مهاجرت به کشور اتریش

آب و هوای اتریش

آب و هوای اتریش

آب و هوای اتریش از جمله مطالبی است که می تواند برای آن دسته از افراد که خواهان سفر یا مهاجرت به کشور اتریش هستند جالب توجه باشد. اتریش کشوری واقع در قلب اروپا است و با کشورهایی از جمله سوئیس، آلمان، مجارستان، چک، ایتالیا همسایه است. اتریش کشوری کوهستانی و با شرایط آب و هوایی کمی متفاوت می باشد. به طوریکه مناطق شمالی این کشور در زمستان کمی سرد تر و در تابستان معتدل تر هستند.

بهترین زمان برای سفر به این کشور ماه های ژوئن تا سپتامبر برای آن دسته که به دنبال نور آفتاب و بارش های کم هستند و برای آن دسته که علاقه مند به ورزش های زمستانی در اتریش هستند ماه های نوامبر تا مارس می باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه آب و هوای اتریش را بررسی کرده اند.

درباره آب و هوای اتریش

اتریش در یک منطقه آب و هوایی معتدل واقع شده است. از این رو در غرب و شمال غربی اتریش نفوذ آب و هوای معتدل اقیانوس اطلس با شدت بیشتری احساس می شود. همچنین در شرق با نفوذ آب و هوای قاره ای همراه است. درجه حرارت تا حد زیادی به ارتفاع بستگی دارد. به طور میانگین برای هر 300 متر ارتفاع دما 5 درجه سانتی گراد پایین تر می رود. از این رو تابستان ها گرم هستند و دمای هوا گاهی اوقات به 30 درجه سانتیگراد یا بیشتر می رسد و غروب تابستان معمولا خنک است. بارش در کل سال در اتریش به طور مساوی می بارد.

در حالی که مناطق مرتفع در رشته کوه های آلپ بیش از 2000 میلی متر در سال بارندگی دارند. در برخی از مناطق کم ارتفاع اتریش سالانه فقط 600 میلی متر باران می بارد. از ماه ژوئن تا آگوست، باران معمولا به همراه رعد و برق های شدید می آید. این طوفان ها گاهی اوقات می توانند تگرگ و بارش شدید برف را در مناطق کوهستانی آلپ، حتی در تابستان به ارمغان بیاورند. مناطق دشتی در شمال و شرق تحت تأثیر آب و هوای قاره ای و مناطق جنوب شرقی اتریش تقریبا مدیترانه ای هستند.

آب و هوای اتریش در فصل بهار

بهار با آغاز ماه مارس به اتریش می آید. درجه حرارت در این فصل بالاتر از صفر بوده که به معنای پایان فصل اسکی است. همه استراحت گاه های اسکی کوهستانی به دلیل احتمال بهمن در این منطقه از سال در معرض خطر قرار می گیرند افزایش دما در این فصل شرایط بسیار خوبی را برای گشت و گذار و حضور توریست ها برقرار می کند. با این حال، شب ها هنوز هم بسیار سرد هستند و از ماه آوریل گرم تر می شوند.

بهار در اتریش زمان برگزاری جشن های متعدد مذهبی است که با عید پاک آغاز می شود. مذهب کاتولیک در کشور بسیار متداول می باشد. مردم با پشتکار تمام سنت های مقرر شده را انجام می دهند. متوسط دما در اتریش در این فصل 0 تا 20 درجه سانتی گراد است. جهت مهاجرت به اتریش و کسب اطلاعات بیشتر مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

آب و هوای اتریش در فصل بهار

آب و هوای اتریش در فصل تابستان

تابستان در اتریش در طول روز گرم است و معمولا شب های خوبی دارد. حداکثر دما در وین و سایر شهرهای بزرگ حدود 25 درجه سانتیگراد می باشد. صبح ها غالبا آفتابی در حالیکه بعد از ظهر ها در مناطق کوهستانی طوفان مشاهده می شود. با این حال، حتی در تابستان گاهی اوقات کشور ممکن است تحت تأثیر جبهه های آتلانتیک قرار بگیرد. همچنین بعضی اوقات ممکن است روزهای تابستان خصوصا در دشت هم گرم هم خنک باشد که در کمترین دما به 20 درجه سانتیگراد و در بیشترین دما به 30 درجه سانتیگراد می رسد.

به صورت کلی دما در تابستان اذیت کننده نیست و معتدل به نظر می رسد. حتی در مناطق کوهستانی بسیار خنک با دمای 12 الی 16 درجه سانتی گراد است. در تابستان بسیاری از جشن های محلی در اتریش برگزار می شود. مردم برای بزرگداشت موفقیت های نظامی تاریخی، رژه هایی را ترتیب می دهند. درباره شهر وین اتریش مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

آب و هوای اتریش در فصل پاییز و زمستان

پاییز در اتریش نیز بسیار معتدل و خنک است. بدین ترتیب دمای متوسط بین 19 الی 21 درجه سانتی گراد می باشد. پاییز واقعی در ماه اکتبر آغاز و هوا مه آلود می شود. طبیعت رنگ سبز خود را می بازد. سرانجام چرخش های چند رنگی از رنگ های قرمز، زرشکی، زرد و طلایی پدید می آید. از ویژگی های بارز ماه نوامبر یخ زدن آب در شب و سردی هواست. در آخرین ماه پاییز همه جا باران می بارد. زمستان در اتریش در همه جا سرد است. جهت اطلاع از هزینه زندگی در اتریش ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در وین (Vienna) پایتخت اتریش، میانگین دما در ماه ژانویه در حدود یک درجه سانتیگراد است. اما در شهرهایی که داری ارتفاعات بالاتر هستند. از این رو در میان دره های میان کوه ها واقع شده اند. همچنین میانگین دما حتی پایین تر می باشد. برای مثال در شهر کلاگنفورت (Klagenfurt) با ارتفاع 450 متری از سطح دریا، متوسط ​​دما در ماه ژانویه حدود 3.5- درجه سانتی گراد است. همچنین در مناطق کوهستانی این کشور دما به پایین تر از 20- درجه سانتی گراد نیز می رسد.

آب و هوای شهرهای مهم اتریش

همانطور که می دانید وین پایتخت اتریش است. این شهر در قسمت شرق اتریش قرار دارد. میزان دما در این شهر در سردترین حالت 2- درجه سانتی گراد و در گرم ترین حالت 26 درجه سانتی گراد است. به طور کلی دما در این شهر معتدل تر از سایر شهرها بوده و در فصل زمستان بارش برف نادر است. اینسبروک (Innsbruck) یکی دیگر از شهرهای مهم اتریش است که در قسمت غربی اتریش در تیرول با ارتفاع 575 متر از سطح دریا قرار دارد. میانگین دما در آن بین 8- درجه الی 20 درجه است.

گراتس (Graz) نیز در جنوب اتریش واقع شده است. میزان دما در بازه 5- درجه الی 22 درجه سانتی گراد می باشد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم درباره آب و هوای اتریش را به دست آورده باشید. چنانچه در فکر مهاجرت به اتریش هستید و نیازمند دریافت مشاوره تخصصی در این باب هستید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن کادری مجرب و با تجربه آماده همکاری با متقاضیان عزیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :