ارشددر قدم اول دانشجو می بایست ترجمه رسمی مدارک کارشناسی و ریز نمرات خود را به زبان فنلاندی به دانشگاه مربوطه ارائه دهد. مقطع کارشناسی در فنلاند نیز بسته به رشته انتخابی 2 سال به طول می انجامد.
مقطع دکتریدانشجویان اعزامی برای پذیرش در این مقطع باید یک رزومه تحقیقاتی قوی به همراه یک انگیزه نامه و توصیه نامه به دانشگاه مربوطه ارائه دهند. همچنین دانشجویان باید ترجمه رسمی مدارک تحصیلی قبلی خود را برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری ارائه دهند. علاوه بر این تحصیل دکتری در فنلاند 4 تا 5 سال به طول می انجامد.

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند در مقاطع مختلف

کار حین تحصیل در فنلاند

دانشجویان اعزامی که برای تحصیل به فنلاند مهاجرت کرده اند. می توانند حین تحصیل در این کشور برای تامین مایحتاج زندگی خود و زندگی بهتر در این کشور مشغول به کار شوند. اگر شهروند کشور دیگری هستید، اجازه اقامت شما برای تحصیل این حق را به شما می دهد که با محدودیت های خاصی کار کنید. این محدودیت شامل موارد زیر می شود:

  • اگر کار شما شامل آموزش عملی است که در مطالعات یا پروژه نهایی گنجانده شده است.
  • کار شما پاره وقت است که در طول ترم به طور متوسط بیش از 26 ساعت در هفته نیست.
  • کار تمام وقت نیز در زمانی است که آموزش در موسسه آموزشی شما وجود ندارد، معمولا در تعطیلات کریسمس و تابستان.

البته اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا کشورهای شمالی اروپا هستید حق دارید بدون محدودیت در طول دوره تحصیلی بدون نیاز به مجوز، کار کنید. کار کردن در این کشور ممکن است به شما حق برخورداری از تامین اجتماعی فنلاند را بدهد. علاوه بر این اگر می خواهید در فنلاند یک شغل پاره وقت دانشجویی پیدا کنید حتما باید زبان فنلاندی و سوئدی را مطالعه فرمایید.

اقامت و اعزام دانشجو به فنلاند

دانشجویان اعزامی بایستی قبل از ورود به فنلاند برای دریافت مجوز اقامت خود در این کشور اقدام کنند. مجوز اقامت دانشجویی در فنلاند معمولا برای مدت زمانی که دانشجو قصد تحصیل در این کشور را دارد صادر می شود. در صورتی که قصد طی کردن کل دوره تحصیلی خود در آموزش عالی فنلاند را دارید، باید برای اجازه اقامت نوع A اقدام کنید. در غیر این صورت به شما اجازه اقامت نوع B اعطاء می شود. بعد از تکمیل درخواست اینترنتی خود شما باید برای اثبات هویت خود و ارائه نسخه های اصلی مدارک به کنسولگری فنلاند ایران مراجعه فرمایید. دانشجویان اعزامی تا 3 ماه پس از تکمیل در خواست اینترنتی خود برای مراجعه به کنسولگری فرصت دارید. جهت اطلاع از شرایط اقامت فنلاند، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

برای درخواست مجوز اقامت فنلاند باید مدارک زیر را نیز ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورت
  • مدارک مربوط به اینکه شما بودجه مقرر شده برای زندگی خود را دارید.
  • مدرک بیمه سلامت
  • مدارک فارغ التحصیلی قبلی
  • مدارک مربوط به شهریه سالانه پرداخت شده و یا مدرک بورسیه تحصیلی

شرایط زندگی و اعزام دانشجو به فنلاند

پس از اعزام دانشجویان به فنلاند موارد عملی زیادی در زندگی روزمره در این کشور وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. این موارد عملی به شرح زیر می باشد:

  • حساب بانکی در فنلاند: برای مدیریت امور مالی خود در این کشور به یک حساب بانکی نیاز دارید. همچنین هنگام افتتاح حساب بانکی، به پاسپورت، کارت شناسایی برای اتباع خارجی یا کارت شناسایی رسمی نیاز دارید.
  • شناسنامه خارجی در فنلاند: اگر در فنلاند شناسایی شده باشید و هویت شما به طور قابل اعتماد تایید شده باشد، پلیس می تواند برای شما کارت شناسایی صادر کند. برای اثبات هویت خود در فنلاند می توانید از این شناسنامه خارجی استفاده کنید.

علاوه بر این  اگر حداقل 18 سال سن داشته باشید  می توانید گواهینامه رانندگی این کشور را دریافت کنید. اما اگر گواهی نامه صادر شده در کشور دیگری را دارید، در اولین قدم برای معادل سازی گواهینامه خود اقدام کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سال های اخیر تنها موسسه مجاز مهاجرتی در تهران بوده که دانشجویان بسیاری را با موفقیت به فنلاند اعزام کرده است. بنابراین شما عزیزان می توانید جهت مشاوره در خصوص اعزام دانشجو به فنلاند با متخصصان مجرب این موسسه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :