مهاجرت تحصیلی یونان

کار در حین تحصیل در یونان

کار در حین تحصیل در یونان

امروزه کشور یونان همچنان مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی و اروپایی در خصوص تحصیل می باشد که خواستار کار در حین تحصیل در یونان هستند. بدین ترتیب برخی از مهم ترین شخصیت های دوران باستان از جمله اسکندر بزرگ و امپراطورهای مختلف روم در یونان زندگی کرده اند و کمتر کشوری وجود دارد که بتوان در آن با فرهنگ آموزشی دارای میراث 2000 ساله تحصیل کرد. با این حال، اقتصاد یونان به دلیل بحران منطقه اروپا با مشکلات جدی روبرو شده است و این بحران شرایط نسبتا سختی را ایجاد می کند، اما دولت یونان اقدامات سختی را برای غلبه بر اوضاع انجام داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در حین تحصیل در یونان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

چگونگی کار در حین تحصیل در یونان

همانطور که انتظار می رود در کشوری که تعداد زیادی گردشگر بین المللی وجود دارد، تقاضای زیادی برای کارکنان انگلیسی زبان موجود است. اگرچه مقررات حاکم بر حقوق کار مختص خارجی ها است، اما نگرش به کار در داخل کشور یونان می تواند کاملا اتفاقی به نظر برسد. با این حال، افراد باید از وجود هرگونه اختلال در روند استخدام در کشور یونان اطلاع داشته باشند. بدین ترتیب کارفرمایان با تدبیر کمتر، ممکن است به افراد اجازه دهند بدون ثبت نام مناسب کار کنند، اما اگر آنها از ثبت نام متقاضیان طبق توافق خودداری کنند، مشکلات متعددی ایجاد می شود. شهروندان اتحادیه اروپا معمولا پس از دریافت اجازه اقامت خود می توانند کار کنند و بهتر است جهت استعلام میزان حقوق خود در یونان با سفارت این کشور تماس بگیرند.

یونان در حال حاضر با مشکلات اقتصادی روبرو است، با این حال، هنوز هم دولت در حال سرمایه گذاری برای تهیه سیستم آموزش معتبر و به روز برای تحصیل دانشجویان خارج از کشور است. یونان یک کشور دموکراتیک است که به دلیل ریشه در فلسفه، هنر، سیاست و اقتصاد بسیار محبوب است. این مقصد توریستی فرصت بی نظیری را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا به طور نیمه وقت در حالی که دوره های تحصیل خود را می گذرانند، کار کنند. کارهای روزمره در تابستان معمولا در مهمان داری و خدمات مرتبط با آن تقریبا راحت خواهد بود، اگرچه برای کار آشپزی ممکن است لازم باشد برخی از گواهینامه های بهداشتی و ایمنی اولیه را کسب کنند.

نرخ بیکاری و کار در حین تحصیل در یونان

بحران اقتصادی اروپا باعث افزایش نرخ بیکاری در یونان شده است. در واقع، در سال 2022، نرخ بیکاری به 15.47% رسیده است و جوانان به ویژه دانشجویان آسیب های بیکاری را تجربه می کنند. امروزه دانشجویان بین المللی در یونان در خصوص کار در حین تحصیل در یونان یا بعد از تحصیل به سختی جذب کار می شوند. در سال های اخیر یونان به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری کشور یونان اشتغال اتباع غیر اتحادیه اروپا را مسدود کرده است. در واقع دولت کشور یونان مجبور است از اتباع اتحادیه اروپا که به دنبال کار هستند استفاده کند و برای دانشجویان بین المللی، دولت یونان برخی از شرایط را قبل از اعطاء یا تمدید مجوزهای کار ارزیابی می کند. جهت اطلاع از شرایط اجاره خانه در یونان می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

شرایط کار مورد ارزیابی دولت یونان، شامل سطح بیکاری در حرفه مربوطه و تعداد جای خالی شغلی در آن حرفه است. با این حال ممکن است برخی از اتباع غیر اتحادیه اروپا، به ویژه کسانی که با یک شهروند یونانی ازدواج کرده اند، بر دیگران ترجیح داده شوند. دانشجویان و کارگران غیر اتحادیه اروپا در خصوص کار در حین تحصیل در یونان از کشورهای خارج از توافق نامه شنگن نیاز به اجازه کار دارند و می توانند از طریق کارفرما درخواست مجوز کار کنند. بدین ترتیب تأیید درخواست می تواند چندین ماه طول بکشد. متقاضیان جهت کار در حین تحصیل در یونان باید کلیه شرایط ویزای کاری که توسط وزارت امور خارجه یونان بیان شده است را داشته باشند. علاوه بر این، دولت یونان حق اخراج کارگران خارجی را برای خود محفوظ می داند.

نرخ بیکاری و کار در حین تحصیل در یونان

میزان دستمزد کار در حین تحصیل در یونان

کشور یونان مانند دیگر کشورهای اروپایی، به دانشجویان دارای ویزا اجازه کار نیمه وقت را می دهد، با این حال، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا جهت کار در یونان به مجوز کار نیز نیاز دارند. به طور کلی کشورهای اروپایی جهت محدودیت های ساعتی اعمال کردند که شامل ساعاتی که دارندگان ویزای غیر اتحادیه اروپا بتوانند کار کنند، می باشد. از اینرو یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا می تواند به صورت نیمه وقت در کشور یونان کار کند. بر اساس یک گزارش به طور متوسط کارگران نیمه وقت در کشور یونان، ماهانه حدود 400€ (یورو) و دانشجویان جهت کار دانشجویی در کشور یونان حدود 24€ (یورو) در روز درآمد خواهند داشت. از این رو دستمزد تمام وقت برای دانشجویان حدود 55€ (یورو) است که متوسط درآمد در ماه حدود 1200€ (یورو) در ماه می شود. مهاجرت به یونان از طریق تحصیل به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

از آنجا که یونان یک مقصد گردشگری مناسبی است، تقاضای زیادی برای کارمندان انگلیسی زبان در یونان وجود دارد. گسترده ترین گزینه موجود برای کار در حین تحصیل در یونان، آموزش زبان انگلیسی است. تدریس زبان انگلیسی با گواهینامه TOEFL یا داشتن مدرک دانشگاهی، می تواند شغلی مناسب با میزان حقوق نسبتا معقول باشد و در مدارس، زبان انگلیسی را تدریس خواهد کرد. دانشجویان هم برای تدریس در این مدارس نیاز به مجوز دارند، اما مدارسی وجود دارد که معلمان بدون مجوز استخدام می کنند و این مشاغل در اواخر تابستان دایر هستند. جهت مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله آلمان مقاله بهترین شهرهای آلمان برای زندگی را مطالعه بفرمائید.

کار آموزی و کار در حین تحصیل در یونان

کشور یونان دوره های کارآموزی کاربردی را به دانشجویان خارجی در یونان ارائه می دهد. این دوره ها به دانشجوی بین المللی کمک می کند تا در محیط کار قرار بگیرد و همچنین بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند. دوره های کارآموزی جهت کار در حین تحصیل در یونان مهارت های شخصی دانشجویی را افزایش می دهد و دیدگاه جدیدی را در مورد آینده آنها ارائه می دهد. هر 2 دوره کارآموزی با حقوق و بدون حقوق برای دانشجویان در یونان در دسترس است. از آنجا که یونان یک مقصد توریستی است، بیشتر دوره های کارآموزی در صنعت حفاظت از حیات وحش نیز در دسترس است. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مدارک لازم برای ویزای تحصیلی نروژ را مطالعه بفرمائید.

علاوه بر این، دانشجویان می توانند به عنوان نماینده توسعه تجارت، دوره کارآموزی را فرا بگیرند و فرصت های بیشتری در فناوری اطلاعات، بازاریابی دیجیتال و حتی در بازاریابی شبکه های اجتماعی تجربه کنند. برخی از دوره های کارآموزی حرفه ای مانند پزشکی یا مهندسی را در سازمان های مربوط به دوره تحصیل، ارائه می دهند. در حالی که سیاست های سختگیرانه ای در مورد اشتغال خارجی ها در یک سازمان یونانی وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص کار در حین تحصیل در یونان با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :