مهاجرت کاری مالتا

کار در مالتا

کار در مالتا

کار در مالتا و ایجاد خود اشتغالی برای متقاضیان بین المللی که قصد مهاجرت قانونی از طریق کار در این کشور را دارند، گزینه مناسبی می باشد. کار در کشور مالتا قطعا مزایای خود را دارد. یک نیروی کار انگلیسی زبان می تواند در بخش گردشگری شکوفا و یک محیط نفس گیر استخدام شود. وقتی مردم به کار در مالتا فکر می کنند، احتمالا به صنعت ماهیگیری، گردشگری یا مهمان نوازی در کشور مالتا نیز فکر می کنند. ممکن است فکر کنید روزهای شما به کار در هتل یا آوردن نوشیدنی برای گردشگران محدود می شود، اما کشور مالتا به دلیل مناظر خیره کننده و معماری تاریخی خود، به مکانی فزاینده برای اشتغال زایی تبدیل شده است.

در این مقاله سوالاتی که در رابطه با کار در مالتا از جانب کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ داده خواهد شد بدین شرح می باشد:

  • استخدام در کشور مالتا چگونه است؟
  • چه مشاغلی بیشتر در کشور مالتا مورد نیاز است؟
  • حداقل حقوق و دستمزد چقدر است؟
  • تعطیلات رسمی در کشور مالتا چقدر است؟

شرایط استخدام و کار در مالتا

کار در مالتا در شرایط سخت تر به ماهیگیری و کشاورزی در سطح معیشت محدود می باشد. با این حال، کشور مالتا در طول تاریخ طولانی خود چندین دوره رونق داشته است. به دلیل موقعیت کشور مالتا، تعجب آور نیست که شکوفایی اقتصادی بیشتر به حضور نظامی قوی و تمرکز به همان اندازه در تجارت متصل می باشد. شوالیه های سنت جان و استعمارگران انگلیس هم به بندرها و بندرگاه های مالت وابسته بودند. با این حال، کشور مالتا از زمان جنگ جهانی دوم اهمیت نظامی خود را از دست داده است. بدین ترتیب اقتصاد امروز کشور مالتا هنوز به میزان قابل توجهی به تجارت خارجی متکی است، زیرا منبع درآمد قابل توجهی برای کارگران در کشور مالتا است.

تنها منبع معدنی که کشور مالتا در اختیار دارد، سنگ آهک می باشد. با این وجود، تعداد افرادی که در معادن کشور مالتا کار می کنند و همچنین افرادی که در تجارت کشاورزی کار می کنند، بسیار ناچیز است. کشور مالتا محصولات متنوعی مانند سیب زمینی، انگور، گندم، جو، گوجه فرنگی و مرکبات تولید می کند. از اینرو فقط 1.5% از نیروی کار عمومی در حال حاضر در بخش کشاورزی مالتا مشغول به کار هستند.

شرایط استخدام و کار در مالتا

شرایط کار در مالتا

از آنجا که اقتصاد کشور مالتا مانند بهشتی برای ثبات در جنوب اروپا باقی مانده است، فرصت های شغلی جدیدی نیز وجود خواهد دارد. علاوه بر مشاغل گفته شده در بخش قبلی، تولیدات پیشرفته، مالی، بازرگانی و گردشگری، بخش IT/CT ممکن است مورد توجه افراد جویای کار در خارج از کشور باشد. Smart City Malta، مرکز منطقه ای مهندسی نرم افزار، تجارت الکترونیکی و iGaming، در حال حاضر در دست توسعه است. اگر به دنبال کار خارج از انتقال درون شرکتی یا انتساب خارجی می باشید، باید توجه داشته باشید که بازار کار مالتا بسیار اندک است. به طوری که، کل نیروی کار متشکل از 170000 نفر است و محدودیت های شغلی خاصی برای متقاضیان خارج از کشور دارد. بخش دولتی درصد کم اما قابل توجهی از نیروی کار را به کار می گیرد تا حد زیادی محدود نمی باشد.

بنابراین، مگر اینکه به طور تصادفی در شغل مورد جستجو کار کنید یا در موقعیت تخصصی قرار بگیرید تا با شرایط خود مطابقت داشته باشید. برای مثال تعداد زیادی فرصت شغلی، در خدمات تجاری یا مراکز تماس پیدا می شود. یافتن کار در کشور مالتا از خارج از کشور نیاز به کمی صبر دارد. اگر می خواهید موقعیتی پر درآمد و چالش برانگیز داشته باشید، احتمالا نباید فقط با ویزای توریستی به آنجا سفر کنید و امیدوار باشید که ظرف 3 ماه شغل مناسب خود را پیدا کنید. این استراتژی فقط در صورتی که برای کار در آن حضور نداشته باشید، صرفا برای جذابیت های مالتا و سبک زندگی محلی توصیه می شود. به طور کلی، کار در مالتا برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند بهترین انتخاب می باشد. در خصوص مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

ساعات کاری و متوسط حقوق کار در مالتا

کارمندان در کشور مالتا در طول هفته به طور متوسط حداقل 40 ساعت در هفته و حداکثر 48 ساعت کار می کنند. بدین ترتیب برای 8 ساعت کاری اضافه کاری پرداخت شود. در بخش خصوصی ساعات کاری معمولا از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر می باشد. در بخش دولتی که بسیاری از کارمندان در ماه های تابستان نیمی از روز را کار می کنند، ساعات کاری کمی متفاوت می باشد. اگر چه این مورد برای اکثر مهاجران صدق نمی کند. هنگام کار در کشور مالتا، کارمندان از نظر قانونی حق 25 روز مرخصی سالانه را دارند. همچنین در هر تعطیلات رسمی که روز شنبه یا یکشنبه تعطیل نمی شود. از اینرو یک روز از محل کار خود مرخصی می گیرند.

بدین ترتیب در نمودار زیر به مقایسه حقوق زنان و مردان را در کشور مالتا می پردازیم:

مقایسه حقوق زنان و مردان را در کشور مالتا

طبق گزارش اداره آمار ملی، متوسط ​​حقوق و دستمزد سالانه ناخالص در مالت حدود 17500€ (یورو) است. توجه داشته باشید که حداقل دستمزد برای افراد زیر 18 سال 16976€ (یورو) می باشد. با این حال، متخصصان می توانند درآمد بسیار بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال، یک کنترل کننده مالی ممکن است 88440€ (یورو) درآمد کسب کند، در حالی که یک طراح UX/UI انتظار دارد 36610€ (یورو) و یک مدیر پروژه 144000€ (یورو) درآمد کسب کند. در پایان بالاترین حقوق، CTO می تواند حدود 240700€ (یورو) درآمد کسب کند. در حالی که مدیر عامل یک شرکت می تواند حدود 240000€ (یورو) درآمد کسب کند. اگر قصد کار در کشور مالتا دارید برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :