مهاجرت سرمایه گذاری در اسکاتلند

استارت آپ اسکاتلند

استارت آپ اسکاتلند

کشور اسکاتلند به قطب پیشرو برای استارت آپ های مبتنی بر فناوری تبدیل شده است، از اینرو برای استارت آپ اسکاتلند نیاز به اخذ ویزا می باشد. اسکاتلند هم مانند انگلستان مدت‌هاست که به عنوان کشوری از مبتکران شناخته می‌شود. نیروی کار بسیار ماهر، حمایت از دانشگاه های اسکاتلند از شرکت های فرعی دانشجویی، دسترسی به بازارهای خارجی و شبکه ای از سرمایه گذاران فعال، حمایت دولت شامل مشوق های مالیاتی و نگرش های پیشروانه نسبت به استارت آپ اسکاتلند، عواملی است که اسکاتلند را به یک رهبر طبیعی در فضای کارآفرینی برای استارت آپ های فن آوری تبدیل کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله زیر به تحلیل و بررسی استارت آپ اسکاتلند پرداخته است.

ویزای استارت آپ اسکاتلند

ویزای استارت آپ اسکاتلند برای افرادی است که کارآفرینان جدید هستند و می خواهند برای اولین بار در اسکاتلند کسب و کار ایجاد کنند. برای اخذ ویزا حتما لازم نیست فارغ التحصیل باشید و همین طور تامین بودجه برای اخذ ویزا الزامی ندارد. با این حال، شما باید یک ایده تجاری نو، پایدار و قابل مقایسه داشته باشید که توسط یک نهاد تایید کننده تایید شده باشد. ویزاهای استارت آپ ویزاهای یکباره هستند و برای 2 سال اعتبار دارند و این دسته به طور مستقیم به اقامت در اسکاتلند منجر نمی شود. با این حال، دارندگان ویزای استارت آپ ممکن است اقامت خود را در دسته ویزای مبتکر تمدید کنند و 3 سال بعد واجد شرایط اقامت دائم شوند. درخواست کنندگان ویزای استارت آپ اسکاتلند می توانند شریک زندگی خود و فرزاندان کمتر از 18 سال را با خود به اسکاتلند بیاورند.

در نمودار زیر نرخ استارت آپ در منطقه کشور اسکاتلند مورد بررسی قرار گرفته است:

نرخ استارت آپ در منطقه کشور اسکاتلند

شرایط ویزای استارت آپ اسکاتلند

برای اینکه بتوانید ویزای استارت آپ اسکاتلند را دریافت کنید، شروطی لازم است. این شرایط را در پایین شرح داده ایم:

  • حداقل 18 سال سن داشته باشید.
  • قبلا استارت آپ اسکاتلند ایجاد نکرده باشید. (مگر اینکه قبلا به عنوان کارآفرین فارغ التحصیل مرخصی داشته باشید).
  • توسط یک نهاد تایید کننده اسکاتلند تایید شده اید که ایده کسب و کار شما را از نظر نوآوری، پایداری و قابلیت مقایسه ارزیابی کرده است و راضی است که بیشتر زمان خود را در اسکاتلند صرف توسعه سرمایه گذاری تجاری خود می کنید.
  • تاییدیه حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ درخواست ویزای استارت آپ شما صادر شده باشد.
  • توانایی انجام کارهای تجاری مربوطه در اسکاتلند را طبق درخواست خود دارید.
  • شما در زبان انگلیسی حداقل سطح B2 (معادل آیلتس 5.5) را دارید.
  • اگر خارج از اسکاتلند هستید یا کمتر از 12 ماه در اسکاتلند بوده اید، حداقل 1270£ (پوند) برای حمایت از خود به علاوه 285£ (پوند) برای شریک وابسته، £315 (پوند) برای فرزند اول و £200 (پوند) برای هر فرزند اضافی، داشته باشید.

تعدادی از شرایط اخذ ویزای استارت آپ اسکاتلند روی تصویر زیر نشان داده شده است:

شرایط اخذ ویزای استارت آپ اسکاتلند

مدارک لازم برای اخذ ویزای استارت آپ اسکاتلند

برای اینکه موفق به دریافت ویزای استارت آپ اسکاتلند شوید تهیه مدارک زیر ضروری است:

  • تاییدیه
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه تمکن مالی (اگر درخواست خود را از اسکاتلند ارسال می کنید و به طور مداوم با مرخصی معتبر به مدت 12 ماه یا بیشتر در تاریخ درخواست در اسکاتلند هستید، نیازی به پرداخت وجه ندارید. اما اگر از خارج از کشور درخواست می دهید، یا اگر برای مدت لازم در اسکاتلند زندگی نکرده اید، باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد حداقل 1270£ (پوند) را برای 28 روز قبل از تاریخ درخواست نگه داشته اید.)
  • گواهی ثبت نام و عدم سوء پیشینه
  • گواهی سل یا هر گونه بیماری خطرناک (گواهی سل فقط برای درخواست های خارج از اسکاتلند و از کشورهای مربوطه انجام می شود، و اگر بیش از 6 ماه در خارج از اسکاتلند بوده اید، مورد نیاز است.)
  • ارائه ترجمه های مدارک (تمامی مدارکی که به زبان انگلیسی نیستند باید به طور رسمی ترجمه شوند با جزییات تمام)
  • الزامات انگلیسی (زبان انگلیسی حداقل در سطح B2 باشد.)

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به اسکاتلند، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای استارت آپ اسکاتلند

افراد واجد شرایط ویزای استارت آپ اسکاتلند

ویزای استارت آپ اسکاتلند برای کارآفرینان جدید با پتانسیل بالا مناسب است که برای اولین بار به دنبال راه اندازی کسب و کار در اسکاتلند هستند. به طور کلی، متقاضیان ویزای استارت آپ از قبل، راه اندازی کسب و کار خود را در اسکاتلند شروع نکرده اند. با این حال، تا مراحل درخواست به طور کامل انجام نشده باشد، نباید تجارت جدید شروع به کار کرده باشد. تنها استثنائات این مورد در صورتی است که متقاضی قبلاً تحت دسته های استارت آپ یا (کارآفرین فارغ التحصیل) یا تحت طرح تمدید دکترا (درجه 4) در مرخصی باشد.

اگر شما یک تاجر با تجربه هستید که به دنبال ایجاد یک استارت آپ در اسکاتلند است، ممکن است ویزای مبتکر برای شما مناسب تر باشد. اگر می خواهید به یک داد و ستد تجاری بپیوندید، امکان دارد ویزای کارگر ماهر برای شما مناسب باشد. اگر می خواهید در یک داد و ستد تجاری سرمایه گذاری کنید، ممکن است از ویزای سرمایه گذار استفاده کنید. اگر کارمند ارشد یک کسب و کار خارج از کشور هستید که به دنبال ایجاد یک حضور تجاری در اسکاتلند است، ممکن است بخواهید نماینده انحصاری ویزای تجاری خارج از کشور را در نظر بگیرید.

در هر صورت، اگر به قصد سرمایه گذاری در سوئیس به اروپا مهاجرت می کنید، با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و استفاده از راهنمایی های کارشناسان زبده و مشاورین مجرب این موسسه، می توانید مسیر مهاجرت خود را به خوبی و با سرعت بیشتری پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :