مهاجرت تحصیلی آمریکا

اخذ اقامت آمریکا پس از تحصیل

اخذ اقامت آمریکا پس از تحصیل

به علت پیشرو بودن کشور آمریکا از نظر علمی بسیاری از متقاضیان بین المللی جویای اخذ اقامت آمریکا پس از تحصیل می باشند. کشور آمریکا واقع در قاره آمریکا است و چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و سومین کشور دنیا از نظر جمعیت به شمار می رود. این کشور از 50 ایالت تشکیل شده است. همچنین پایتخت این کشور واشینگتن دی سی و بیشترین جمعیت آن در شهر نیویورک متمرکز شده است. ایالات متحده آمریکا یک کشور قدرتمند و پیشرو در زمینه سیاست، فرهنگ، تکنولوژی و دانش در جهان به ‌شمار می‌ رود. واحد پول کشور آمریکا $ (دلار آمریکا) است که با اعتبارترین واحد پولی جهان شناخته می شود. کارشناسان ما در بخش مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی کامل شرایط تحصیل و اخذ اقامت این کشور می پردازند.

انواع روش های مهاجرتی به این کشور عبارتند از:

  • مهاجرت به آمریکا از طریق کار
  • مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج
  • دریافت اقامت آمریکا از طریق تولد
  • مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

شرایط تحصیل در آمریکا 2022

آمریکا کماکان دارای اولین و برترین نظام آموزش عالی در جهان است. جالب است بدانید که بیشترین تعداد دانشگاه های معتبر جهانی و بیشترین برنامه های تحصیلی متعلق به دانشگاه های آمریکا است. پس طبیعی است که دانشجویان زیادی در آرزوی حضور در کالج ها و دانشگاه های آمریکایی هستند و بر سر این هدف خود نیز تلاش می کنند.

اما در این بین اطلاع از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا به صورت ذیل الزامی است:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • گواهی دیپلم متوسطه و کارنامه تحصیلی (حداقل معدل کل GPA تقریبا معادل 2.0 میباشد)
  • کلیه مدارک شناسائی اعم از پاسپورت و شناسنامه
  • قبولی در تست ارزیابی علمی یا SAT
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره 5.5 به بالا و TOEFL حدود 46 الی 59 (بسته به دانشگاه مربوطه)
  • رزومه (CV)
  • توصیه نامه (LOR)
  • انگیزه نامه (SOP)

روش های اخذ اقامت پس از تحصیل در آمریکا

معمولا در بین دانشجویان خارجی این ترس وجود دارد که پس از تحصیل مجبور به ترک کشور آمریکا بشوند و به کشور خود بازگردند. اما یک دانشجوی بین المللی باید قبل ازینکه فارغ التحصیل شود به دنبال تمدید مهلت زمانی اقامت خود در این کشور و تغییر وضعیت خود از دانشجو به یک نیروی کار باشد. همچنین این فرآیند را به ماه های آخر تحصیل خود واگذار نکند.

براساس قوانین کشور آمریکا راه های مشخص و محدودی وجود دارند که می توان از آنها جهت اخذ اقامت پس از تحصیل در آمریکا نام برد:

  • برنامه کارآموزی OPT
  • ویزای غیرمهاجرتی H1B
  • گرین کارت
  • ازدواج
  • پناهندگی

متقاضی می تواند در حین تحصیل در آمریکا با ارتقاء مهارت های شغلی و شخصی خود و قرار گرفتن در محیط حرفه ایی کار مخصوصا در دوره های کارآموزی، قبل از فارغ التحصیلی رزومه قوی بسازد تا در بازار کار آمریکا زودتر جذب شود و راحت تر به اقامت آمریکا دست پیدا کند.

روش های اخذ اقامت پس از تحصیل در آمریکا

برنامه کارآموزی OPT برای اخذ اقامت آمریکا

کار آموزی OPT نوعی کارآموزی اختیاری است که دانشجو دارای ویزای F1 می تواند به صورت موقت به اشتغال مشغول شود. دانشجو می تواند هنگامی که سال اول تحصیل اش را تمام کرد درخواست کارآموزی اختیاری بدهد. به دانشجویان بین المللی تنها یک سال کارآموزی اختیاری داده می شود. این شرایط در حالی است که کارآموزی اجباری را باید حتما در حین تحصیل بگذراند، اما برای این نوع از کارآموزی اختیار بیشتری دارد.

در مدل کارآموزی اختیاری، دانشجو خارجی می تواند تجربه عملی و همچنین استخدام توسط کارفرما را باهم به دست بیاورد. این مدل کارآموزی می تواند با پرداخت هزینه و یا بدون پرداخت هزینه باشد. اما با گذراندن کارآموزی احتمال این که یک کارفرما حامی یک دانشجو شود و دانشجو بتواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر بدهد بالا است. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به آمریکا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

ویزای غیرمهاجرتی H1B آمریکا

این ویزا جزء ویزاهای کار در آمریکا محسوب می شود و یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ویزاهای کاری غیر مهاجرتی است. این ویزا برای کارکنان خارجی است که می خواهند به آمریکا سفر کنند و به صورت موقتی برای یک کارفرمای آمریکایی کار تخصصی انجام بدهند. کار تخصصی به کاری اطلاق می شود که فرد حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد و آن مدرک مورد نیاز کشور آمریکا باشد. اما در صورتی که فرد مدرک تحصیلی لازم برای یک کار را نداشت باید اثبات کند که در آن کار دارای تجربه و مهارت کافی هست تا واجد شرایط برای گرفتن ویزای کاری شود. شرط دیگر گرفتن این ویزا این است که کارفرمای آمریکایی بتواند اسپانسر شود و توانایی پرداخت حقوق به کارمند خود را داشته باشد.

ویزای H1B یک ویزای 6 ساله می باشد. متقاضی هنگامی که دانشجو است در صورت داشتن پیشنهاد کاری که شرایط مذکور را داشته باشد می تواند ویزای تحصیلی F1 خود را به ویزای H1B تبدیل کند و در آمریکا کار و زندگی کند. همچنین معمولا در پنجمین سال پیاپی با ویزای H1B متقاضی می تواند درخواست گرین کارت آمریکا هم بدهد. تنها مشکل این ویزا این است که قابلیت به همراه داشتن خانواده را از متقاضی خواهد گرفت. از اینرو متقاضی نمی تواند با این ویزا همسر و فرزندان خود را به این کشور ببرد.

گرین کارت برای اخذ اقامت پس از تحصیل در آمریکا

وقتی که از گرین کارت صحبت می کنیم منظور ما همان اجازه اقامت، زندگی، سفر، کار قانونی افراد در کشور آمریکا می باشد. یکی از مزیت های بزرگ گرین کارت آمریکا این است که شما می توانید بعد از چند سال برای کسب تابعیت و اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنید. این به این معناست که می توانید اجازه ورود و خروج آزادانه به خاک آمریکا را داشته باشید. همچنین اجازه راه اندازی یک کسب و کار و دریافت کمک های مالی از سمت دولت آمریکا را دارید.

اگر متقاضی در حین تحصیل در کشور آمریکا مشغول به کار باشد و ویزای H1B داشته باشد و برای کارفرمای خود نیروی مفیدی باشد، کارفرما می تواند برای گرفتن گرین کارت متقاضی اقدام کند. برای گرفتن گرین کارت حتما الزامی به بودن در خاک آمریکا وجود ندارد و قبل از مهاجرت هم می توان به گرفتن آن اقدام کرد. اما بهتر این است که متقاضی در خاک آمریکا حضور داشته باشد. افراد زیادی متقاضی مهاجرت به آمریکا هستند که برای اطلاع از شرایط و اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور نیز می توانند از مشاوره کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :