مهاجرت تحصیلی سوئد

اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل

اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل

اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل یکی از روش های مهاجرتی است و بسیاری از دانشجویان مهاجر پس از تحصیل در سوئد به فکر اخذ اقامت دائم این کشور هستند. خوشبختانه پس از تحصیل در سوئد راه های مختلفی برای اخذ اقامت این کشور وجود دارد. از این رو دانشجویان می توانند با استفاده از راه های گفته شده در مقاله ای که به دست مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده دست پیدا کنند.

سوئد یکی از کشورهای پیشرفته اروپا است. دانشجویان با تحصیل در این کشور تجربه زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپا و اسکاندیناوی را به دست می آورند. بدین ترتیب در کنار آن مدارک معتبر علمی کسب می کنند. به طور کلی دانشجویان برای اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد بایستی به مدت 5 سال در سوئد به صورت قانونی زندگی کنند.

مزایای اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل

اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل یکی از شایع ترین روش های مهاجرتی به سوئد است. چرا که دانشجویان با تحصیل در این کشور هم مدرک معتبر و مورد تایید کارفرمایان سوئدی و اروپایی را کسب می کنند هم تجربه زندگی در سوئد و خو گرفتن با فرهنگ سوئد و محیط این کشور را به دست می آورند. علاوه براین دانشجویان در طول تحصیل می توانند بر زبان سوئدی تسلط یابند. در ادامه به هر روشی که می خواهند اقامت سوئد را کسب کنند کاری راحت تر داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه مردم سوئد بر زبان انگلیسی مسلط هستند دانشجویان می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی در سوئد تحصیل کنند و نسبت به روش های دیگر کاری ساده تر داشته باشند.

علاوه بر این یکی دیگر از مزایای اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل این است که دانشجویان در طول تحصیل نیز می توانند مقدمات کار برای اخذ اقامت سوئد را انجام دهند و زمان بیشتری در این رابطه داشته باشند. برای مثال چنانچه فارغ التحصیلان در این کشور بخواهند از طریق کار در سوئد اقامت بگیرند می توانند در طول تحصیل کارآموزی کنند یا با کارفرمایان به صورت حضوری ارتباط برقرار کنند. همچنین اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل امری بسیار ساده تر است از اینکه شما از کشور مبدا برای اخذ اقامت درخواست دهید وجود دارد.

روش های اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل

به صورت کلی روش های مختلفی برای اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل وجود دارد که فارغ التحصیلان می توانند ویزای خود را تبدیل به ویزای دیگر کنند تا با اقامت 5 ساله بتوانند اقامت دائم سوئد را به دست آورند. توجه داشته باشید که در طول این 5 سال نباید در کل بیش از 10 ماه خارج از خاک سوئد باشید. همچنین قوانین سوئد را رعایت کرده باشید.

به صورت کلی روش های زیر از طرق اخذ اقامت پس از تحصیل در سوئد می باشد:

  • اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل از روش کار در این کشور
  • اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل با ازدواج با تبعه سوئدی
  • اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل از راه کارآفرینی

در بخش های بعدی هر کدام از روش های مذکور شرح داده خواهد شد.

اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل از طریق کار

رایج ترین روش برای اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل در این کشور از طریق کار می باشد. لذا دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن در سوئد می توانند به مدت 6 ماه به دنبال کار باشند. دانشجویان در صورت یافتن یک پیشنهاد کاری با حقوق حداقل 13000SEK (کرون) می توانند برای تبدیل ویزای تحصیلی سوئد به ویزای کاری سوئد به اداره مهاجرت سوئد مراجعه کنند.

توجه داشته باشید که پیشنهاد کاری بایستی بیش از 3 ماه و به صورت بلند مدت باشد و قراردادکاری شما کاملا رسمی و معتبر باشد. توجه داشته باشید که قبل از پایان اجازه اقامت قانونی می توانید پیشنهاد کاری را دریافت کنید. برای یافتن کار در سوئد می توانید از طریق سایت های کاریابی سوئد و همچنین موسسات کاریابی و یا استفاده از روابط ایجاد شده در طول تحصیل و زندگی در سوئد کار بیابید. مسلما تسلط به زبان سوئدی یک مزیت بزرگ خواهد بود.

مزایا اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل از طریق کار به صورت زیر می باشد:

  • فرصت 6 ماهه برای یافتن کار در سوئد
  • دریافت حقوق و مزایا و برآمدن از پس هزینه زندگی در سوئد
  • امکان تمدید و یا درخواست ویزای همراه همسر و فرزند کم تر از 18 سال
  • پیشرفت در کار در طول اقامت و افزایش دستمزد
  • اخذ اقامت سوئد بدون دردسر

سایر روش های اخذ اقامت این کشور نیز در بخش های بعدی بدین شرح می باشد.

اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل از طریق کار

اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل ازدواج با یک تبعه سوئدی است. لذا چنانچه در طول تحصیل و یا پس از تحصیل در کم تر از 6 ماه با یک تبعه سوئدی ازدواج کنید می توانید اقامت سوئد را دریافت کنید و اقامت خود را تمدید نمایید. توجه داشته باشید که مراحل ازدواج بایستی در دفاتر رسمی این کشور ثبت شود و رسما به عنوان زن و شوهر یاد شوید.

توجه داشته باشید که برای اخذ اقامت دائم از راه ازدواج بایستی ثابت کنید که ازدواج شما واقعی است. به همین دلیل معمولا حدود 5 ماه مراحل اثبات این ماجرا به طول می انجامد و مصاحبه هایی انجام می گیرد. همچنین توجه داشته باشید که ازدواج چنانچه تا قبل از 2 سال منجر به جدایی شود اقامت شما باطل می شود. همچنین برای اخذ اقامت دائم در سوئد از راه ازدواج بایستی به مدت 10 سال با همسر خود زندگی کنید.

اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل از طریق کارآفرینی

از روش های دیگر اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل کارآفرینی در این کشور است. چنانچه پس از تحصیل بتوانید کسب و کاری را راه بیاندازید که منجر به ایجاد اشتغال شده و به اقتصاد سوئد کمک کند. همچنین برنامه شما یک ایده جدید را به همراه بیاورد به عنوان کارآفرین شناخته خواهید شد. به طور کلی کشور سوئد بسیار بر ایده های جدید و خلاقانه تمرکز دارد. شرکت های زیادی در این کشور مانند شرکت اسپاتیفای در زمینه تکنولوژی و طرح ایده های خلاقانه فعالیت می کنند.

علاوه بر این چنانچه بتوانید در طول تحصیل به عنوان فردی برجسته شناخته شوید و اختراعی را ثبت کنید به شما اقامت سوئد تعلق خواهد گرفت. همچنین دانشجویان دکتری در سوئد پس از تحصیل می توانند برای اقامت سوئد در خواست کنند و چنانچه اداره مهاجرت حضور فرد را مفید بداند با در خواست وی موافقت خواهد کرد.

اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

علاوه بر روش های توضیح داده شده یکی دیگر از روش های اخذ اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری است. بدین صورت چنانچه فرد فارغ التحصیل دارای سرمایه باشد می تواند با حداقل سرمایه 100000€ (یورو) در این کشور سرمایه گذاری کند و کسب و کاری راه بیاندازد. بدین ترتیب فارغ التحصیلان در سوئد می توانند با ثبت شرکت با حداقل تعداد نفر و سرمایه در این کشور سرمایه گذاری کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای سرمایه گذاری تبدیل کنند.

توجه داشته باشید که برای اخذ این نوع اقامت فارغ التصیلان به ازای هر سال بایستی مبلغ 200000SEK (کرون) داشته باشند. همچنین چنانچه همسر و فرزند متقاضی در سوئد ساکن باشد برای آنها نیز مبلغ 100000SEK الی 50000SEK (کرون) باید همراه داشته باشند. همانطور که مشاهده می کنید اخذ این نوع ویزا نیازمند سرمایه می باشد. در صورت اقامت 5 ساله با این ویزا، اقامت دائم سوئد به دست می آید.

موارد لازم درباره تبدیل ویزای تحصیلی در سوئد

در صورتی که بخواهید ویزای تحصیلی سوئد خود را به یکی از روش های گفته شده تبدیل کنید. پس از تحصیل در این کشور اقامت داشته باشید بایستی به موارد زیر دقت نمایید:

  • بایستی تحصیل خود در سوئد را تمام کنید و مدرک دریافت کنید.
  • در طول تحصیل در سوئد قانون سوئد را رعایت کرده باشید.
  • هیچ گونه سابقه کیفری نداشته باشید.
  • توانایی مالی برای تامین هزینه زندگی در سوئد را داشته باشید.
  • بایستی اجازه اقامت تحصیلی سال آخر در سوئد را همراه خود داشته باشید.
  • بیمه نامه به همراه خود داشته باشید.
  • هر گونه مدارک درخواست شده را ارائه نمایید.

توجه داشته باشید که اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل از طریق پناهندگی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. مگر در شرایطی بسیار خاص لذا استفاده از راه های دیگر برای اخذ اقامت سوئد پس از تحصیل توصیه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه با مشاورین و کادری زبده آماده همکاری و مشاوره در باب مهاجرت تحصیلی و مهاجرت با دیگر روش ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :