مهاجرت تحصیلی دانمارک

اعزام دانشجو به دانمارک

اعزام دانشجو به دانمارک

اعزام دانشجو به دانمارک دانشجویان را با استانداردهای تحصیل در اروپا آشنا می سازد. دانمارک یکی از پیشرفته ترین کشورها از نظر دیجیتالی است.همچنین این کشور از دانشجویان بین المللی واجد شرایط از سراسر جهان استقبال می کند تا برای تحصیل به این دانمارک مهاجرت کنند. کشور دانمارک به طور فزاینده ای از نظر استانداردهای آموزشی به نسبت دانشجویان بین المللی خود، رشد قابل توجهی داشته است. هر ساله بیش از 7000 دانشجو از سراسر جهان دانمارک را برای تحصیل خود انتخاب می کنند.

همچنین دانمارک کشوری بسیار امن با شهروندانی همواره آماده پذیرایی از دانشجویان بین المللی در این کشور هستند. علاوه بر این، دانمارک کشوری بسیار فراگیر و بدون تبعیض نسبت به خارجی ها است. یکی از دلایل اصلی تمایل دانشجویان برای تحصیل در دانمارک وجود دانشگاه های برتر با استانداردهای بین المللی می باشد. زندگی در دانمارک می تواند برای دانشجویان بسیار شلوغ باشد زیرا اکثر اهالی این کشور اخلاق کاری قوی دارند که باعث می شود بین روزهای کاری بی قرار باشند. برای درک بهتر روش های اعزام دانشجو به دانمارک ما در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

اخذ ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانمارک، قبل از عزیمت به این کشور باید برای دریافت ویزای تحصیل این کشور اقدام کنند. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که، متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به دریافت ویزای تحصیل دانمارک ندارند. اما کشورهای ثالث برای اخذ ویزای ویزای تحصیلی دانمارک باید مدارکی را به کنسولگری دانمارک در کشور خود ارائه دهند.

این مدارک عبارت اند از:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده
  • یک قطعه عکس در سایز (45*35)
  • بیمه نامه معتبر سلامت برای دانمارک، با پوشش حداقل 4000DKK (کرون دانمارک) برای تمام مدت اقامت شما در این کشور
  • ارائه مدارکی که هدف شما از سفر به دانمارک را نشان می دهد. شامل اسنادی که اثبات کند که متقاضی قصد تحصیل در دانمارک را دارد.
  • وسایل معیشت کافی در طول اقامت در دانمارک
  • ارائه داده های بیومتریک
  • پرداخت هزینه ویزا به مبلغ 200DKK (کرون دانمارک)

اقامت و اعزام دانشجو به دانمارک

دریافت مجوز اقامت برای دانشجویان اعزامی، به ملیت آنها ارتباط مستقیمی دارد. زیرا دانشجویان اعزامی از اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانمارک نیازی به اخذ مجوز اقامت این کشور ندارند. اما از سوی دیگر، اعزام دانشجو به دانمارک در صورتی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا میسر می شود که با دریافت مجوز اقامت این کشور همراه باشد.

بنابراین دانشجویان اعزامی برای دریافت مجوز اقامت باید مدارک زیر را به کنسولگری دانمارک در کشور خود ارائه دهند:

  • ارائه اصل پاسپورت متقاضی به همراه کپی
  • اسنادی که ثابت کند که شما درآمد قانونی کافی دارید. (شرط درآمد 2 برابر سطح معیشتی در دانمارک برای دریافت هر نوع اقامتی در این کشور الزامی است).
  • نامه پذیرش از دانشگاهی که پس از پذیرش دریافت کرده اید.
  • درخواست دیجیتالی اجازه اقامت، که باید آن را چاپ و امضا کنید.

به این نکته نیز توجه فرمایید که پروسه مجوز اقامت برای دانشجویان اعزامی معمولا بین 10 تا 20 روز پس از بازدید از سفارت است.

اقامت و اعزام دانشجو به دانمارک

الزامات زبان در اعزام دانشجو به دانمارک

الزامات زبان برای دانشجویان اعزامی که قصد تحصیل در دانمارک را دارند، بسیار سختگیرانه می باشد. زیرا زبان اصلی آموزش در تمام موسسات آموزشی عالی در دانمارک به زبان دانمارکی و انگلیسی می باشد. علاوه بر این دانشجویانی که مایل به گذراندن دوره های آموزشی در این کشور هستند باید آزمونی را برای اثبات مهارت های زبانی خود در دانمارک با موفقیت پشت سر بگذرانند. دانشگاه ملی کپنهاگ در دانمارک این آزمون ها را به خوبی مدیریت می کند.

از سوی دیگر نگران باشید زیرا دانشگاه های دانمارک دوره هایی را در طول تابستان و همچنین در طی سال تحصیلی برای دانشجویان برگزار می کند. یادگیری زبان دانمارکی نیز می تواند شما را برای دستیابی به فرصت های علمی و کار در دانمارک یاری کند. علاوه بر این یادگیری زبان در دانمارک شما را با فرهنگ ها گوناگون در این کشور آشنا می سازد.

در نمودار زیر می توانید پراکندگی زبان آموزش در دانشگاه های دانمارک را مشاهده فرمایید:

پراکندگی زبان آموزش در دانشگاه های دانمارک

اعزام دانشجو به دانمارک با بورسیه تحصیلی

کشور دانمارک به دانشجویان با استعدادی که قادر به پرداخت هزینه های تحصیل خود در این کشور نیستند بورسیه تحصیلی اعطاء می کند. اعزام دانشجو با بورسیه تحصیلی، مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. در اکثر موارد به دانشجویان بین المللی در دانمارک 40% بورسیه تحصیلی در دانشگاه ها تعلق می گیرد. در دانمارک دانشجویانی که صلاحیت علمی فوق العاده ای را کسب کرده اند واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی این کشور می شوند.

از سوی دیگر نیز، دانشجویانی که در طول دوره تحصیلی خود در این کشور میانگین نمرات قابل قبولی داشته اند مشمول دریافت بورسیه تحصیلی دانمارک هستند. علاوه بر بورسیه تحصیلی، دانشجویانی که به طور مداوم پیشرفت بالایی دارند واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی دانشگاه ها و دولت دانمارک نیز می شوند. همچنین دانشگاه های دانمارک به دانشجویان مستعد بورسیه های ورزشی نیز ارائه می دهند.

تضمین امنیت دانشجویان در دانمارک

طبق آمار جهانی در سال 2023 دانمارک در بین 10 کشور امن جهان قرار گرفته است که این آمار تضمین بزرگی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند محسوب می شود. زیرا برای بسیاری از دانشجویان سبک زندگی در دانمارک بزرگترین جذابیت این کشور محسوب می شود. چشم انداز وسیع دانمارک فرصت های جدید را برای تفریح دانشجویان فراهم می کند.

از سوی دیگر در حالی که تحصیل در دانمارک برای دانشجویان اعزامی جذاب است، نکات ایمنی نیز وجود دارد که به آنها باید توجه فرمایید. جیب برها در مراکز شهرهای دانمارک و استراحتگاه های توریستی به ویژه در مناطق شلوغ مانند اتوبوس ها و خیابان ها کار می کنند. به طور کلی دانمارک امن ترین کشور برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در اروپا را دارند. اگر چنانچه سوالی ذهن شما عزیزان را در خصوص اعزام دانشجو به دانمارک درگیر کرده، می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :