مهاجرت کاری چین

کار در چین

کار در چین

همانطور که می دانید کشور چین پر جمعیت ترین کشور دنیاست و اخیرا رشد بسیاری در زمینه تجارت، صنعت، اقتصاد و تکنولوژی جهت کار در چین داشته است. از این رو کشور چین در زمینه صادرات کالا رتبه اول را در جهان دارد. از نظر اقتصادی در جایگاه بالایی قرار گرفته بطوری که نرخ بیکاری در سال های اخیر به کم تر از 5% رسید و همین امر متقاضیان زیادی را برای کار در چین یا مهاجرت به این کشور به خود جلب کرده است. بازار کار چین در سال های اخیر به سرعت در حال رشد می باشد. بدین ترتیب به یک بازار رقابتی تبدیل شده که باعث افزایش اهمیت مساله پیدا کردن کار برای مهاجرین شده است. داشتن ارتباطات و همینطور زبان قوی می تواند از موارد بسیار کمک کننده برای پیدا کردن کار در چین باشد.

با توجه به روابط گسترده ایران و چین در سال های اخیر، یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به این کشور برای هموطنان، کار در چین می باشد. برای پیدا کردن کار در چین داشتن ارتباطات با افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند می تواند این روند را برای شما به شدت تسریع ببخشد. اما باید توجه داشته باشید که دانستن زبان چینی یک امتیاز بسیار ویژه برای شما به حساب می آید. چرا که اکثر سازمان ها و شرکت های چینی برای استخدام، دانستن پایه زبان چینی یک نیاز مهم به شمار می آوردند. در حالی که اکثر سایت ها و بوردهای آنان به زبان محلی می باشد. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخرند تا شما را با نحوه کار و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای مهاجرت کاری به چین آگاه کنند.

کار و کاریابی در چین

معمولا متقاضیان کار در چین به 2 صورت می توانند در این کشور کار پیدا کنند. یکی از این روش ها از طریق مراجعه به سایت های کاریابی در چین بوده که با توجه به شهر یا منطقه ای که در آن به دنبال کار هستید می توانید شغل مورد نظر خود را بیابید. توجه داشته باشید که بسیاری از این سایت ها به زبان محلی هستند. دانستن زبان محلی چینی یک نیاز اساسی برای پیدا کردن کار مورد نظر شما خواهد بود. همچنین برای ارسال رزومه ممکن است مواردی از اطلاعات شخصی شما مانند تاریخ و محل تولد ، وضعیت تاهل و یا شماره تلفن بستگان خود مورد نیاز باشد. ارسال یک رزومه خوب که مطابق با نیازهای شرکت ها و یا کارفرمایان چینی است.

یکی دیگر از روش های کاریابی در چین استفاده از موسسه های کاریابی و بنگاه های کاریابی می باشد. شرایط و موارد لازم برای اسنخدام ارتباط با این موسسات مانند سایت های کاریابی، ارسال رزومه و براورده کردن شرایط مورد نیاز آنها برای کار می باشد. برای مثال موسسه هادسون به دنبال افراد متخصص دارای مهارت بالا در زمینه حسابداری و مالی، خدمات بانکداری، ساخت و ساز، منابع انسانی، تولید، اطلاعات تکنولوژی و سایر در شهرهای شانگهای، بیجینگ و گوانجو می باشد.

در لیست زیر تعدادی از موسسات و سایت های کاریابی در چین آورده شده است:

  • موسسه هادسون
  • موسسه جمینی
  • گروه مشاورین SHI
  • گروه مشاورین مونرو چین
  • www.chinajob.com
  • www.expatjobschina.com
  • www.findworkabroad.com
  • www.hiredchina.com

شرایط ویزای کار در چین

متقاضیانی که می خواهند در کشور چین به کار مشغول شوند نیاز به ویزای کاری دارند. ویزای کاری در چین که به ویزای نوع f مشهور است. مجوز کار برای خارجیان در این کشور را فراهم می کند. افراد متقاضی باید برای کسب این ویزا شرایط اولیه با کارفرمای خود در چین را داشته باشند. بدین ترتیب با هماهنگی آنان به سفارت چین مراجعه کرده و درخواست ویزا کنند. این نوع ویزا معمولا اعتبار یک ساله دارد و قابل تمدید است.

متقاضیان این ویزا باید از دولت چین مجوز استخدام را دریافت کرده و همچنین نیازمندند تا تاییدیه پزشکی دریافت کنند. همچنین با مراجعه به مراکز سلامت تعیین شده و گرفتن تست های پزشکی به متقاضیان داده می شود. توجه داشته باشید که برای دریافت این گواهی متقاضی سن بالای 16 سال باید داشته باشد. جهت مهاجرت به چین و کسب اطلاعات جامع مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط ویزای کار در چین

میانگین درآمد حاصل از اشتغال در چین

درآمد میانگین در چین هر ساله رو به افرایش است. هر چند درآمد میانگین مورد انتظار شما نسبت به شغل و محل کار شما می تواند متفاوت باشد. میزان حداقل درامد کار در چین با توجه به شرایط زندگی به گفته دولت بستگی به منطقه ای که در آن زندگی می کنید دارد. بطوری که یک کارگر در منطقه هونان چین ماهیانه CNY1000 (یوان چین) درآمد دارد.

در حالی که درآمد ماهیانه همان کارگر در شهر شانگهای به CNY2000(یوان چین) می رسد. بطور کلی هر چه شهری که در آن کار می کنید بزرگتر باشد میزان حداقل درآمد نیز بیشتر است. به صورت میانگین در شهر شانگهای میانگین حقوق ماهیانه افراد CNY12000 (یوان چین) است. همچنین جهت اطلاع از هزینه زندگی در چین مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر میانگین بعضی از مشاغل در کشور چین آمده است تا نمای بهتری از درآمد میانگین و کار در چین داشته باشید:

شغلمیانگین درآمد سالیانه به یوان چین
حسابدار150000CNY الی 250000CNY
حسابرس150000CNY الی 350000CNY
طراح180000CNY الی 350000CNY
HTML180000CNY الی 350000CNY
توسه دهنده وب240000CNY الی 550000CNY
مدیر بازاریابی300000CNY الی 800000CNY

فرهنگ کار در چین

روابط کاری یک مورد مهم در فرهنگ کاری چین به شما می آید. مهم نیست که شما چه شغلی در این کشور دارید یک طراح هستید یا حتی یک فریلنسر چون برای موفقیت در کار و ادامه آن نیازمند داشتن یک ارتباط درست با مشتری خود هستید. یک مکالمه کوتاه می تواند رمز موفقیت شما در داشتن یک رابطه تجاری موفق منجر شود. بنابراین قادر به صحبت کردن به زبان محلی به صورت صحیح می تواند یک نکته مهم برای روابط کاری در چین به شمار می آید. در چین برای داشتن تجارت موفق در ابتدا به سراغ مطالب کاری نروید.

بلکه سعی کنید شما در ابتدا به عنوان یک شخص دیده شوید. همچنین سعی کنید از مباحث سیاسی و عقیدتی که موجب اختلافات می شود دوری کنید. نکته دیگری که متقاضیان مهاجرت به چین در خصوص فرهنگ کاری این کشور باید بدانند این است که از تماس فیزیکی مانند گذاشتن دست روی شانه افراد چینی خودداری کنید. در صورت نیاز به آگاهی در مورد کار و اخذ ویزای کاری در کشورهای اروپایی و یا آمریکایی را دارید می توانید به کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی و یا حضوری مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :