مهاجرت تحصیلی آلمان

اخذ اقامت آلمان پس از تحصیل

اخذ اقامت آلمان پس از تحصیل

نیروهای جوانی که در آلمان در رشته های متفاوتی فارغ التحصیل شده اند می توانند پس از گذشت مدتی موفق به اخذ اقامت آلمان پس از تحصیل شوند. دریافت بلوکارت آلمان امکانات و مزایای موجود در این کشور باعث شده که فارغ التحصیلان مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند تا بتوانند از این امکانات بهره مند شوند. آلمان نه تنها یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته اروپا می باشد بلکه در سطح جهان از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

کیفیت زندگی در آلمان باعث شده تا این کشور مقصد جذابی برای متقاضیان مهاجرت باشد، تعداد امکانات و مزایای اقامت در آلمان زیاد است که از جمله آنها باید به خدماتی درمانی رایگان، تحصیل رایگان، حضور در حوزه شنگن، تجارت آزاد و نزدیک بودن کشور آلمان به ایران اشاره کرد. در این مقاله هدف مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن است که شما را با اخذ اقامت آلمان پس از تحصیل آشنا کند.

راه های مختلف برای اخذ اقامت آلمان پس از تحصیل

برای اخذ اقامت دائمی آلمان راه های متعددی وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرده:

  • اخذ اقامت آلمان از روش کار پس از تحصیل
  • اخذ اقامت آلمان از روش پناهندگی
  • اخذ اقامت آلمان از روش تولد
  • اخذ اقامت آلمان از روش ازدواج
  • اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

در بخش های بعدی هر کدام از روش های مذکور شرح داده خواهد شد.

اقامت آلمان پس از تحصیل از طریق ازدواج و سرمایه گذاری

فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمان پس از تحصیل از راه های مختلف دیگری به جزء اقامت کاری می توانند به اقامت خود در آلمان ادامه دهند از جمله ی آن موارد زیر شرح داده می شود:

با توجه به قوانین اداره مهاجرت آلمان در سال 2022 فرد در صورت ازدواج با تبعه آلمانی پس از 3 سال می تواند اقامت دائم آلمان را کسب کند. این شخص باید حداقل مدرک زبان A1 و تمکن مالی کامل جهت اقامت در آلمان را دارا باشد. یکی دیگر از راه های اخذ اقامت سرمایه گذاری در آلمان می باشد که فرد متقاضی می تواند با ثبت شرکت و سرمایه حداقلی 25000€ (یورو) این کار را انجام دهد. همچنین فرد می تواند از طریق کارآفرینی و یا خرید اوراق قرضه دولتی آلمان اقامت این کشور را بدست آورد.

اخذ اقامت پس از تحصیل در آلمان از طریق کار

این دسته از متقاضیان پس از پایان تحصیلات خود با توجه با دانش و زبان دوم و سوم خود می توانند شغلی مناسب برای خود در آلمان فراهم کنند. فرصتی 18 ماهه در اختیار فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه های آلمانی قرار داده می شود تا با تبدیل ویزای دانشجویی خود به ویزای جست و جوی کار به این مهم دست پیدا کنند. باید ذکر شود که تسلط کارجویان به زبان آلمانی جزء فاکتورهای مهم جهت کاریابی محسوب می شود ولی الزامی نیست. دانشجویان می توانند پس از تحصیل با کاریابی در این کشور در مدت تعیین شده، بلافاصله ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری آلمان تبدیل کنند.

بلافاصله پس از اخذ ویزای کاری فرد می تواند برای انتقال همسر و فرزندان خود اقدام کند. پس از 2 تا 3 سال حضور و فعالیت در آلمان به عنوان نیرویی متخصص شما می توانید اقامت دائم و کارت آبی کشور آلمان را دریافت کنید. باید دقت داشت که فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمانی در صورت بازگشت به کشور خود مجددا می توانند ویزایی 6 ماه برای جست و جوی کار دریافت کنند. دانشجویان دانشگاه های آلمان بهتر است که قبل از فارغ التحصیل شدن به دنبال شغلی مناسب با تخصص خود باشند.

اخذ اقامت پس از تحصیل در آلمان از طریق کار

اقامت دانشجویان بین المللی در آلمان پس از تحصیل

اگر شما از دانشگاهی به غیر از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شدید این امکان نیز وجود دارد که بتوانید با مراجعه به سفارت و تامین مدارک لازمه ویزایی 6 ماه جهت جست و جوی کار دریافت کنید. ویزای جست و جوی کار به Arbeit sucher visa معروف می باشد. در این مدت اگر متقاضی موفق به یافتن شغل مورد نظر خود شد و توانست کار کند، این ویزا به مدت 6 ماه دیگر تمدید می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارتباط مستقیم با موسسه های معتبر کاریابی در آلمان و اروپا می تواند فارغ التحصیلان را در اخذ اقامت آلمان پس از تحصیل یاری کند. به طور کلی شرایط اقامت آلمان در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت کاری آلمان

پس از یافتن شغل مناسب با توجه به سطح دانش فرد در زبان آلمانی و انگلیسی و همچنین رشته و تخصص فرد، متقاضی می تواند با ارائه مدارک زیر ویزای کاری را دریافت کند :

  • ترجمه و تایید مدارک تحصیلی
  • مدارک نشان دهند سابقه کار مرتبط با رشته و تخصص
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی
  • رزومه و انگیزه نامه

جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله هزینه زندگی در آلمان را مطالعه بفرمائید.

بلوکارت پس از دریافت ویزای کار آلمان

بعد از گذشت یک سال از اخذ اقامت کاری آلمان پس از تحصیل، فرد مورد نظر می تواند با داشتن شرایطی درخواست بلوکارت بدهد. این کارت الهام گرفته شده از گرین کارت آمریکا است. رنگ آبی این کارت نشانی از پرچم آبی اتحادیه ی اروپا می باشد. دارنده اقامت کاری در آلمان در صورتی که بعد از یک سال درآمد ناخالص سالیانه بالای مبلغ 46400€ (یورو) و درآمد خالص حدود 36400 (یورو) باشد می تواند درخواست خود را مبنی بر دریافت این کارت ارائه دهد. همچنین فرد مورد نظر بایستی مالیات های در نظر گرفته شده را در موعد مقرر به دولت آلمان بپردازد.

مزایا، مدت اعتبار و مدارک جهت صدور بلوکارت آلمان

اعتبار بلوکارت آلمان 3 سال می باشد. بعد از 3 سال سپری شدن از تاریخ صدور کارت آبی در صورتی که فرد همچنان در آلمان مشغول به فعالیت باشد می تواند درخواست اقامت دائم خود را ارائه دهد. این امتیاز در نظر گرفته شده است که فردی که دارای مدرک B1 زبان آلمانی است بتواند پس از گذشت 2 سال از صدور بلوکارت درخواست اقامت دائم خود را ارائه دهد. از مزایای بلوکارت در اروپا می توان به حقوق برابر با شهروندان آلمانی و اتحادیه اروپا، اقامت همسر و فرزندان دارنده بلوکارت و تسریع اخذ اقامت دائم کشور آلمان اشاره کرد.

جهت صدور بلوکارت مدارکی باید آماده شوند که به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت
  • ترجمه مدرک دانشگاهی
  • سوابق کاری چه در آلمان چه خارج از آلمان
  • فرم تمدید اقامت
  • یک قطعه عکس 34*45 میلیمتری
  • قراردادهای کاری

هر چند که مهاجرت به آلمان بوسیله کاریابی قوانین مشخص و روشنی را دنبال می کند ولیکن به دلیل پیچیدگی های حقوقی و مهاجرتی این روش متقاضیان اخذ اقامت آلمان می توانند با کارشناسان و وکیلان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره داشته باشند و از خدمات این شرکت بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :