مهاجرت به کشور ترکیه

گرانترین شهرهای ترکیه

گرانترین شهرهای ترکیه

براساس تحقیقات انجام شده، دو شهر از شهرهای مهم کشور ترکیه در فهرست شهرهای در حال توسعه و جزء گرانترین شهرهای ترکیه می باشند. استانبول و آنکارا شهرهایی هستند که دارای بیشترین نسبت سرمایه گذاری یا خرید ملک در ترکیه هستند. بر اساس آمار، منطقه بشیکتاش استانبول در صدر لیست گران ترین مناطق استانبول و ترکیه قرار دارد که قیمت هر متر مربع در منطقه به 15251TRY (لیر ترکیه) رسیده است. مقام دوم در منطقه بیکوز استانبول جای گرفته است. جایی که قیمت هر متر مربع به 10141TRY (لیر ترکیه) رسیده بود.

نرخ تورم قیمت مصرف کننده، در ژوئن سال 2020، %12.62 در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته، این نرخ بالاترین میزان از آگوست سال 2019 و همچنین بالاتر از انتظارات %12.09 درصدی است که می تواند به دلیل راه اندازی دوباره اقتصاد بعد از اقدامات محدودیت سازی ناشی از ویروس کرونا باشد. هزینه ها با سرعت بیشتری برای مواد غذایی و نوشیدنی ها (%12.93 در مقابل %12.87)، حمل و نقل (%10.96 در مقابل %6.69)، مسکن و خدمات (%14.95 در مقابل %14.45)، هتل ها، کافه ها و رستوران ها (%11.13 در مقابل %10.94) افزایش پیدا کرد. تمامی اطلاعات مقاله پیشرو متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

استانبول گرانترین شهر ترکیه

استانبول دارای بالاترین سطح هزینه در ترکیه می باشد. رتبه اول در هزینه تجارت املاک و خرید ملک در ترکیه، نوشیدنی و غذا، آب، گاز و برق را به خود اختصاص داده است. استانبول هزینه های بالایی برای زندگی در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه دارد. گذشته از بزرگترین و محبوب ترین شهر ترکیه، استانبول همچنین بزرگترین مرکز فرهنگی و مالی ترکیه است.

اینگونه در نظر گرفته می شود که زندگی در استانبول نسبت به حقوق به دست آمده بسیار پر هزینه می باشد. در طبقه بندی درآمد نسبت به هزینه زندگی در استانبول می توان گفت درآمد ماهیانه بالاتر از TRY10000 (لیر ترکیه) احتمالا برای یک زندگی خوب در استانبول کافی است. با درآمد ماهیانه کمتر از TRY7250 (لیر ترکیه) می توان یک زندگی نه بد ولی استرس زا در استانبول داشت.

بررسی بورسا یکی از شهرهای ترکیه

شهر بورسا Bursa ، که زمانی اولین پایتخت امپراطوری عثمانی بوده است. با ترکیب سایت های تاریخی و چشمه های آب گرم به همراه ورزش اسکی بر روی دامنه های Uludağ ، یکی از برترین اماکن جذب توریست خارجی در کل ترکیه به شمار می رود. بورسا جزء شهرهای مهم ترکیه در شمالغربی آناتولی در منطقه مرمره واقع شده است. بورسا همچنین چهارمین شهر بزرگ ترکیه و یکی از مراکز مادرشهری صنعتی در کشور ترکیه به شمار می رود.

بر طبق آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت شهر بورسا در حدود 1854285 نفر برآورد شده است. مساحت کل شهر بورسا در حدود 1036 کیلو متر مربع می باشد. بورسا در دوره عثمانی با عنوان خدواندگار Hϋdavendigar معروف بود. اخیرا بواسطه پارک ها و باغ های بزرگ در سرتاسر شهر با لقب Yaşil Bursa یا بورسای سرسبز شناخته می شود. بورسا همچنین بخاطر تهیه غذاهای ترکی همانند کباب اسکندر معروف است. از جاذبه های دیگر بورسا، دانشگاه Uludağ می باشد که یکی از برترین موسسات آموزشی ترکیه به شمار می رود.

استانبول گرانترین شهر ترکیه

هزینه ها در استانبول گرانترین شهر ترکیه

اگر استانبول را با سایر کشورهای غربی مقایسه کنیم، می توان گفت که استانبول یک شهر ارزان برای مواد غذایی روزانه، سوپر مارکت ها مراقبت های پزشکی، پوشاک محلی، کمک های داخلی، غذای محلی، سبزیجات تازه و میوه در بازارهای هفتگی خیابان است. اما نسبت به کشور ما هزینه ها در این شهر به صورت حیرت آوری بالاست.

در جدول زیر بخشی از هزینه های زندگی در ترکیه در شهر استانبول آورده شده است:

لیست اقلام غذاییقیمت به لیر ترکیه
3 وعده غذایی برای 2 نفر در یک رستوران75TRY الی 150TRY
نوشیدنی کاپوچینو8TRY الی 15TRY
یک بطری آب1TRY الی 1.5TRY
یک بطری شیر5.75TRY
یک کیلوگرم برنج5TRY الی 12TRY
نان سفید1.5TRY الی 3.5TRY
یک کیلوگرم پنیر20TRY الی 40TRY
تخم مرغ 6 عدد6.5TRY الی 15TRY
یک کیلوگرم مرغ15TRY الی 30TRY

آنتالیا بزرگترین شهر ترکیه

بزرگترین شهر ترکیه در کنار سواحل مدیترانه ای، شهر آنتالیا Antalya می باشد. همچنین شهر آنتالیا به عنوان TURKISH RIVIERA معروف است که بیش از 300 روز آفتابی، سواحل جذاب، شهرک های تفرجگاهی، هتل های لوکس، ترکیبی از بارهای ساحلی، رستوران ها و مراکز فروش بزرگ را به گردشگران خارجی عرضه می کند. به همین دلیل می باشد که آنتالیا در سطح جهانی به عنوان شهر تفریحی ترکیه معروف است.

آنتالیا هشتمین شهر پرجمعیت ترکیه با جمعیتی معادل 1203994 نفر سکنه می باشد. از جشنواره ها و رویدادهای مهم شهر آنتالیا می توان به جشنواره فیلم پرتغال طلایی آنتالیا، جشنواره فیلم بین المللی اورآسیا، جشنواره موسیقی بین المللی مدیترانه و جشنواره گل و گیاه آنتالیا اشاره کرد که همه ساله پذیرای هزاران گردشگر خارجی می باشد. یکی از جاذبه های آنتالیا، وجود دانشگاه ها و مدارس بین المللی در آنتالیا می باشد. همه ساله، دانشگاه آک دنیز در حدود 60000 دانشجو پذیرش می کند. بر این اساس، می توان گفت که اقتصاد آنتالیا مانند دیگر شهرهای ساحلی ترکیه متکی بر فعالیت های توریستی و خدماتی می باشد.

آنکارا دومین شهر گران در ترکیه

آنکارا، پایتخت ترکیه، در رده دوم بزرگترین و گرانترین شهرهای ترکیه قرار دارد. این شهر مرکز اداری ترکیه است. بهترین دانشگاه های ترکیه در آن قرار دارند. بنابراین جمعیت زیادی از کارمندان دولت و دانشجویان دانشگاه در این شهر حضور دارند. به عنوان شهر پایتخت، جمعیت زیادی از افراد سیاسی و خارجی و کارمندان سفارت خانه ها در آنکارا زندگی می کنند. بنابراین کالاها و خدماتی که پیدا کردن آنها در سایر شهرهای ترکیه دشوارتر است به راحتی در این شهر پیدا می شود. آنکارا بالاترین سطح قیمت را در رستوران ها، کافه ها و هتل ها دارد.

آنکارا بالاترین سطح حمل و نقل را در کشور دارد. علی رغم این شاخص ها، آنکارا نیز در لیست پرمخاطب ترین شهرهای ترکیه قرار دارد. همچنین دومین شهر مهم صنعتی ترکیه پس از استانبول است. متوسط درآمد در این شهر، 73648TRY (لیر ترکیه) در سال می باشد. جهت مهاجرت به ترکیه مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه اجاره آپارتمان در آنکارا نیز به شرح ذیل می باشد:

  • آپارتمان (یک اتاق خواب) در مرکز شهر TRY1300 (لیر)
  • آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز شهر TRY847 (لیر)
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر TRY2200 (لیر)
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز شهر TRY1300 (لیر)

در این مقاله سعی کردیم شمائی کلی از 2 شهر گران قیمت ترکیه به همراه هزینه های زندگی آن ها به شما عزیزان نشان دهیم. همچنین اشاره ای به وضعیت کلی اقتصاد ترکیه و روند تورم آن در ابتدای مقاله شد تا برای شما عزیزان تصویر دقیق تری از این کشور به اشتراک بگذاریم. در صورت هرگونه ابهام خواهشمندیم با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :