مهاجرت کاری لیتوانی

کار در لیتوانی

کار در لیتوانی

متقاضیان بین المللی جهت اطلاع از شرایط کار در لیتوانی و نحوه اخذ ویزای کار در این کشور بایستی آگاهی های لازم را داشته باشند. چشم انداز کسب و کار در این کشور متنوع است، اما چیزی که کار در لیتوانی را متمایز می کند گشودگی و تمایل به توانمندسازی کارکنانشان است.

لیتوانی آماده ایجاد راه حل های موثر و مقابله با چالش های جهانی است. مردم در لیتوانی فراتر از مرزها فکر می کنند، عمل می کنند و رویا می بینند. مردم لیتوانی با انگیزه و تفکر جهانی، از لحاظ تاریخی، کشوری خوش آمد و مشارکت کننده هستند. با داشتن بالاترین سهم افراد تحصیل کرده دانشگاهی اروپا، جامعه آزاداندیش لیتوانی بهترین غرب و شرق را در هم می آمیزد. برای آشنایی بیشتر در خصوص کار در لیتوانی با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در ارتباط باشید.

حقایقی در مورد کشور لیتوانی

لیتوانی کشوری با سنت های منحصر به فرد و تاریخ غنی است. به عنوان مثال زبان لیتوانیایی یکی از قدیمی ترین زبان های اروپاست. دیگر جنبه هایی که مردم لیتوانی به آن اهمیت می دهند می توان به خانواده و آزادی در این کشور اشاره کرد. علاوه بر این در لیتوانی می توانید از دسترسی سریع به اینترنت در سراسر کشور لذت ببرید.

برای آشنایی بیشتر با لیتوانی به تصویر زیر دقت فرمایید:

همچنین محبوب ترین ورزش در لیتوانی بسکتبال است. علاوه بر این لیتوانیایی ها دو روز استقلال را در کشور جشن می گیرند، یکی در 16 فوریه و دومی روز بازگرداندن استقلال در 11 مارس. بیشتر جامعه در لیتوانی انگلیسی صحبت می کنند، این امر به شما کمک خواهد کرد تا بهتر بگردید و در یک مکان جدید بیشتر احساس در خانه بودن کنید. در آخر اینکه رایحه کشور لیتوانی عطری با نت های اصیل زنجبیل، گل های وحشی، تمشک و چوب صندل است.

دلایل کار در لیتوانی

از دلایلی که می توان کار در لیتوانی را به عنوان آینده شغلی خود انتخاب کرد این است که یادگیری مادام العمر در فرهنگ کار لیتوانیایی گنجانده شده است. کارفرمایان در این کشور برای شیوه های اشتراک مهارت ارزش قائل هستند و در مورد بودجه یادگیری سخاوتمندانه عمل می کنند. اگر می خواهید افق های خود را گسترش دهید دنیایی از فرصت ها و کنفرانس های بین المللی در انتظار شماست.

از دلایل انبوه کار در لیتوانی نیز می توان به موارد زیر داخل جدول اشاره کرد:

دلایل کار در لیتوانیتوضیحات
خدمات کسب و کار جهانیبیش از 80 شرکت بین المللی، لیتوانی را برای عملیات های حیاتی مانند مبارزه با پولشویی تجاری انتخاب کرده اند. آنها به ویژه برای مهارت های زبانی ارزش قائل هستند.
علوم زیستیلیتوانی بازیگر قدرتمندی در حوزه سلول درمانی و ژن درمانی است و افراد با پیشینه ژنتیک، بیوانفورماتیک و بیوشیمی همیشه مورد تقاضا هستند.
ساختتولید کنندگان مستقر در لیتوانی، از جمله تولیدکنندگان خودرو و الکترونیک، استانداردهای صنعت را به طور کامل پذیرفته اند و صدها فرصت برای مهندسان و متخصصان اتوماسیون دارند.

شرایط موجود برای کار در لیتوانی

از شرایط موجود برای کار در لیتوانی می توان به موضوع اخذ مجوز کار برای کار در این کشور اشاره کرد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که مجوز کار در لیتوانی درصورتی صادر می شود که فرد خارجی دارای موارد زیر باشد:

  • صلاحیت مرتبط با کاری که باید انجام شود.
  • یک سال تجربه کاری در 3 سال گذشته مرتبط با کاری که باید صورت گیرد.

همچنین کارفرما باید برای مجوز کار از خدمات استخدامی درخواست دهد. علاوه بر این اولویت درخواست برای جای خالی کار در لیتوانی با شهروندان این کشور، شهروندان اتحادیه اروپا و خارجیانی است که دارای مجوز اقامت دائم در لیتوانی هستند. اگر این شرایط را برای کار در لیتوانی داشته باشید خدمات درخواست استخدامی را بررسی می کنند و ظرف 7 روز کاری تصمیم گیری می کنند. فرد خارجی باید قبل از انعقاد قرارداد یا شروع کار برنامه ریزی شده در لیتوانی باید مجوز کار را دریافت کند. جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای کاری لیتوانی می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط موجود برای کار در لیتوانی

مشاغل و دستمزد کار در لیتوانی

برای یافتن کار در لیتوانی سطح دستمزدی که می توانید روی آن حساب کنید مهم است. حداقل دستمزد کار در کشور لیتوانی 730€ (یورو) در ماه است. حداکثر حقوق نیز در این کشور معادل 2100€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است. وقتی بحث از مشاغل در لیتوانی می شود در وهله اول این کشور توجه به مشاغل کمیاب را دارد. در خصوص اطلاع از شرایط استارت آپ لیتوانی مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مشاغلی که در جدول زیر قرار داده ایم برای کار در لیتوانی موجود می باشند:

مشاغلدستمزد ماهانه به یورو
مهندسین1900€
رانندگان کامیون، موتور و اتومبیل2000€
خیاطان1800€
آشپزها1850€
کارگران ساختمانی ( آجرکاری و جوشکاری)1750€
کارگران کشاورزی1550€
مدیران (بخش تجارت و فروش)2050€
فروشندگان1800€

علاوه بر این کار در لیتوانی به عنوان راننده یکی از مشاغل پرطرفدار است. اگر تجربه رانندگی، سن و سلامت بدنی شما اجازه می دهد می توانید درآمد خوبی در این کشور کسب کنید. همچنین متخصصان ساختمانی نیز در این کشور از مرتبه شغلی بالایی بهره مند است.

فرصت های برابر کار در لیتوانی

فرصت های برابر کار در لیتوانی مساوی با حقوق بشر، جنسیت، نژاد، ملیت، زبان، اصل، موقعیت اجتماعی، گرایش جنسی، ناتوانی، منشا قومی و مذهبی است. حقوق بشر ذاتی توسط اسناد و قوانین بین المللی حقوق بشر و حقوق مدنی جمهوری لیتوانی تنظیم می شود. قانون اساسی جمهوری لیتوانی اصل برابری را برای همه مردم و حق ذاتی برای رفتار برابر با دیگران را ارائه می دهد. دفتر بازپرس فرصت های برابر یک نهاد بودجه ای است که اجرای فرصت های برابر و جلوگیری از تبعیض در جامعه را تضمین می کند.

وظایف بازپرس برای فرصت های برابر کاری در لیتوانی به شرح زیر می باشد:

  • شکایت را بررسی می کند، به ابتکار خود تحقیقات را انجام می دهد.
  • فعالیت های پیشگیرانه و آموزشی را انجام می دهد و فرصت های برابر را تضمین می کند.
  • تبادل اطلاعات با موسسات و آژانس های مختلف از لیتوانی و کشورهای سازمان های بین المللی را تنظیم میکند.

مدت زمان کار در لیتوانی

در جمهوری لیتوانی، زمان کار نمی تواند بیش از 40 ساعت در هفته باشد و ساعت کار نباید بیشتر از 8 ساعت باشد. حداکثر ساعت کار در هفت روز، با احتساب اضافه کاری نباید از 48 ساعت و 12 ساعت کاری در روز تجاوز کند. یک هفته کاری 5 روز در لیتوانی استاندارد است، اما ممکن است به هفته کاری 6 روزه افزایش یابد. همچنین اضافه کاری نباید بیش از 12 ساعت در 7 روز متوالی و 180 ساعت در سال باشد.

برای دسته های خاصی از کارمندان، از جمله پزشکان، پرستاران، مراقبان، کارگران در خانه های کودکان، که بدون وقفه در حال انجام وظیفه هستند، ساعت کاری می تواند تا 24 ساعت در روز باشد. اگر چنانچه تصمیم نهایی خود را برای کار در لیتوانی گرفته اید، برای اتخاذ یک تصمیم درست با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :