مهاجرت تحصیلی کانادا

اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا یک پروسه چند مرحله ای می باشد که متقاضیان بایستی ابتدا در این خصوص فرم های مربوطه را تکمیل نمایند. با وجود اینکه اخذ پذیرش کار ساده و آسانی می باشد، اما کوچکترین اشتباه در هر مرحله از روند ارسال درخواست یا تکمیل مدارک منجر به رد درخواست متقاضیان می گردد. اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا نیازمند ارائه مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی می باشد.

از آنجایی که دانشگاه های کانادایی برنامه های آموزشی خود را به زبان های انگلیسی یا فرانسوی ارائه می کنند، ارائه مدرک زبان انگلیسی به منظور اخذ پذیرش تحصیلی از جمله ضروریات تحصیل در کانادا محسوب می شود. برای انجام مشاوره های رایگان درباره فرآیند دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا، با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

بررسی شرایط تحصیل در کشور کانادا

معمولا کودکان کانادایی به مدت یک یا 2 سال در سن 4 یا 5 سالگی به صورت داوطلبانه به کودکستان (آموزش پیش دبستانی) وارد می شوند. کلیه کودکان، پایه اول ابتدائی را در کانادا در حدود 6 سالگی شروع می کنند. سال دوم معمولا از سپتامبر تا ماه ژوئن بعدی ادامه می یابد. اما در برخی موارد، تاریخ های جذب ژانویه نیز فراهم می باشد. مدارس متوسطه در کانادا بسته به استان، تا پایه های 11 یا 12 می باشد. از این پایه به بعد، دانش آموزان کانادایی ممکن است از دانشگاه، کالج یا تحصیلات Cégep قبول شوند.

آموزش در کانادا توسط دولت های استانی و محلی اداره می شود. برای مثال، Cégep نام مستعار فرانسوی برای کالج آموزش عمومی و حرفه ای در کانادا می باشد و شامل 2 سال آموزش عمومی یا 3 سال آموزش فنی بین دبیرستان و دانشگاه می باشد. استان کبک کانادا دارای سیستم آموزشی Cégep می باشد. تحصیل در کانادا تا مقطع متوسطه رایگان و اجباری می باشد. با وجود کنترل استانی بر موسسات آموزشی، استانداردهای آموزشی در کشور کانادا توسط وزارت آموزش هر استان مدیریت می شود. انواع موسسات آموزش عالی در کانادا شامل دانشگاه ها، کالج های دانشگاهی، کالج های فنی و حرفه ای و مدارس زبان می باشد.

برنامه ها و شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

در کانادا، بیش از 11000 برنامه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد که توسط دانشگاه های این کشور ارائه می شود. اکثر موسسات آموزش عالی در کانادا، دوره های آموزشی خود را به زبان های انگلیسی یا فرانسوی ارائه می دهند. در کشور کانادا، کالج ها و موسسات طیفی از برنامه های شغلی را در رشته های گوناگون فنی و حرفه ای شامل بازرگانی، بهداشت، هنرهای کاربردی، فناوری و خدمات اجتماعی و سایر موارد را ارائه می دهند. برخی موسسات در کانادا در یک زمینه خاص، مثل کشاورزی یا هنر، آموزش تخصصی ارائه می دهند.

مقطع کارشناسی در کانادا دوره ای 4 ساله می باشد و نیازمند مدرک دیپلم و مدرک مهارت زبان می باشد. بدین ترتیب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کانادا مستلزم ارائه مدرک کارشناسی، GRE و ارائه 2 یا 3 معرف می باشد. مدرک دکترا در کانادا پس از اتمام 5 سال تحصیل و با دفاع از رساله پژوهشی به دانشجویان اعطاء می شود. برای تحصیل درجه دکتری در کانادا متقاضیان نیازمند معدل تحصیلی خوب، GRE و مراجع در برخی موارد، کار تحقیقاتی قبلی و مقالات علمی و پژوهشی می باشند. میانگین هزینه تحصیل دکتری در کانادا حدود 10000CDN (دلار کانادا) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار در کانادا نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

الزامات اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

اگرچه پروسه پذیرش و شرایط آن بین موسسات آموزشی در کانادا متفاوت می باشد، اما در اینجا ما درباره شیوه ها و شرایط عمومی جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا بحث خواهیم نمود. شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا به نوع موسسه انتخابی بستگی دارد. پروسه پذیرش تحصیلی معمولا در قالب پیش نیازها و ارزیابی هایی می باشد که بسته به شرایط دانشجوی متقاضی تا حدودی متفاوت است. جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا، دانشجو بایستی 12 سال آموزش مدرسه ای را سپری کرده باشد و دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشد.

کلیه متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا بایستی مدارک زیر را برای اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا تحویل دهند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کپی برابر اصل ریزنمرات دبیرستان
  • رزومه یا CV برای نمایش موفقیت های تحصیلی، سابقه کار، پیشرفت، مشارکت در کارهای عام المنفع، تجارب داوطلبانه، و سایر تجارب مرتبط
  • انگیزه نامه که به طور واضحی بیان می کند که چرا متقاضی مایل به پذیرش از دانشگاه های کانادا بوده و اهداف تحصیلی دانشجو را بیان می کند.
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی

جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور خواهد بود.

الزامات اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

بررسی مدرک زبان جهت اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

اهمیت مدرک زبان انگلیسی در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا به حدی است که شما برای اخذ هر نوع ویزای کانادا نیازمند اثبات مهارت زبان انگلیسی برای اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) می باشید. همچنین مهم است بدانید که زبان های رسمی کانادا و اصلی ترین زبان های مورد استفاده در شهرهای این کشور انگلیسی و فرانسه می باشد. اما اکثر دانشگاه ها در کانادا دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

پس شما باید مهارت زبان خود را توسط آزمون های زبان انگلیسی نشان دهید. آزمون IELTS در کانادا وجاهت و اعتبار بیشتری در بین دانشگاه های کانادایی دارد و اکثر موسسات نتیجه این آزمون را قبول می کنند. اما برخی از موسسات آموزشی نیز آزمون TOEFL را هم می پذیرند. نمره IELTS مورد قبول دانشگاه های برتر کانادا مثل دانشگاه های بریتیش کلمبیا، تورنتو و مک گیل با نمره حداقل 6 در هر بخش از آزمون می باشد.

روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مدنظر داشته باشید که به منظور تحصیل در کشور کانادا، اصلی ترین مدرکی که باید اخذ نمود همان ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی کانادا می باشد. ویزای تحصیلی کانادا مجوزی برای ورود و اقامت قانونی دانشجوی خارجی در کشور کانادا می باشد. به لحاظ قانونی، اخذ ویزای تحصیلی برای دانشجویانی الزامی است که متقاضی تحصیل در دوره های تحصیلی بیش از 6 ماه در کانادا می باشند. پس اگر دوره تحصیلی دانشجویی در کانادا کمتر یا برابر 6 ماه باشد، او نیازی به اخذ ویزای تحصیلی کانادا ندارد.

دانشجویان پس از اخذ نامه پذیرش از موسسه آموزشی مربوطه (DLI) در کانادا باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود با تحویل مدارک زیر به نزدیکترین کنسولگری کانادا اقدام نمایند:

  • فرم درخواست تکمیل شده (IMM 5476)
  • کپی پشت و روی صفحات پاسپورت معتبر
  • کپی نامه پذیرش از موسسه آموزشی مربوطه (DLI)
  • مدرک اثبات تمکن مالی دانشجو جهت پشتیبانی مالی برای تحصیل و اقامت در کشور کانادا ( شهریه ها و هزینه های زندگی)
  • کپی گواهی عدم سوء پیشینه
  • کپی گواهی معاینه پزشکی (IMM1017)
  • کپی مدرک آزمون زبان با حداقل نمره 6 برای آزمون IELTS و نمره 7 برای آزمون زبان فرانسوی Test d’évaluation de français

هزینه های دانشجویی و اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

تحصیل در کانادا رایگان نیست، اما در مقایسه با کشورهای غربی رقیب مقرون به صرفه است. میانگین هزینه یک دانشجوی خارجی برای یک سال تحصیلی (8 ماه) در برنامه هنر و علوم تقریبا CAD7100 (دلار کانادا) می باشد. بدین ترتیب شهریه ها در بین موسسات مختلف متفاوت می باشد.

چند نمونه در خصوص جزئیات هزینه زندگی در کانادا به شرح زیر می باشد:

  • اجاره یک ماهه منزل، آپارتمان تک خوابه حدود 400CAD (دلار کانادا)
  • کرایه اتوبوس، یک طرفه حدود 2.25CAD (دلار کانادا)
  • هزینه ناهار در رستوران حدود 7CAD (دلار کانادا) و هزینه شام حدود CAD14 (دلار کانادا)

همه ساله، شهریه های دانشگاه های کانادا توسط خود دانشگاه های کانادایی و بر پایه سیاست های تدوینی آنها مشخص می شود. بنابراین، شهریه ثابت و یکسانی در کل کانادا در خصوص تحصیل وجود ندارد. شهریه های تحصیلی از استانی به استان دیگر متفاوت است و این شهریه ها به دانشکده انتخابی شما بستگی دارد. اگر شما مایل به تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی به کانادا و ارزیابی شرایط مهاجرت خود می باشید، مسلما اخذ مشاوره های حرفه ای و دقیق از کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :