مهاجرت به کشور ترکیه

آب و هوای ترکیه

آب و هوای ترکیه

علاوه بر جاذبه های توریستی زیبای ترکیه، یکی از محرک های اصلی مسافرت به این کشور بهره مندی از  آب و هوای ترکیه می باشد. در طول سال، آب و هوای اکثر نقاط ترکیه به جزء نواحی ساحلی کاملا معتدل می باشد. موقعیت جغرافیایی خاص این کشور که در میان کوهستانی و سواحل واقع شده باعث اختلاف قابل توجهی در شرایط آب و هوایی ترکیه شده است. همین تنوع آب و هوایی در ترکیه یکی از امتیازات گردشگری این کشور محسوب می شود که باعث می شود ترکیه در تمام ایام سال پذیرای توریست ها از کشورهای خارجی باشد.

با وجود اینکه کشور ترکیه در مکان جغرافیایی مدیترانه ای که شرایط آب و هوایی کاملا معتدلی دارد واقع شده است. اما نواحی ساحلی از آب و هوای ملایمتری برخوردارند و مرکز تجمع توریست های خارجی محسوب می شوند. ما در این مقاله قصد داریم کشور ترکیه را از زاویه آب و هوایی مورد بررسی قرار داده و شما را با مناطق آب و هوایی ترکیه آشنا سازیم. تلاش کارشناسان ارشد و وکلا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه بهترین مشاوره ها بر اساس دانش حقوقی و مهاجرتی به روز به هموطنان می باشد.

درباره جغرافیای ترکیه

ترکیه، کشوری با موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد مابین 2 قاره آسیا و اروپا، واقع می باشد. در طول تاریخ ، ترکیه هم نقش سد و هم نقش پل را بین 2 قاره مذکور ایفاء کرده است. ترکیه در منطقه جغرافیایی مهمی در چهارراه کشورهای منطقه بالکان، کشورهای قفقازی، کشورهای خاورمیانه و مدیترانه شرقی قرار گرفته است. از نظر جمعیت و مساحت اراضی، ترکیه در بین کشورهای بزرگ منطقه قرار دارد و مساحت زمین ترکیه بزرگتر از مساحت هر کشور اروپایی می باشد.

عرض شمال به جنوب ترکیه حدود 300 تا 400 مایل و طول این کشور از غرب به شرق، درحدود 1000 مایل می باشد. ترکیه از شمال توسط دریای سیاه، از شمالشرقی توسط گرجستان و ارمنستان، در شرق از طریق آذربایجان و ایران، از جنوب غربی توسط عراق و سوریه و از جنوب غربی و غرب با دریای مدیترانه و دریای اژه و از شمالغربی با یونان و بلغارستان محصور شده است. پایتخت ترکیه آنکارا و بزرگترین شهر و بندرش استانبول می باشد. ما در ادامه این مقاله، به تشریح وضعیت آب و هوای ترکیه پرداخته و شما را با مناطق آب و هوایی ترکیه و بهترین زمان برای مسافرت به ترکیه آشنا می کنیم.

درباره آب و هوای ترکیه

ترکیه کشوری بزرگ با نواحی آب و هوایی کاملا متفاوت که اقلیم از منطقه ای به منطقه دیگر و از فصلی به فصل دیگر متغییر می باشد. کشور ترکیه جزء مهمترین کشورهای توریستی محسوب می‌شود. از آنجایی که کشور ترکیه سالانه میزبان شمار زیادی از گردشگران از سرتاسر دنیا است که ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند، آب و هوای ترکیه نقش زیادی در جذب توریست ها خواهد داشت. اما از آنجایی که هر ناحیه کشور دارای شرایط آب و هوایی و اقلیمی خاص خود می باشد، ترکیه هرگز از گردشگران خارجی خالی نخواهد شد.

یکی از فاکتورهای جغرافیایی موثر در مهاجر پذیری هر کشوری، شرایط آب و هوایی آن کشور می باشد. شرایط آب و هوای ترکیه از جمله جاذبه های مهم گردشگران و مسافران خارجی می باشد. در ترکیه، کوه های بلند و دریاهای آزاد دست به دست هم داده و باعث شکل گیری آب و هوای متنوع و دلپذیری شده اند و ترکیه را شبیه قیفی لبریز از شگفتی های طبیعی ساخته اند. در خصوص مهاجرت به ترکیه ابتدا مقاله لینک شده را به دقت مطالعه بفرمائید.

درباره آب و هوای ترکیه

مناطق آب و هوایی ترکیه

اهمیت آب و هوای ترکیه در جذب گردشگران و مهاجران خارجی چیست؟ آب و هوای ترکیه تنوعی عجیب از آب و هوای ملایم مدیترانه ای تا آب و هوای گرم و خشک قاره ای را دارا می باشد. نواحی شمالی ترکیه همانند Trabozanو Zϋngϋldağ دارای آب و هوای اقیانوسی می باشد. در حالیکه مناطق جنوبی ترکیه همانند Antalya، Izmir و Adana دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای می باشد. آب و هوای مسلط در مناطق مرکزی ترکیه یعنی، آناتولی Anatӧlϋ تا حدودی خشک و قاره ای محسوب می شود.

بنابراین در ترکیه، شما می توانید 4 فصل سال را در یک روز تجربه نمائید. ترکیه دارای 4 ناحیه مختلف از نظر آب و هوایی می باشد:

  • آب و هوای مدیترانه ای در سواحل جنوب و سواحل غرب
  • تابستان هایی گرم با زمستان های مرطوب و معتدل در سواحل دریای سیاه
  • آب و هوای کوهستانی در نواحی شرق و شمال شرقی ترکیه
  • آب و هوای نسبتا قاره ای و خشک در بخش های مرکزی فلات آناتولی Anatӧlϋ

جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در ترکیه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده خواهد بود.

بهترین زمان سفر به ترکیه

بر اساس مطالعات میدانی انجام شده درباره آب و هوای ترکیه، بهترین زمان جهت سفر به ترکیه، فصول بهار و پاییز می باشد. در این فصول، آب و هوای معتدلی بر ترکیه حاکم می باشد. در فصل تابستان آب و هوای نواحی جنوبی ترکیه و در فصل زمستان آب و هوای نواحی مناطق مرکزی و شمالی ترکیه بیشتر مورد توجه توریست ها قرار می گیرد.

در جدول زیر که به همت گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، شما با بهترین زمان مسافرت به مناطق مختلف ترکیه بر مبنای آب و هوا (شنا، گردش) و نسبت ها (فصول دمایی بالا، معتدل و پایین) آشنا می شوید:

منطقهشرح آب و هوای منطق
سواحل مرمره، اژه و مدیترانهفصل شنا از ژوئن تا سپتامبر و فصل گردش از مارس تا نوامبر امکانپذیر می باشد. فصل دمایی بالا در این منطقه از مارس تا نوامبر می باشد.
جنوب اژه و مدیترانهفصل شنا از آوریل تا اکتبر و فصل گردش در کل سال توصیه می شود. فصل دمایی بالا از ژوئن تا آگوست می باشد.
ساحل دریای سیاهدارای آب و هوای معتدل با تابستان های گرم و زمستان های ملایم و توام با بارش نسبتا بالا می باشد.

نواحی ساحلی ترکیه معمولا دارای آب و هوای ملایمی می باشد. اما سواحل دریای سیاه Kara Deniz سردتر از سواحل مدیترانه می باشد. نواحی داخلی ترکیه موسوم به Anatӧlϋ دارای آب و هوای قاره ای، با زمستان های سرد و برفی و تابستان های گرم و خشک می باشد. تابستان در سرتاسر کشور به جزء ساحل شمال شرقی خشک و آفتابی می باشد. در همه مناطق مرکزی و جنوبی، خشک ترین ماه های سال جولای، آگوست و سپتامبر می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :