مهاجرت به کشور سوئد

آب و هوای سوئد

آب و هوای سوئد

آب و هوای سوئد از جمله مطالبی است که هر فرد به عنوان متقاضی خارجی برای سفر و مهاجرت به کشور سوئد بایستی آن را در نظر بگیرد. برخلاف تصورات، سوئد همیشه سرد و یخبندان نیست. این کشور تابستانی های گرم و معتدلی در بسیاری از مناطق خود دارد. سوئد یکی از کشورهای شمال اروپا است و از جمله کشورهای نزدیک به قطب شمال می باشد. سوئد در قسمت شرقی شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد.

در امتداد آب های دریای بالتیک می باشد و حضور در کنار دریا و تأثیرات ناشی از اقیانوس اطلس بر وضعیت آب و هوایی سوئد تاثیر می گذارد. تاثیر خفیف دریا عمدتا در نزدیکی سواحل احساس می شود. در حالی که آب و هوای کلی سوئد سردسیر است. این کشور را می توان به 3 منطقه اقلیمی مجزا تقسیم کرد که همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه آب و هوای سوئد را بررسی می کنند.

درباره آب و هوای سوئد

سوئد کشوری در شمال اروپا، از لحاظ عرض جغرافیایی بسیار گسترده است. بنابراین دارای اقلیم های مختلفیست که شامل نواحی زیر قطبی در لاپلند و کوه های اسکاندیناوی، نیمه قاره ای بالتیک در سواحل جنوب مرکزی و تقریبا اقیانوسی در سواحل و جزایر جنوبی می شود. در مقایسه با نروژ، آب و هوای سوئد معمولا کم تر بارانی و بیشتر قاره ای بوده بنابراین در زمستان سردتر و در تابستان گرمتر و آفتابی تر است. وزش باد شدید، ملایم و مرطوب تا حدی توسط کوه های اسکاندیناوی مسدود شده، بنابراین آنها تنها در قسمت های جنوبی می توانند به خاک سوئد نفوذ کنند.

بیشتر آب و هوای سوئد از طبیعت معتدل و خنکی برخوردار بوده اما بخش جنوبی آن گرمتر است. سواحل غربی نیز به دلیل آب های گرم جریان گلف استریم در امتداد ساحل غربی نیز از شرق گرمتر می باشد. به دلیل کوه های نروژ بارندگی بیشتر می شود و میزان بارندگی سالانه درحد متوسط ​​است، تابستان ها نسبتا کم باران هستند اما ماه آگوست رطوبت بسیار بالایی دارد. بارش باران در فصل زمستان در مناطق شمالی و دور از جنوب کشور رایج است.

شرایط آب و هوای سوئد

اگر بخواهید با کشور سوئد و شرایط آب و هوای آن بیشتر آشنا شوید باید بگوییم که در سراسر کشور سوئد مقادیر بارندگی نسبتا پایین بوده است. به طوریکه بین 500 میلی متر تا 700 میلی متر در سال متغیر است. فقط در کوه های حاشیه نروژ میزان بارندگی به 1500 میلی متر در سال می رسد. با این حال، دمای هوا بین منطقه اسکانیای مرطوب و لاپ لند سرد تفاوت دارد. به خصوص در زمستان که تفاوت بین میانگین دما در جنوب سوئد (0 درجه سانتیگراد در اسکانیا) و میانگین دما در شمال سوئد (14- درجه سانتی گراد در لاپلند) تقریبا 14 درجه سانتی گراد است.

اسکانیا (Scania) گرم ترین منطقه کشور سوئد است که در بخش جنوبی سوئد قرار دارد. در این منطقه آب و هوا به دلیل تأثیر جریان گلف استریم اقیانوسی می باشد. در مالمو (Malmo) دمای هوا از کل سوئد خنک تر بوده، درجه حرارت حداکثر تابستان به طور متوسط ​​در حدود 21 درجه، در حالی که در زمستان متوسط ​​دما حداقل 3- درجه سانتی گراد است. در خصوص مهاجرت به سوئد ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط آب و هوای سوئد

آب و هوای استکهلم سوئد

منطقه مرکزی سوئد، استکهلم (Stockholm) که پایتخت آن نیز هست با آب و هوای معتدل قاره ای با افزایش فاصله از دریا به طور قابل توجهی قاره ای می شود. با بارندگی نسبتا کم در حدود 500 میلی متر در سال درجه حرارت نسبتا معتدلی دارد. در استکهلم متوسط ​​دما در حدود 5- درجه سانتی گراد و متوسط ​​تابستان 22 درجه سانتی گراد است. در این منطقه، بارش برف معمولا بین ماه های دسامبر و مارس رخ می دهد.

متوسط ​​اوج دمای تابستان در استکهلم 20 الی 25 درجه سانتیگراد با کمترین دما در حدود 13 درجه سانتیگراد ثبت شده است. اما در بعضی از روزهای تابستان دمای هوا تا 30 درجه سانتیگراد بالا می رود. درجه حرارت در زمستان در حدود 5- تا 1 درجه سانتی گراد و گاهی اوقات دما به منفی 15 درجه سانتی گراد می رسد. بهار و پاییز به طور کلی خنک و معتدل هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در سوئد را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

اقلیم هوایی لاپلند سوئد

سردترین منطقه در کشور سوئد، لاپلند (Lapland) است. در این منطقه آب و هوا تحت تاثیر قطب شمال و دمای هوا برای بیشتر ماه ها در سال زیر صفر و یخبندان می باشد. معمولا بین ماه های اکتبر و می برف وجود دارد. مهمترین مرکز شهر لاپلند سوئدی، شهر کیرونا (Kiruna) است که حدود 7 ماه در سال میانگین دمای زیر نقطه انجماد را دارد. در ژانویه، متوسط ​​دما در حدود -21.9 درجه سانتی گراد در حالی که در جولای متوسط ​​دما در حدود 17.9 درجه سانتی گراد است.

بارش در ماه های تابستان به ویژه در ماه های جولای و آگوست بیشترین میزان را دارد. اما میانگین سالانه آن بسیار کم و کمی بالاتر از 500 میلی متر است. جهت اطلاع از مزایا و معایب زندگی در سوئد مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

آب و هوای گوتنبرگ سوئد

میانگین دمای هوا در طول تابستان در گوتنبرگ (Gothenburg) 19 تا 20 درجه سانتیگراد با کمترین دما 10 تا 12 درجه سانتیگراد متغیر است. با این حال روزهای بسیاری در تابستان به 25 تا 30 درجه سانتی گراد افزایش می یابد. این مقدار تضمین می کند که تابستان ها بسیار گرم باشند. دمای زمستان در حدود 5 تا 3 درجه سانتیگراد و بندرت به کمتر از 15- درجه سانتی گراد می رسد. زمستان ها سرد و همراه با وزش باد هستند، بارش برف می تواند از اوایل ماه اکتبر تا ماه می رخ دهد اما بیشتر در ماه های دسامبر تا مارس برفیست. در طی سال میزان بارش بسیار متوسط ​​می باشد.

به طور کلی بهترین زمان برای سفر به کشور سوئد اواخر فصل بهار و تابستان است یعنی ماه های می تا سپتامبر، زیرا در طی این ماه ها علاوه بر اینکه دمای هوا معتدل و مطبوع است روزها طولانی تر می باشد. چنانچه در فکر مهاجرت به سوئد یا دیگر کشورهای اروپایی هستید و نیازمند اخذ وکیل و دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی در این زمینه هستید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی یا به صورت حضوری ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :