مهاجرت به کشور سوئد

اجاره خانه در سوئد

اجاره خانه در سوئد

یکی از مواردی که برای مهاجرت به سوئد بسیار مهم می باشد مبحث اجاره خانه در سوئد است، زیرا اجاره خانه در این کشور بسیار رقابتی می باشد. یافتن مسکن در سوئد بطور قابل توجهی دشوارتر از سایر کشورهای اروپایی است. اجاره خانه در سوئد بسیار رقابتی می باشد. از این رو اجاره های طولانی مدت در سوئد بازار سیاه دارد. خارجی ها که قصد دارند در دراز مدت در کشور بمانند ممکن است بخواهند به جای پیوستن به صف برای اجاره خانه، ملک بخرند.

اگر در جستجوی خانه در یکی از شهرهای بزرگ هستید، پیدا کردن خانه مناسب در بعضی موارد دشوار است زیرا بازار تنظیم شده در سوئد در برخی موارد عدم تطابق بین عرضه و تقاضا را ایجاد کرده است. تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله اجاره خانه در سوئد را بررسی کرده اند.

درباره بازار اجاره خانه در سوئد

بازار مسکن در کشور سوئد با بسیاری از کشورهای دیگر اروپا متفاوت می باشد. در مورد سایر جنبه های حاکمیت ایالتی، سوئد رویکردی بسیار اجتماعی در زمینه مسکن دارد. حدود 22% از کل مسکن در این کشور مسکن اجتماعی است، یا همانطور که سوئدی ها ترجیح می دهند آن را مسکن عمومی بنامند. چنین اقامتی توسط شرکت های شهرداری و انجمن های مسکن شورای محلی اداره می شود. از نظر تئوری، هر کسی می تواند یک خانه شورایی را اجاره کند، اما تقاضای زیاد به این معنی است که لیست های انتظار در شهرهای بزرگ بسیار طولانی است.

قیمت اجاره بخش خصوصی از نظر قانونی نباید به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت های مسکن عمومی در همان منطقه باشد. این سیستم مسکن اجتماعی اکنون تحت فشار قرار گرفته است. از آنجا که تقاضا در شهرهای بزرگ بسیار زیاد بوده بین رانت و ارزش بازار فاصله واقعی وجود دارد. این بدان معناست که در حقیقت بیشتر محل های اقامت با قیمت های بسیار بالاتر اجازه داده می شود. لذا پیدا کردن محل اقامت در سوئد می تواند بسیار دشوار باشد. حتی خوابگاه دانشجویی در سوئد نیز تضمین نشده و اکثر دانشگاه ها به دانشجویان خود توصیه می کنند که موارد برای اقامت خود را به خوبی بررسی کنند.

قانون اجاره خانه در سوئد

درصورتی که به دنبال اجاره خانه در شهرهای بزرگ نباشید اجاره خانه در سوئد امری راحت تر است. در شمال سوئد که آب و هوایی سرد تر و جمعیت کم تری دارد، پیدا کردن محل اقامت بسیار آسان است. در قوانین کشور سوئد برای آپارتمان های سوئدی هیچ قانونی برای خرید جهت اجاره وجود ندارد. صاحب خانه های خصوصی وجود دارند، اما آنها معمولا کل ساختمان ها را به جای آپارتمان های مجزا خریده اند و فقط می توانند بخشی از ملک خود را مستقیما به مستاجران اجاره دهند.

آنها باید بقیه را از طریق Bostadsfomedlingen که یک نهاد دولتی است برای توزیع اموال خالی اجاره دهند. این نهاد مبلغی را برای مستاجرین خود برای قرار دادن آنها در محل اقامت هزینه می کنند. این بدان معناست که شما احتمالا کمتر صاحبخانه های خصوصی را پیدا می کنید که آپارتمان های خود را اجاره دهند. در مقاله مزایا و معایب زندگی در سوئد به بررسی شرایط کلی در این کشور خواهیم پرداخت.

قیمت اجاره خانه در سوئد

طبق آمار منتشر شده در سایت numbeo هزینه اجاره خانه در سوئد نیز مانند بسیار از کشورها با توجه به مناطق و شهرهای آن متفاوت است. طبق اعداد منتشر شده در این سایت هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهری در سوئد بین 5200SEK الی 35350 SEK (کرون) با میانگین حدود 8677SEK (کرون) می باشد. این در حالی است که هزینه میانگین اجاره آپارتمان یک تخته در خارج از شهری در سوئد 6349 SEK (کرون) است. همچنین هزینه اجاره خانه 3 خوابه در مرکز شهری در سوئد در بازه 9000SEK الی 66000SEK (کرون) قرار دارد.

در جدول زیر میزان قیمت اجاره خانه در سوئد در سال 2022 ارائه شده است:

آیتمقیمت متوسط به کرون سوئد
اجاره آپارتمان یک تخته در مرکز شهر5200SEK الی 35350SEK
اجاره آپارتمان یک تخته در خارج شهر4000SEK الی 63490SEK
اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر9000SEK الی 66286SEK
اجاره آپارتمان 3 تخته در خارج شهر7000SEK الی 135818SEK

قیمت اجاره خانه در سوئد

انواع اجاره خانه در سوئد

این که آیا شما یک خارجی یا یک بومی سوئدی هستید، بزرگترین مشکل در سراسر کشورهای اسکاندیناوی در خصوص فقدان مسکن است. این امر به ویژه در شهرهای سوئد رواج دارد و تا حدود زیادی دانشجویان و مهاجران را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر واقعا خوش شانس نباشید، احتمالا قبل از عقد قرارداد دست اول در یک سری اجاره دست دوم در سوئد زندگی خواهید کرد. درباره شرایط و هزینه زندگی در سوئد مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

یک قرارداد دست اول به اجاره مستقیم از صاحبخانه یک ملک اطلاق می شود. اجاره دست دوم جایی است که شما از مستاجر که قرارداد دست اول را اجاره کرده، اجاره می کنید. از این رو اجاره دست دوم معمولا گرانتر از اجاره دست اول می باشد. براساس آمارهای اخیر، اجاره دست دوم به طور متوسط ​​می تواند تا 65% بیشتر از اجاره دست اول باشد. اجاره دست دوم به ندرت بیش از یک سال طول می کشد.

روند اجاره خانه در سوئد

جهت واجد شرایط بودن برای اجاره دست اول و مستقیم از صاحبخانه بایستی دارای آی دی کارت یا شماره شناسایی سوئدی، قرارداد استخدام و اثبات درآمد کافی باشید. در صورتی که درآمد شما خیلی کم باشد، ممکن است برخی صاحب خانه ها به ضمانت نیاز داشته باشند. یک قرارداد دست دوم برای اجاره نامه الزامات و اسناد مشابهی خواهد داشت. با این حال، تفاوت در اطمینان از تأیید اجاره دست دوم توسط صاحبخانه اصلی است.

بعضی از مالکان اجازه اجاره دست دوم را نمی دهند یا ممکن است بخواهند خود مستاجر دست دوم را تایید کنند. افرادی که اجاره دست دوم دارند نیز باید بررسی کنند که همان مبلغ اجاره بهاء مستاجر اصلی را پرداخت می کنند. غیرفعال کردن اجاره دست دوم برای یک مستاجر دست اول غیرقانونی است. در هر صورت اجاره دست اول بسیار زمان بر بوده و چند سال ممکن است برای یافتن خانه طول بکشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کشور مقاله مهاجرت به سوئد را مطالعه بفرمائید.

اجاره خانه در شهرهای سوئد

قیمت اجاره خانه در سوئد بسته به شهرداری و اینکه شما در یک منطقه شهری یا روستایی زندگی می کنید متفاوت است. در کل، اجاره بالاست و به طور متوسط 30% از حقوق هر ساکن را در بر می گیرد. دولت سوئد در تلاش برای حل مشکل آشفتگی بازار، همه ساله اجاره را تعیین می کند، از سال 2000، قیمت اجاره شاهد افزایش سالانه بیش از 2% نبوده است. اکثر مهاجران زندگی در یکی از 5 شهر اصلی سوئد شامل استکهلم (Stockholm)، مالمو (Malmo)، گوتنبرگ (Gothenburg)، اوپسالا (Uppsala) یا سولنا (Solna) را بر می گزینند.

در اینجا هزینه اجاره خانه در شهرهای مهم سوئد آمده است:

  • قیمت کرایه ماهیانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر استکهلم 15210SEK (کرون) است.
  • هزینه کرایه ماهیانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر مالمو 9000SEK (کرون) است.
  • قیمت اجاره ماهیانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر گوتنبرگ 11248SEK (کرون) است.
  • هزینه کرایه ماهیانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر اوپسالا 8670SEK (کرون) است.
  • قیمت اجاره ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر سولنا 7520SEK (کرون) است.

درباره خانه های سوئد

به طور کلی استاندارد در آپارتمان ها و خانه های سوئدی خوب و فضای داخلی مینیمال و ساده است. حتی اگر به صورت غیرقابل استفاده باشد آنها همیشه وسایل آشپزخانه مانند فریزر، اجاق گاز و یخچال را در اختیار شما قرار می دهند. شما همیشه باید به یک واشر چه در آپارتمان و چه در اتاق لباسشویی دسترسی داشته باشید. اتاق لباسشویی به طور کلی دارای استاندارد خوبی با چند ماشین لباسشویی، خشک کن و غیره است که می توانید به صورت رایگان رزرو کنید.

به طور کلی آپارتمان ها حداقل دارای آب، گرمایش و دفع زباله در اجاره هستند. توجه داشته باشید که به طور کلی سیگار کشیدن در کلیه آپارتمان ها و خانه ها و همچنین در اماکن عمومی در ملک ممنوع است. چنانچه قصد مهاجرت به سوئد و یا دیگر کشورهای اروپایی را دارد می توانید بر تجربه و دانش متخصصین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکیه کنید و مشاوره تخصصی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :