مهاجرت سرمایه گذاری در لیتوانی

استارت آپ لیتوانی

استارت آپ لیتوانی

استارت آپ لیتوانی تسهیل کننده اکوسیستم استارت آپی ملی بین کسب و کارهای با رشد سریع، سرمایه گذاری خطر پذیر و شتاب دهنده دولت است. از استارت آپ لیتوانی از سرزمینی که اسب شاخدار در آن می چرخد دیدن کنید. همچنین زندگی و کار را در سرزمین حاصلخیز با هزاران استارت آپ را تجربه کنید و ببینید تک شاخ های جهانی کجا می چرخند.

از اکوسیستم استارت آپ بلند پروازانه لیتوانی الهام بگیرید و در طول راه اندازی استارت آپ در لیتوانی فرصتی را از دست ندهید. اگر چنانچه افرادی قصد راه اندازی استارت آپ در لیتوانی را دارند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما کمک می کنیم تا از طریق برنامه ویزای استارت آپ، برای مدت طولانی تری در لیتوانی مستقر شوید. تا با مشاغل مختلف در این کشور به خوبی اشنا شوید.

نقطه شروع استارت آپ لیتوانی

جمهوری لیتوانی با بیش از 700 میلیون مشتری از سرتاسر جهان، نقطه شروع عالی برای ورود به بازار اروپا محسوب می شود. این کشور یکی از ساده ترین مکان ها در اروپا برای یک راه اندازی یک سرمایه گذاری روشن و جدید و شروع فوری کسب و کار بین المللی است. علاوه بر این فین تک، علوم زیستی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اکوسیستم های لیزری و همچنین یکی از صحنه های استارت آپ در حال رشد و حمایتی در قلب اروپا را خواهید دید. جمهوری لیتوانی از نظر تعادل بین کار و زندگی شهروندی در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه جهان رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. همچنین پایتخت این کشور زیبا، شهر ویلنیوس همواره در میان شادترین مردم اروپا قرار دارند.

شرایط درخواست استارت آپ لیتوانی

افرادی که قصد راه اندازی استارت آپ در لیتوانی را دارند تا بتوانند در کسب و کار خود به اتحادیه اروپا برسند باید شرایط زیر را به درستی برآورده کنند:

  • کسب و کار شما باید جوان، مقیاس پذیر و نوآور باشد.
  • شما باید یک تیم قوی داشته باشید تا با راه حل های مخرب خود جهان را تسخیر کند.
  • باید مدت زیادی در حال توسعه استارت آپ خود باشید.
  • باید برای راه اندازی استارت آپ در لیتوانی برای اقامت این کشور اقدام کنید.

علاوه بر این موارد برای راه اندازی استارت آپ در لیتوانی باید خود را برای مسئولیت های زیر آماده کنید.

  • مراقب از کلیه اسناد مجوزهای سفر، ازجمله ویزا برای ورود به لیتوانی
  • شما مسئول هزینه های سفر به لیتوانی در داخل و خارج از این کشور هستید.
  • شما مسئول هزینه های زندگی در لیتوانی و سایر هزینه های شخصی در لیتوانی هستید.
  • شما باید در خصوص اقامت خود برای استارت آپ لیتوانی مصاحبه کنید.

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به لیتوانی مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط درخواست استارت آپ لیتوانی

اصلاح ویزای استارت آپ لیتوانی

از آگوست امسال، برنامه اصلاح شده ویزای استارت آپ لیتوانی به استارت آپ های خارجی فرصت می دهد. تا بیشتر بر ایجاد رشد و ایجاد کسب و کار نوآورانه خود و کمتر بر روی مهاجرت و رویه های اداری تمرکز کنند. بنابراین از این پس ویزای استارت آپ لیتوانی فرصتی را برای اقامت در یک اقامت طولانی مدت 2 ساله را فراهم می کند. همچنین اگر بنیانگذاران استارت آپ بخواهند در پایان این دوره بیشتر بمانند، می توانند برای سه سال دیگر برای اقامت موقت اقدام کنند.

برنامه ویزای استارت آپ لیتوانی در سال 2020 راه اندازی شد که بیش از 100 استارت آپ خارجی در زمینه های پزشکی، مالی، فناوری آموزشی و سایر زمینه ها از این برنامه ساده استفاده کرده اند. در حال حاضر، بر اساس پایگاه داده استارت آپ لیتوانی، حدود 1000 شرکت استارت آپی در لیتوانی فعالیت می کنند. در سال گذشته نیز بیش از 423 میلیون € (یورو) سرمایه گذار خارجی جذب کرده اند.

در نمودار زیر سهم کشورهای مختلف در بازار استارت آپ لیتوانی را بررسی کرده ایم:

سهم کشورهای مختلف در بازار استارت آپ لیتوانی

ویزای کارمندی استارت آپ لیتوانی

ویزای کارمندی استارت آپ لیتوانی یک روش مهاجرتی است که برای تسهیل جذب کارگران بسیار ماهر از کشورهای ثالث به شرکت های لیتوانیایی طراحی شده است. که این نوع ویزا ارزش افزوده بالایی را به همراه دارد و پتانسیل تکنولوزی بالایی به همراه خواهد داشت. هدف از ارائه ویزای کارمندی، ترویج جذب، حفظ و ادغام استعداد های خارجی در لیتوانی است. این برنامه همچنین با هدف ایجاد یک محیط تجاری مناسب برای فعالیت های نوآورانه و توسعه یک سیستم استارت آپ در لیتوانی است.

روند درخواست این برنامه نیز به شرح زیر می باشد:

  • یک آگهی استخدام در وب سایت Lithuania labour Exchange ارسال کنید و پنج روز صبر کنید.
  • مدارک را به بورس کار لیتوانی ارسال کنید تا مجوز کار برای کارمند صادر شود. مدارک باید به صورت فیزیکی ارسال شود
  • شما می توانید برای مجوز کار به چند دلیل مختلف درخواست دهید مانند صلاحیت عادی، صلاحیت عالی و کارت آبی

راه اندازی یک استارت آپ در کشور خارجی همواره یک کار پرهزینه و چالش برانگیز بوده است. برای تسهیل در این امر شما می توانید با متخصصان ما در امر مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :