مهاجرت به کشور سوئد

اطلاعات عمومی سوئد

اطلاعات عمومی سوئد

کشور سوئد در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد و سالانه تعدادی توریست برای دیدن مناظر دیدنی و کسب اطلاعات عمومی سوئد به این کشور سفر می کنند. سوئد یکی از بزرگترین کشورهای اروپای شمالی است. نام سوئد از svear یا suiones گرفته شده است. نام این کشور در زبان فارسی از زبان فرانسوی suede برداشت شده است. از سال 1523 شهر استکهلم پایتخت آن بوده که بزرگترین شهر سوئد نیز می باشد. مرزهای سوئد از سال 1905 تغییر نکرده است.

این کشور از سال 1814 در جنگی نبوده است. بنابراین کشوری امن محسوب می گردد. همچنین سوئد به عنوان کشوری با سرمای زیاد و خطوط ساحلی طولانی و جنگل های بزرگ و دریاچه های فراوان شناخته می شود. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعات عمومی درباره سوئد را جمع آوری و در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

اطلاعات عمومی در خصوص جغرافیای کشور

سوئد در شبه جزیره اسکاندیناوی در اروپای شمالی قرار دارد و از شمال شرق با فنلاند و در غرب با کشور نروژ و در جنوب غرب با دانمارک هم مرز است. در امتداد دریای بالتیک و خلیج بتنیا قرار گرفته است. این سرزمین از نظر زمین شناسی یکی از قدیمی ترین و پایدارترین قسمت های پوسته زمین می باشد. سوئد کشوری طویل بوده و از کوه های بلند در امتداد مرز نروژ تا دریای بالتیک ادامه می یابد که از شمال به جنوب 1572 کیلومتر و از غرب به شرق 499 کیلومتر است.

مساحت کل سوئد 450295 کیلومتر مربع و از نظر مساحت قابل مقایسه با کالیفرنیای آمریکا است. جمعیت کل سوئد بیش از 10 میلیون نفر می باشد که 0.13% جمعیت کل جهان را تشکیل می دهد. با این حال سوئد از تراکم جمعیت پایینی برخوردار است. همچنین 88% مردم سوئد در مناطق شهری زندگی می کنند.

بررسی آب و هوای کشور سوئد

تفکر غالب درباره آب و هوای سوئد این است که دارای آب و هوای بسیار سردی است. اما طبیعت سوئد در شمال و جنوب بسیار متفاوت می باشد. همچنین به طبع آب و هوای مختلفی نیز دارد. سوئد در قسمت های جنوبی دارای 4 فصل بوده است. آب و هوا به خاطر وجود جریانات گلف استریم معتدل تر می گردد. در قسمت جنوبی سوئد زمستان ها کوتاه تر و معتدل تر، و تابستان گرمتر است. در قسمت مرکزی دما چند درجه خنک تر از جنوب بوده و برف بیشتر می بارد.

در قسمت شمالی به خاطر نزدیکتر بودن به قطب شمال زمستان ها سرد و طولانی است. پایتخت سوئد، استکهلم (Stockholm) آب و هوای معتدلی دارد چرا که در امتداد ساحل و نزدیک به جنوب این کشور قرار دارد. به خاطر عرض جغرافیایی بیشتر قسمت های سوئد برای مدت طولانی در طول زمستان تاریک است.

اطلاعات عموی درباره زبان مردم سوئد

زبان رایج مردم سوئد، زبان سوئدی است که تقریبا کل جمعیت به عنوان زبان اول و بعضی از آنها به عنوان زبان دوم از آن استفاده می کنند. زبان سوئدی با زبان فنلاندی و دانمارکی وجه اشتراک بسیاری دارد. از این رو دارای چند لهجه مختلف در قسمت های مختلف سوئد می باشد. سوئد دارای 5 زبان اقلیت رسمی است که شامل فنلاندی، مونکلی، ییدیش، سامی و رومانی می شود. زبان انگلیسی هم به طور گسترده در سوئد مورد استفاده قرار می گیرد و در مدارس تدریس می شود. همچنین به عنوان زبان دوم در سطح بالایی از آن قرار دارند. همچنین دانشگاه ها بعضی از درس های خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند و در بعضی از سازمان ها و شرکت ها زبان رسمی کار، زبان انگلیسی است.

اطلاعات عموی درباره زبان مردم سوئد

فرهنگ و مذهب مردم سوئد

دین اکثریت مردم سوئد (87%) مسیحیت پروتستانی است. سایر ادیان (13%) شامل کاتولیک رومی، ارتدکس، باپتیست، اسلام، یهودی و بودایی می شوند. کلیسای رسمی سوئد، کلیسای لوتران می باشد. با اینکه 75% جمعیت کشور سوئد عضو این کلیسا هستند فقط 2% آنها در خدمات کلیسا شرکت می کنند. با اینکه کشور سوئد کشوری مذهبی نیست.

اما به مذاهب دیگر احترام می گذارد. مردم سوئد به طور ذاتی عادل و فروتن هستند و به آرامی صحبت می کنند. در جمع عصبانیت خود را نشان نمی دهند. مردم بسیار شکر گزاری هستند. رفتار مردم سوئد بنابر اصل لاگوم (همه چیز در اعتدال) بسیار متعادل است. به عنوان مثال مسئله کار در سوئد بسیار مهم بوده و مردم به سختی کار می کنند اما اوقات فراغت و تفریح خود را نیز دارند. سوئدی ها کودکان خود را طوری تربیت می کنند که در رقابت با دیگران نباشند و به آنها یاد می دهند هیچ کودکی برتر از دیگری نیست.

بررسی تاریخ کشور سوئد

تاریخ سوئد قبل از ورود وایکینگ ها به آن به 4 دوره عصر یخ و سنگ و برنز و آهن تقسیم می شود. در ابتدا یعنی حدود 15000 سال پیش، سوئد پوشیده از یخ بود. سپس کم کم یخ ها از قسمت های جنوبی آب شدند و گیاهان و سپس جانوران و انسان ها پدیدار گشتند. در دوره بعدی انسان ها از چوب و سنگ برای ساختن ابزار استفاده می کردند که دوره ی سنگی نامیده می شد. پس از آن ابزارهای برنزی و فلزی ساختند که عصر فلز نامیده می شد. سرانجام در 500 سال پیش از دوران ما از آهن برای ساخت ابزار استفاده می کردند. در قرن نهم تا یازدهم وایکینگ ها به قسمت های شمالی آمدند و توسعه روستاها و شهرها را موجب شدند.

از حدود سال های 1000 تا 12500 میلادی مسیحیت وارد سوئد شد، در اواخر قرون وسطی کشورهای نروژ و سوئد و دانمارک با هم متحد شدند. در طی قرن 16 تا 18ام سوئد از آن کشورها جدا گشت و به یک ابر قدرت تبدیل گردید. در اوایل قرن 18 بعد از شکست خوردن در چند جنگ صلح در سوئد برقرار گردید. پس از این دوره یک دوره آزادی و روشنفکری بوجود آمد. در قرن 19 سوئد در زمان پادشاهی آدلوف چهارم در جنگ با روسیه بود. اما شکست خورد و پادشاهی خود را به کارل چهاردهم واگذار کرد. از سال 1814 دیگر در سوئد جنگی شکل نگرفت و صلح برقرار بوده است. در اواخر قرن 19 سوئد به سوی صنعتی شدن پیش رفت.

اطلاعات عمومی ساختار سیاسی و اقتصاد سوئد

سوئد دارای سلطنت مشروطه با دموکراسی پارلمانی می باشد. رئیس دولت کارل شانزدهم گوستاف جنبه تشریفاتی دارد. قدرت به دست مجلس و دولت است. همچنین اعضای پارلمان 349 نفر در یک اتاق واحد که “ریکسداگ” گفته می شود هستند. اعضای آن هر 4 سال یکبار انتخاب می شوند. سوئد همچنین عضو اتحادیه اروپا است. واحد پول سوئد کرون بوده که با اختصار SEK نشان داده می شود. همچنین جهت اطلاع از هزینه زندگی در سوئد می توانید مقاله مورد نظر را مطالعه بفرمائید.

سوئد در حال حاضر دارای اقتصاد توسعه یافته می باشد. سرانه تولید ناخالص ملی در سوئد بالاست. اما مالیات ها در آنجا بسیار زیاد می باشد. سوئد بانک های سالم و تورم کمی دارد. از این رو سوئد یکی از بهترین کشورها برای انجام امور تجاری است. به طور کلی استاندارد زندگی بالایی برخوردار است. اقتصاد آن بر پایه خدمات صنعتی و خدماتی می باشد. بیشترین محصول صادراتی سوئد ماشین آلات هستند. کشاورزی نقش اندکی در اقتصاد این کشور دارد.

حقایقی درباره کشور سوئد

در این بخش اطلاعاتی را در خصوص این کشور در اختیار شما قرار خواهیم داد:

  • سوئد پنجمین کشور بزرگ اروپا از لحاظ مساحت است.
  • حدود دو سوم سوئد از جنگل پوشیده شده است.( 63% جنگل و 9% دریاچه)
  • پاسپورت سوئد یکی از بهترین پاسپورت های جهان است. امکان سفر به 124 کشور بدون ویزا را فراهم می کند.
  • برابری جنسیتی به طور کلی بالاست با این حال حقوق مردان 10% بیشتر از زنان است.
  • در سوئد تنبیه کردن کودکان ممنوع است.
  • سوئد 54.5% از انرژی تجدیدپذیر استفاده می کند که بیشترین آنها از آب و زیست توده است.
  • سوئدی ها در بازیافت زباله خوب عمل کرده اند. طوری که در حال حاضر از کشورهای همسایه زباله وارد می کنند. از این رو در ازای بازیافت آن پول می گیرند.
  • سوئد 30 پارک ملی دارد.
  • در اروپا بیشترین تعداد ثبت اختراع را دارد.
  • میانگین زندگی زنان در سوئد 84 و در مردان 81 سال است.

در این مقاله اطلاعات عمومی درباره سوئد گردآوری شده و در اختیار خوانندگان عزیز قرار گرفته است. اگر علاقمند به مهاجرت به سوئد هستید و نیازمند مشاوره از بهترین وکیلان، با تجربه و دانش فراوان می باشید می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کرده و برای دریافت هرگونه راهنمایی با این موسسه به صورت حضوری و یا تلفنی ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :