مهاجرت سرمایه گذاری در آلمان

استارت آپ آلمان

استارت آپ آلمان

در این مقاله به موضوع استارت آپ آلمان پرداخته می شود تا علاقه مندان به این حوزه با شرایط و بستر فعالیت های اینچنینی در آلمان آشنا شوند. استارت ‌آپ ‌های آلمانی یکی از بهترین اکوسیستم ‌ها را در جهان برای کار دارند، با تعداد زیادی شرکت VC، سرمایه‌گذاران و شرکت‌ های نوآور، همه امکانات وجود دارد. علیرغم این واقعیت که استارت ‌آپ‌ های آلمانی عمدتا در برلین یا مونیخ هستند، بسیاری از شهرهای دیگر با جوامع استارت‌ آپی شلوغ وجود دارند که به قدرت اکوسیستم کشور کمک می‌ کنند. این کشور همچنین به داشتن رویکرد دولتی عالی برای استارت‌ آپ‌ شناخته شده است، در طول قرنطینه اولیه، دولت آلمان یک طرح کمک دولتی 2 میلیارد € (یورو) برای استارت ‌آپ‌ های آلمانی اعلام کرد. متقاضیان مهاجرت برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند از راهنمایی های مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

سیاست های اقتصادی آلمان برای استارت آپ

استارت آپ ها با ایجاد محصولات و خدمات نوآورانه، بازارهای جدیدی را ایجاد می کنند که برای رشد اقتصادی و توسعه ساختاری بسیار مهم هستند. در آلمان، حدود 300000 کارآفرین هر ساله به سمت خوداشتغالی می روند. استارت آپ ها برای اقتصاد اهمیت زیادی دارند، نه تنها مشاغل جدید ایجاد می کنند، بلکه باعث رقابت و نوآوری در اقتصاد بازار اجتماعی می شوند. راه اندازی یک کسب و کار تاثیر مثبتی بر اشتغال دارد. استارت آپ ها سالانه حدود 600000 شغل تمام وقت جدید ایجاد می کنند. کارآفرینان ایده های نوآورانه را به واقعیت تبدیل می کنند. استارت آپ های نوآور با محصولات و خدمات جدید خود از تعداد زیادی از مشاغل پایدار محافظت می کنند. از هر 5 استارت ‌آپ، یک استارت ‌آپ «دیجیتال» است.

همین امر موجب شده مسئولیت اقتصادی بر روی شانه های زیادی پخش شود و از تمرکز قدرت جلوگیری شود و آزادی کارآفرینی تقویت شود. ابتکار روح کارآفرینی در مدارس به دانش‌آموزان تجربه عملی اولیه در پروژه‌ های تجاری هیجان‌انگیز می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد مسئولیت ابتکار شرکت دانش‌آموزی خود را بر عهده بگیرند. بنابراین دولت آلمان به کارآفرینان در راه اندازی کسب و کار کمک می کند. اطلاعات و برنامه ریزی دقیق پایه و اساس یک شروع موفق به عنوان یک کسب و کار جدید است.

در جدول زیر برخی از ویژگی های سیاست دولت آلمان در قبال استارت آپ ها مشخص شده است:

  • صحنه استارت آپ بسیار متنوع است.
  • افراد با اصالت خارجی به طور فزآینده ای نقش برجسته ای ایفا می کنند.
  • 43% از کل مشاغل جدید توسط زنان تأسیس شده است.
  • در مورد استارت آپ های تمام وقت، زنان 39% از مشاغل جدید را تشکیل می دهند.

استارت آپ های موفق در آلمان

استارت‌آپ لیلیوم مستقر در مونیخ یکی از استارت آپ های موفق در آلمان است. در حال حاضر در حال ساخت یکی از اولین جت ‌های برخاست و فرود عمودی تمام الکتریکی در جهان است. این شرکت از نوعی فناوری «جت پرشی» استفاده می‌ کند که ارتش مدتی است از آن استفاده می‌کند، اما با استفاده از موتورهای الکتریکی، آن را ارزان ‌تر، بی ‌صداتر و سازگارتر با محیط زیست می‌ کند. بنیانگذار این شرکت، دانیل ویگاند چشم اندازی عظیم دارد، نه ساختن اسباب بازی برای افراد ثروتمند، بلکه ایجاد یک سرویس تاکسی پرنده جهانی که برای همه قابل دسترس است. این استارت آپ حامیان بزرگی از جمله VC Atomico مستقر در لندن، LGT Capital Partners، Freigeist Capital و Baillie Gifford دارد. لیلیوم قصد دارد تا سال 2025 در چندین شهر عملیاتی شود.

GetYourGuide یک شرکت استارت آپی دیگر است که مستقر در برلین بوده و سفرها و تورها را به گردشگران می فروشد. دوچرخه ‌سواری با راهنما در آمستردام، بلیط‌ های بی‌ وقفه در پاریس، تورهای پیاده‌ روی در نیویورک، کارهایی است که این شرکت انجام می‌دهد. این شرکت یک غول در فضای سفر است. بیش از 56000 تجربه در سایت وجود دارد که نیمی از آنها در اروپا هستند. یکی از سرمایه گذاران به Sifted گفت که GetYourGuide مانند کراکن است. با این حال ممکن است تا زمانی که به آن برخورد نکنید، ندانید که آنجاست. این شرکت با سرمایه‌ گذاری 484 میلیون $ (دلار) توسط سرمایه‌ گذار «پادشاه‌ ساز» سافت‌ بانک برنده شد. جهت اطلاعات تکمیلی خود مقاله سرمایه گذاری در آلمان را مطالعه بفرمائید.

در تصویر زیر نام برخی دیگر از استارت آپ های موفق در کشور آلمان بیان شده است:

نام برخی دیگر از استارت آپ های موفق در کشور آلمان

حامیان مالی استارت آپ های آلمان

در آلمان شبکه گسترده ای از خدمات پشتیبانی، ابتکارات و خدمات مشاوره ای برای کارآفرینان وجود دارد، مانند:

  • اتاق‌ های صنعت و بازرگانی (Industrie- und Handelskammern – IHK)
  • اتاق ‌های صنایع دستی ماهر (Handwerkkammern – HWK)
  • آژانس های محلی یا منطقه ای یا شرکت های ترویج کسب و کار نوآوری
  • فناوری و مراکز رشد کسب و کار
  • آژانس های کاریابی
  • اساتید کارآفرینی و شبکه های کارآفرین
  • نمایشگاه های تجاری نوپا
  • ابتکارات راه اندازی سراسری، منطقه ای و محلی
  • مسابقات طرح کسب و کار

از سوی دیگر هیئت مشاوران اقتصاد دیجیتال جوان مشاوره دست اولی را به وزیر امور اقتصادی و انرژی فدرال در مورد مسائل جاری صنعت اطلاعات و ارتباطات ارائه می دهد. این توصیه‌ ها بر توسعه و پتانسیل اقتصاد دیجیتال جوان، فناوری ‌های دیجیتال جدید و نحوه ارائه محیط بهتری برای رشد به استارت ‌آپ‌ ها متمرکز است. در باب اطلاع از شرایط کار در آلمان نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

حامیان مالی استارت آپ های آلمان

دلایل ایجاد راه اندازی استارت آپ در آلمان

اولین دلیلی که موجب رغبت سرمایه گذاری استارت آپی در آلمان می شود، اقتصاد پویا و قوی آن می باشد. چراکه روح نوآوری، موقعیت آلمان در قلب یک شبکه حمل و نقل متراکم در مرکز اروپا و کارگران بسیار ماهر، همه اینها مزایایی هستند که آلمان به عنوان یک مکان تجاری ارائه می کند. علم و تحقیقات با گرایش عملی و متخصصان واجد شرایط به خوبی آموزش دیده، محیطی عالی برای نوآوری ایجاد کرده است و در نتیجه، آلمان با 62105 درخواست ثبت اختراع یکی از رهبران اروپا است. زیرساخت آلمان همچنین راه اندازی کسب و کار را آسان می کند. تقریبا 830000 کیلومتر جاده، 38000 کیلومتر راه آهن و یک شبکه مخابراتی مدرن شما، ایده ها و محصولات را به مقصد می رساند.

قانون حق چاپ، قانون ثبت اختراع و قانون علائم تجاری همگی برای محافظت از آنچه احتمالا ارزشمندترین دارایی شما است طراحی شده اند. سیاست ‌های اقتصادی نیز بر حمایت از ایده ‌های عالی متمرکز هستند. علاوه بر این پیشینه فرهنگی این کشور به متقاضیان کمک می کند تا مشتریان بین المللی را جذب کنند. چنانکه 11% از شرکت های آلمانی در حال حاضر به خارج از کشور صادر می کنند. 97% این شرکت ها را شرکت های کوچک و متوسط ​​تشکیل می دهند. حال در زمینه کسب آگاهی در مورد استارت آپ آلمان و در جهت برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :