مهاجرت به کشور آمریکا

اختلاف ساعت ایران با شهرهای آمریکا

اختلاف ساعت ایران با شهرهای آمریکا

مسافت زیاد بین کشور ایران و ایالات متحده آمریکا که بیش از 11000 کیلومتر است سبب شده که اختلاف ساعت ایران با شهرهای آمریکا بوجود آید. از آنجا که ایالات متحده آمریکا دارای وسعت زیادی می باشد این کشور دارای چندین منطقه زمانی متفاوت می باشد. همچنین به دنبال آن اختلاف ساعت در خود این کشور نیز وجود دارد. اختلاف ساعت ایران با شهرهای آمریکا از حدود 8 ساعت الی 12 ساعت می رسد.

بنابراین افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند و یا دوستان و اقوامی در آمریکا دارند بایستی این اختلاف ساعت را در نظر داشته باشند. همچنین برای برقراری ارتباط از تماس تلفنی گرفته تا حتی ارسال ایمیل دانستن اختلاف ساعت ایران با شهرهای آمریکا مورد اهمیت واقع می شود. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به سوال های زیر پاسخ داده می شود.

  • اختلاف ساعت ایران با شهرهای آمریکا چقدر است؟
  • آمریکا چند منطقه زمانی دارد؟
  • آیا در ایالات متحده آمریکا ساعت ها عقب جلو می شوند؟
  • آیا اختلاف ساعت بین شهرها و ایالات آمریکا وجود دارد؟

نگاهی به کشور آمریکا

ایالات متحده سومین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت به شمار می رود که دارای مناطق مختلف، ویژگی های جغرافیایی متفاوت و آب و هوایی می باشد. ایالات متحده در نیمکره شمالی واقع شده و از غرب با اقیانوس آرام، از شرق با اقیانوس اطلس، از جنوب با مکزیک و از شمال با کانادا مجاورت دارد. در کل، ایالات متحده حدود 3.8 میلیون مایل مربع وسعت دارد. بیش از 17% از این سرزمین را ایالت آلاسکا (Alaska)، بزرگترین ایالات متحده در بر می گیرد. ایالت رود آیلند (Rhode Island) با تنها 1.545 مایل مربع کوچکترین ایالت آمریکا محسوب می شود.

3.8 میلیون مایل مربع مساحت ایالات متحده را سومین کشور بزرگ جهان، پس از روسیه و کانادا تبدیل کرده است. در حالی که کانادا از نظر زمینی فقط کمی بزرگتر از ایالات متحده است. روسیه تقریبا 2 برابر بزرگتر می باشد. این کشور از نظر جغرافیایی نیز بسیار متنوع می باشد. به طوری که مناطق شرقی از تپه ها و کوه های کم ارتفاع تشکیل شده است. در حالی که نواحی مرکزی دارای دشت های وسیعی می باشد. از این رو غرب کشور دارای رشته کوه های مرتفع و وسیع است که برخی از آنها در شمال غربی اقیانوس آرام آتشفشانی می باشند.

مناطق زمانی در آمریکا

در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا و قلمروهای وابسته آن، طبق قانون 9 منطقه زمانی وجود دارد. با این وجود، با افزودن مناطق زمانی 2 منطقه غیر مسکونی در ایالات متحده در مجموع 11 منطقه زمانی در آمریکا وجود دارد. ایالات متحده آمریکا دارای 4 منطقه زمانی استاندارد است. علاوه بر این آلاسکا، هاوایی و دیگر قلمروهای وابسته به آمریکا همه مناطق زمانی خاص خود را دارند. از آنجا که نه هاوایی و نه 5 منطقه دیگر از زمان صرفه جویی روز (DST) استفاده نمی کنند. از این رو فقط 6 منطقه زمانی در آمریکا وجود دارد که در آن ساعت ها عقب جلو می شوند.

4 منطقه زمانی آمریکا به نام های زمان منطقه اقیانوس آرام (Pacific Time)، زمان نواحی کوهستانی (Mountain Time)، زمان نواحی مرکزی (Central Time) و زمان نواحی شرقی (East Time) شناخته می شوند. در ایالات متحده، برنامه صرفه جویی زمان در روز، دومین یکشنبه ماه مارس آغاز می شود. اولین یکشنبه در ماه نوامبر به پایان می رسد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آمریکا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر این 6 منطقه زمانی و اختلاف با ساعت جهانی نشان داده شده است:

منطقه زمانیاختصارشهراختلاف با ساعت جهانی
زمان استاندارد منطقه هاواییHSTهنولولوUTC -10:00
زمان استاندارد منطقه آلاسکاAKSTانچریجUTC -9:00
زمان استاندارد اقیانوس آرامPSTلس آنجلسUTC -8:00
زمان استاندارد منطقه کوهستانیMSTسالت لیکUTC -7:00
زمان استاندارد مرکزیCSTشیکاگوUTC -6:00
زمان استاندارد شرقیESTنیویورکUTC -5:00

تاریخچه مناطق زمانی در آمریکا

مناطق زمانی در 18 نوامبر 1883 ایالات متحده آمریکا به 4 منطقه زمانی استاندارد تقسیم شد که صلاحیت این مناطق به کمیسیون بازرگانی میان ایالتی (ICC) واگذار شد. از سال 1967، وزارت حمل و نقل ایالات متحده (DOT) مسئولیت مدیریت مناطق زمانی در این کشور را بر عهده داشته است. مناطق زمانی در قانون توسط زمان استاندارد جهانی (UTC) تعریف می شوند. طبق قانون در حال حاضر 9 منطقه زمانی رسمی وجود دارد.

علاوه بر این، مناطق غیر مسکونی جزیره بیکر (AoE) و جزیره ویک (WAKT) به تعداد منطقه زمانی اضافه شده اند و 11 منطقه، تعداد کل مناطق زمانی آمریکا را تشکیل می دهند. توجه داشته باشید که تقریبا تمام ایالت های ایالات متحده از برنامه صرفه جویی زمان در طول روز (DST) استفاده می کنند و ساعت ها را عقب جلو می کنند. در حالیکه در ایالات آریزونا و هاوایی از DST استفاده نمی کنند، ایالت ایندیانا نیز در سال 2006 وارد این برنامه شد. قوانین مهاجرتی آمریکا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

اختلاف ساعت ایران با منطقه زمانی PST آمریکا

همانطور که می دانید ساعت جهانی کشور ایران که یک منطقه زمانی دارد UTC +03:30 می باشد. منظور از منطقه زمانی PST همان زمان استاندارد اقیانوس آرام می باشد. در آمریکا ایالت های واشینگتن (Washington)، ارگن (Oregon)، نوادا (Nevada) و کالیفرنیا (California) از این ساعت زمانی استفاده می کنند که اختلاف آن با ساعت جهانی (UST -8:00) می باشد. بنابراین اختلاف ساعت شهرهای این ایالت با ایران -11:30 ساعت عقبتر از ایران است.

یعنی اگر در ایران ساعت 12 ظهر باشد در این ایالات ساعت 11:30 شب خواهد بود. از جمله شهرهای مهم این ایالت ها سانفرانسیسکو (San Francisco)، پرتلند (Portland)، لس آنجلس (Los Angles)، سن دیگو (San Diego)، لاس وگاس (Las Vegas)، رنو (Reno) و سیاتل (Seattle) هستند. گرین کارت آمریکا به طور کامل در مقاله مذکور شرح دده شده است.

اختلاف ساعت ایران با منطقه زمانی PST آمریکا

اختلاف ساعت ایران با منطقه زمانی MST آمریکا

منظور از منطقه زمانی MST ، منطقه زمانی نواحی کوهستانی در آمریکا می باشد در آمریکا ایالت های مونتانا (Montana)، ایداهو (Idaho)، یوتا (Utah)، کلرادو (Colorado)، نیو مکزیکو (New Mexico)، آریزونا (Arizona)، ویومینگ (Wyoming)، جنوب غربی داکوتای شمالی (North Dakota)، غرب داکوتای جنوبی (South Dakota) و غرب نبراسکا (West Nebraska) از این ساعت زمانی استفاده می کنند که اختلاف آن با ساعت جهانی (UST -7:00) می باشد.

بنابراین اختلاف ساعت شهرهای این ایالت با ایران -10:30 ساعت عقبتر است یعنی اگر در ایران ساعت 12 ظهر باشد در این ایالات ساعت 10:30 شب خواهد بود. از جمله شهرهای مهم این ایالت ها دنور (Denver)، هلنا (Helena)، سالت لیک (Salt Lake)، بویس (Boise)، سانتافه (Santa Fe)، بیلینگز (Billings)، راپید سیتی (Rapid City) و سنت جئورج (St George) می باشد.

اختلاف ساعت ایران با منطقه زمانی CST آمریکا

منظور از منطقه زمانی CST ، منطقه زمانی نواحی مرکزی در آمریکا می باشد. در آمریکا از جمله ایالت های مینه سوتا (Minnesota)، ایووا (Iowa)، میزوری (Missouri)، کانزاس (Kansas)، اوکلاهاما (Oklahoma)، تگزاس (Texas)، لوییزیانا (Louisiana)، می سی سیپی (Mississippi)، آلاباما (Alabama)، آرکانزاس (Arkansas)، ایلینویز(Illinois)، ویسکونزین (Wisconsin)، نبراسکای شرقی و شرق داکوتای شمالی و جنوبی و همچنین غرب کنتاکی (Kentucky) و غرب تنسی (Tennessee) از این ساعت زمانی استفاده می کنند که اختلاف آن با ساعت جهانی (UST -6:00) می باشد.

بنابراین اختلاف ساعت شهرهای این ایالت با ایران -9:30 ساعت عقبتر از ایران است، یعنی اگر در ایران ساعت 12 ظهر باشد در این ایالات ساعت 9:30 شب خواهد بود. از جمله شهرهای مهم این ایالت ها دالاس (Dallas)، بیسمارک (Bismarck)، شیکاگو (Chicago)، نشویل (Nashville)، اوماها (Omaha)، ممفیس (Memphis)، هوستون (Houston) و نیو اورلینز (New Orleans) می باشد.

اختلاف ساعت ایران با منطقه زمانی EST آمریکا

منظور از منطقه زمانی EST ، منطقه زمانی نواحی شرقی در آمریکا می باشد. در آمریکا ایالت های فلوریدا (Florida)، جورجیا (Georgia)، ماین (Maine)، کارولینای جنوبی(South Carolina)، کارولینای شمالی (North Carolina)، ویرجینیا (Virginia)، اوهایو (Ohio)، ویرجینای غربی (West Virginia)، ایندیانا(Indiana)، میشیگان (Michigan)، پنسیلوانیا (Pennsylvania)، نیوجرسی(New Jersey)، دلاویر (Delaware)، نیوهمپشایر (New Hampshire)، کانکتیکات (Connecticut)، ورمونت (Vermont)، رود آیلند (Rhode Island)، ماریلند(Maryland) ، نیویورک(New York)، ماساچوست (Masachusetts) و کنتاکی شرقی و تنسی شرقی از این ساعت زمانی استفاده می کنند که اختلاف آن با ساعت جهانی (UST -5:00) می باشد.

بنابراین اختلاف ساعت شهرهای این ایالت با ایران -8:30 ساعت عقبتر از ایران است، یعنی اگر در ایران ساعت 12 ظهر باشد در این ایالات ساعت 8:30 شب خواهد بود. از جمله شهرهای مهم این ایالت ها میامی (Miami)، کلومبوس (Columbus)، آتلانتا (Atlanta)، فیلادلفیا (Philadelphia)، واشینگتن (Washington,DC)، بوستون (Boston)، دترویت (Detroit) و ایدیاناپلیس (Indianapolis) می باشد.

اختلاف ساعت ایران با شهرهای مهم آمریکا

در جدول زیر با نگاهی سریع اختلاف ساعت شهرهای مهم آمریکا با ایران قابل مشاهده است:

اختلاف ساعت با ایراننام شهر آمریکاییاختلاف ساعت با ایراننام شهر آمریکایی
9:30 hسن آنتونیو8:30 hواشینگتن دی سی
11:30 hسن دیگو8:30 hنیویورک سیتی
9:30 hدالاس11:30 hلس آنجلس
9:30 hآستین9:30 hشیکاگو
12:30 hانکوریج9:30 hهیوستون
11:30 hاوکلند8:30 hفیلادلفیا
8:30 hکلیولند10:30 hفینیکس

همانطور که ملاحظه کردید اختلاف +8:30 الی +13:30 ساعت ایران با مناطق مختلف آمریکا از نظر زمانی وجود دارد. لذا برای مهاجرت به آمریکا این اختلاف زمانی با ایران را در نظر داشته باشید تا برای برقراری ارتباط با بستگان و آشنایان دچار مشکل نشوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه ای فراوان در امر مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی آماده مشاوره و راهنمایی متقاضیان گرامی می باشد. برقراری ارتباط با موسسه هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی امکان پذیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :