مهاجرت به کشور آمریکا

اجاره خانه در آمریکا

اجاره خانه در آمریکا

نسبت اجاره خانه در آمریکا تا حدودی مقرون به صرفه است و بسته به محل اقامت افراد بایستی حداقل یک سوم از درآمد را به اجاره خانه اختصاص دهند. متقاضیان بایستی قبل از شروع فرآیند اجاره ملک در آمریکا حتما به فکر تهیه مدارک لازم از جمله شماره تامین اجتماعی باشند. اما بر اساس نتایج حاصل از این تحقیق که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دست آمده، متوسط قیمت اجاره خانه در آمریکا از هر نوع ملکی حدود 1700$ (دلار) می باشد.

مطابق آنالیز ما در این مقاله گرانترین ایالت برای اجاره خانه بخش کلمبیا (District of Columbia)، ارزانترین ایالت داکوتای جنوبی و نیومکزیکو، گرانترین شهرهای آمریکا برای اجاره شهر سانفرانسیسکو و ارزانترین آن میامی است.

وضعیت هزینه زندگی ایرانیان در آمریکا

قبل از پرداختن به بحث اجاره خانه و شرایط آن در آمریکا بهتر است اطلاعات خود را درباره وضعیت زندگی در آمریکا تکمیل کنیم. ایالات متحده آمریکا ایالات و شهرهای زیادی دارد. پس مسلما شاخص هزینه زندگی در مناطق مختلف این کشور نیز متفاوت است. اما آمارها و گزارشات مربوط به منابع موثق نشانگر این واقعیت مهم است که میانگین هزینه زندگی در آمریکا 2022 حدود 1000$ (دلار) در ماه می باشد. توزیع آیتمی هزینه ها نیز نشان دهنده این امر می باشد که بیشترین درصد از بودجه مالی هر فرد ایرانی نیز در آمریکا مربوط به هزینه اجاره خانه است. همین امر نیز نشانگر اهمیت این موضوع و آنالیز آن در این مقاله می باشد.

شرایط اجاره خانه در آمریکا برای مهاجران ایرانی

بر اساس قوانین مهاجرتی آمریکا هیچ محدودیت یا شرایط خاصی برای اتباع خارجی جهت خرید یا اجاره خانه وجود ندارد البته مادامیکه آنها شرایط و مدارک لازمه از جمله شماره تامین اجتماعی (SSN) را داشته باشند. در غیر این صورت، آنها بایستی شماره شناسه مالیاتی (TIN) دریافت کنند تا بتوانند به معامله املاک بپردازند. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در آمریکا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در آمریکا انواع ملک برای اجاره در مناطق مختلف این کشور با تنوع قیمتی وجود دارد. پس قیمت و نحوه اجاره ملک تا حد زیادی در دست خود افراد است. معمولا املاک اجاره ای در ایالات متحده را می توان به صورت آنلاین و یا از طریق مراجعه به دفاتر مشاور املاک پیدا کرد. به محض یافتن ملک مورد نظر فرآیند اجاره ملک شروع می شود که ما در ادامه همین بحث به بررسی کامل آن می پردازیم.

نحوه اجاره خانه در آمریکا

در آمریکا شما می توانید از خانه ای ییلاقی فنس دار در حومه شهر تا یک آپارتمان شیک در مرکز شهر را پیدا کنید، پس از قبل باید در مورد محل، نوع خانه و قیمت آن به یک اجماعی برسید تا وارد مرحله اقدام برای اجاره خانه در آمریکا شوید. در جریان باشید که در آمریکا تفاوتی در اجاره خانه بین اتباع داخلی و خارجی وجود ندارد مگر در تعداد مدارک لازمه علاوه بر این در هنگام اجاره ملک، ارائه امتیاز اعتبار بین المللی (نامه تمکن مالی) به صاحب ملک جهت اثبات توانایی پرداخت اجاره توسط مستاجر خارجی الزامی است.

اما فرآیند اجاره ملک در آمریکا با جستجوی خانه آنلاین یا حضوری در بنگاه مشاور املاک (با توجه به قیمت و نیز محل مناسب) شروع شده و در گام بعدی نوبت تکمیل فرم درخواست اجاره و بعد از آن هم ارائه مدارک و اطلاعات به صاحب ملک جهت اطمینان از هم فرآیند قانونی واگذاری ملک و هم تضمین پرداخت اجاره خانه می رسد. در پایان هم پس از توافق نهایی طرفین بر سر مفاد قرارداد و با امضاء طرفین قرارداد اجاره خانه نهایی می شود.

نحوه اجاره خانه در آمریکا

تفاوت اجاره نامه با قرارداد اجاره در آمریکا

قبل از هر چیزی متقاضیان مهاجرت به آمریکا در سال 2022 بایستی با 2 کلمه حقوقی درباب اجاره ملک در ایالات متحده آشنا شده و تفاوت این 2 را بدانند. چرا که معمولا املاک اجاره ای در آمریکا به 2 روش زیر به افراد واگذار می شود. اجاره نامه در آمریکا lease یا leasing (لیزینگ) گفته می شود در حالیکه قرارداد اجاره rental agreement می باشد.

تفاوت این 2 سند در آمریکا از این قرار است:

  • اجاره نامه در آمریکا معمولا بین افراد رایج بوده و هنگام اجاره ملک سندی پرکاربرد است. اجاره نامه معمولا زمانی مشخص (6 ماه، یک سال و یا طولانی تر) داشته است.
  • قرارداد اجاره متعلق به مستاجرانی است که علاقه مند نوعی اجاره کوتاه مدت (ماه به ماه) در آمریکا هستند. این قرارداد معمولا 30 روزه بوده و به طور اتوماتیک هم تمدید می شود.

قیمت اجاره خانه در مناطق مختلف آمریکا

ابتدا باید بدانید که قیمت های خانه در آمریکا در مقایسه با میانگین درآمدی نسبتا مقرون به صرفه و ارزان است. پس افرادی که به طور ثابت درحال کار در آمریکا هستند و کسب درآمد می کنند نباید از این بابت مشکلی داشته باشند. البته نباید فراموش کرد که قیمت ها به محل اسکان و نوع خانه ای دارد که فرد انتخاب می کند. تعیین میانگینی برای قیمت اجاره مسکن در آمریکا آنهم به خاطر تنوع املاک موجود کار سختی است. قیمت ها در آمریکا معمولا به نوع ملک و محل استقرار آن بستگی دارد.

اما در یک جمع بندی کلی متوسط اجاره بها در آمریکا 2022 با توجه به نوع ملک از قرار زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه $1000 (دلار)
  • هر نوع ملک دیگر $1700 (دلار)

جدول زیر نشانگر میانگین قیمت ها در نواحی خیلی گران آمریکا است. در این باره هم رکورد دار گرانی اجاره خانه در ایالات متحده بخش کلمبیا با قیمت ماهانه 2400$ (دلار) است:

ناحیهاجاره بهای آپارتمان تک خواب به دلار
کلمبیا2400$
ماساچوست2100$
کالیفرنیا1600$
نیویورک1600$
مریلند1500$

مدارک لازم برای اجاره خانه در آمریکا

تفاوت اجاره خانه یک شهروند آمریکایی با یک خارجی برای زندگی در آمریکا در این است که شهروند خارجی برای عقد قرارداد اجاره خانه به اسناد و مدارک زیادی نیاز دارد.

پس در هنگام عقد قرارداد با صاحب ملک یا موجر، قانونا مستاجر نیازمند ارائه مدارک زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک استخدام (قرارداد کار در آمریکا)
  • اطلاعات مالی (صورت حساب بانکی، مدرک تمکن مالی مثل فیش حقوقی و سایر)
  • شماره تامین اجتماعی
  • اطلاعات تماس از موجر قبلی

معمولا هم در قرارداد اجاره ملک در ایالات متحده اطلاعاتی شامل مدت قرارداد، تعهدات اتمام قرارداد، موعد پرداخت اجاره، روش پرداخت، میزان رهن و نحوه بازگردانی آن، پرداخت قبوض خدمات شهری، نحوه و هزینه تعمیر و نگهداری و امثال موارد فوق قید می شود. وکلا و کارشناسان مهاجرتی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با علم روز مهاجرتی و آشنایی به مبانی حقوق بین الملل آماده اند تا هموطنان عزیز را در تمامی امور مهاجرتی یاری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :